Уторак, 30.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Поскупела путарина, одржавање путева убудуће искључиво преко тендера

Од 1. јануара 4.000 километара путева у Србији биће одржавани искључиво расписивањем јавних позива и тендера. Огроман посао нуди се домаћим компанијама”, рекла је Зорана Михајловић
Илустрација (Фото А.В.)

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије Зорана Михајловић изјавила је данас да ће од ове године 4.000 путева у Србији бити одржавани искључиво расписивањем јавних позива и тендера.

„До сада се одржавање путева радило на основу уговора који трају од 1992. године. Није било јавних позива. Од 1. јануара 4.000 километара путева у Србији биће одржавани искључиво расписивањем јавних позива и тендера. Огроман посао нуди се домаћим компанијама”, рекла је Михајловић гостујући на РТС-у.

Она је изразила наду и да ће нови закон о катастру бити усвојен у фебруару, захваљујући коме ће укњижење непокретности трајати највише 24 сата.

Према њеним речима, након консултација о том закону, он би требало крајем јануара и почетком фебруара да буде усвојен на седници Владе, а у фебруару да уђе у скупштинску процедуру.

„Имаћемо уређен катастар, хоћемо да урадимо све да грађани Србије и привреда уписују све за 24 сата и да по томе будемо издвојени. Оно што је важно, општи управни поступак ће бити склоњен на тај начин из катастра, а задатак катастра ће по новом закону бити да региструје имовину, док ће нека овлашћења бити дата другим установама попут Пореске управе”, рекла је Михајловић.

Она је казала и да је до поскупљења путарине дошло јер се обнова старих и изградња нових путева финансира од тога, и додала да ће Влада Србије потрошити 977 милиона евра на послове које ће домаће компаније радити и на путевима и на железници.

„Изградићемо, односно рехабилитовати преко 200 километара путева, преко 78 до 80 километара аутопутева, завршићемо Коридор 10 ове годионе и имаћемо пут од Обреновца до Прељине. Ово је и доказ колико министарство које водим подржава домаћу привреду и наше радинке”, рекла је Михајловић и позвала све домаће грађевинске компаније да се добро припреме за радове на инфраструктурним пројектима.

Према уговорима са кинеским компанијама, ове године креће изградња дела Обилазнице око Београда, аутопута од Сурчина до Обреновца и пруге Београд - Будимпешта који укупно вреде 734 милиона евра, наводи се у саопштењу министарке Михајловић и додаје да ће домаће компаније моћи да рачунају на половину тог новца.

Говорећи о железници, она је истакла да ће захваљујући руском и кредиту Европске инвестиционе банке бити рехабилитовано 200 километара железничког пута, а ове године би требало да почну радови на модернизацији пруге Београд - Будимпешта и договор о рехабилитацији пруге Београд - Бар.

Михајловић је саопштила и да је за пројектовање и реконструкцију пруге на Коридору 10 и обнову пруге од Ниша до Димитровграда, предвиђено 175,9 милиона евра, као и још 3,5 милиона евра за радове на београдској железничкој станици Центар, односно Прокоп.

Према њеним речима, план је и да се у договору са синдикатима запослених у Железници Србије разговара о структури запослених, јер је битно да у том предузећу постоје људи који могу да изнесу велике инфраструктурне пројекте. (Танјуг)

Коментари12
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Плакат
Сањам дан када ће нешто појефтинити... али нема вајде када мора да се финансира прегломазна државна администрација. Ипак сви они који су лепили плакате пред изборе морају негде да раде како би остали верни партији коју служе.
dzordz
odrzavanje puteva je od vaznosti za drzavu i neozbiljno je da to ide na tender kao nabavka automobila ili banana. nije tesko predvideti katastrofalne posledice ove nove politike. posledice `komercijalnog` odrzavanja ce biti na prvom mestu lose stanje kolovoza i smanjena bezbednost. tesko da moze da se desi i da neko zaradi na odrzavanju i da odrzavanje bude odlicno.
Митар_син
Ма јок, најбоље би било да и даље партијски ботови који анексирају уговоре из 1980-их и 1990-их одржавају путеве... и да рупе на путевима буду веће од банкина, да нема саобраћајне сигнализације, и да бујају несреће у саобраћају... Због таквих који се боје "комерцијализације" Србија не може да се опорави 40 година равно, и срљамо све дубље
Vukašin Jelenić
U Nemačku digli porezi na osiguranje kola,u austriji poskupele vinjete i parkiranje,pa Kur.. ne dolazi zabadava kod njegove nedićevce u poseti na slavu u beogradu.
Неко из масе
Све је то лепо и красно...али када ће неко казнити Коридоре Србије и Путеве Србије због непрописних знакова и обележавања. На слици се лепо види да се не поштује Закон о службеној употреби језика и писама. Таквих примера је колико хоћеш. Нека лепо Коридори и Путеви Србије плате казне, а од тих пара да се обнове библиотеке у мање развијеним местима. Доста је више јавашлука и идеолошких наметања.
Миљојко
Зашто на оном знаку пише путарина латиницом? Због странаца?
земља
...па ваљда зато да би нас полатинили. Већ виђено. Тиха вода брег рони

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.