Четвртак, 02.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Мировић:Ускоро откуп земље за Фрушкогорски коридор

Игор Мировић (Фото Танјуг)

НОВИ САД - Влада Србије ће од јануара почети откуп земље и решавање имовинских проблема на траси Фрушкогорског коридора, каже председник Покрајинске владе Игор Мировић. 

„Нешто се мало касни са откупом земље на траси кроз Нови Сад. То је траса од Мишелука, кроз Петроварадин до Жежељевог моста. Очекујем да се убрза та процедура која се тиче урбанистичких решења на тој траси, а идејни пројекат иде на крају“, каже он. 

Како додаје, све остало је већ спремно када је реч о припреми пројектне документације. 

"Сада је ствар на Влади Србије, на Министарству за грађевинарство, саобраћај и урбанизам да у договору са потенцијалним извођачима, кроз или кредит или концесију, а наравно у договору са Покрајинском владом, у једном сада већ року који се може видети, који је ту пред нама, пронађе партнера који би учествовао у том послу“, нагласио је Мировић, преноси новосадски Дневник. 

Фрушкогроски коридор је уврштен у приоритетне саобраћајнице Покрајинске владе због своје важности, а процењена инвестициона вредност је око 400 милиона евра. 

Простираће се од Каћке петље на путу Нови Сад – Зрењанин, с ауто-путем Е- 75 се укршта код бензинске пумпе „Минут”. Коридор са новом саобраћајницом даље води према Дунаву, затим преко Фрушке горе до ауто-пута Београд–Загреб. На Сремску страну ће прећи преко новог моста који треба да буде изграђен и од Цркве Марије снежне у Петроварадину (Текије) даље ће водити према Буковцу испод Фрушке горе кроз тунел дуг 3.470 метара. 

Тунел иде према петљи за Врдник, потом се наставља ка Руми, где се ради обилазница. Деоница је дуга 37 километара и не спада у категорију ауто-путева, иако ће имати два пута по две коловозне траке широке по 3,5 метра, што га може сврстати у категорију ауто-путева, али нема зауставне траке и због тога коридор спада у брзе саобраћајнице. 

Председник Покрајинске владе наводи да критичари који у овом послу не виде економску оправданост нису добро рачунали и да је то исплатив посао, па су то рачунице које потенцијални инвеститори за изградњу овог пута имају у виду у смислу враћања уложеног новца. 

„Посао је исплатив јер се наплатом на улазу у тунел с једне и друге стране, уз очекујућу нови саобраћај јер ће то бити најсавременија саобраћајница са најдужим тунелом у Србији, може за неких 25 до 30 година вратити све што је уложено. Јер једноставним прегледом сајта „Путева Србије“ видите да на тој траси имамо између 11 и 12 хиљада возила дневно, од чега 700 теретних возила“, каже он. 

Како наводи, у односу на неке просечне цене у региону за пролазак кроз тунеле те величине, лако се може израчунати да је то исплатив посао. 

„Због тога често говоримо о моделу да уложено може да нам се врати. А то је различит модел у односу на Фонд за развој нових технологија где имамо много уложеног новца који не можемо да вратимо, или Фонд за капитална улагања у односу на санацију Развојне банке Војводине где смо такође уложили, а ништа се није вратило. Сви они који нас сад критикују, а знам да има и таквих који се подсмевају тој траси Нови Сад – Рума па се често шале са тим тунелом, они треба да знају да је то исплатив посао“, наглашава Мировић. 

Игор Мировић истиче да један од важних саобраћајних пројеката за Војводину је и изградња брзе пруге Београд – Будимпешта који се реализује преко Владе Србије. 

„То је можда најважнији посао у савременој историји Војводине, коју зовем Пруга кроз Војводину. Иначе сам крстио, односно доделио име коридору трасе Нови Сад – Рума Фрушкогорски коридор, а овој траси Пруга кроз Војводину. 

Према његовим речима, то су велики пројекти и не могу да се да се раде преко ноћи. За то је потребна велика припрема, окупљање урбаниста, пројектаната, употреба савремених технологија… 

"За железничку трасу, рецимо, за такву технологију која треба да пропушта воз брзином од 200 километара у нашој земљи немамо потпуно оспособљене компаније, па ћемо морати да се ослонимо на савремене технолошке системе из иностранства, а служиће нам у будућности да учимо и ту технологију и технолошке системе производимо и примењујемо и у нашој земљи“, закључио је Мировић.

 

Коментари6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

ana savin
Kada se govorilo o pruzi Beograd-Novi Sad pa dalje , ozbiljan problem je bila trasa jer je jedna varijanta bila pteko fruškogorskog vinogorja i službe zaštite prirode i spomenika bile su protiv te varijante a za očuvanje ove izuzetne celine, posle verovatne pridike sa viših političkih instanci priče su utihnule i mišljenje o opasnosti koju intezivna frekvencija brzog saobraćaja nosi nije više se čulo. Sada se pojavio put koji je, nadajmo se, bolje projektovan ali još veća opasnost od željeznice i bilo bi dobro da se obznani na vreme projekat puta u zoni ove prelepe planine i da se o njemu izjasne ove dobro uspavane službe da se po običaju naknadno probude kad bude kasno. Fruška Gora je već i sada ugrožena cementarom jezivim kamenolomom i lošim putevima, a nebrigom o spomeničkom fondu i prirodi uskoro ćemo moći samo da pričamo kako je bila lepa.
Zemljoradnik
Dzaba vam tunel , most I 400 ulozenih milijuna... kada duzina trase ostaje ista 37 km. Danasnja trasa je takodje dugacka 36 km, Novi Sad - Stari Rakovac, Vrdnik, Ruma... Nije autoput ali se iz Novog Sada moze stici za pola sata. Jos kad bi zakrpili rupe izmedju Starog Rakovca I Vrdnika voznja bi bila kao iz bajke. Put od Rume do vrdnika I Starog Rakovca mogao bi se napraviti za 150 miliona ito dve trake...
Milorad
Milujuna znači...
Z
Gospodine Mirovicu, ima li resenja za probleme sa prilaznim putem do Konjickog Kluba Granicar ili cemo ostati zauvek potpuno odseceni od civilizacije?! Kapa dole za modernizaciju, ali nemojte unistavati ovaj biser vojvodjanskog konjickog sporta. Molim novinare da se pozabave ovom temom. Hvala
omnia mea mecum porto
Naplata prolaza kroz tunel? E, onda će narod zaobilaziti taj vaš koridor. Upamtite. Isto kao što zaobilaze danas autoput od Subotice do Beograda i razaraju magistralne puteve.
biće veselo
Novi,Fruškogorski biser,i kao i nekada, baš za Novu godinu!!!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.