Среда, 29.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

После 18 година директан воз Београд – К.Митровица

(Фото Танјуг/Т.В.)
(Фото Танјуг/Т.В.)
(Фото Танјуг/Т.В.)
(Фото Танјуг/Т.В.)

Први пут после НАТО бомбардовања биће уведена пробна железничка линија Београд - Косовска Митровица, а сутра ће бити организована промотивна вожња новом руском 'дизелком' која је украшена мотивима културног и духовног наслеђа Србије са Косова и Метохије.

Воз ће саобраћати рутом Београд-Младеновац-Лапово-Крагујевац-Краљево-Рашка-Косовска Митровица.

Пробна линија Београд - Косовска Митровица биће успостављена од 20. јануара до 26. фебруара, након чега ће бити одлучено да ли ће постати редовна линија.

Воз је унутра украшен сликама фрески из четири манастира на КиМ који су заштићени Унесковом листом светске баштине од 2004, а од 2006. су на листи угрожене светске баштине и то су манастири - Грачаница, Високи Дечани, Богородица Љевишка и Пећка патријаршија.

Воз је споља украшен заставом Србје и називима најлепших српских цркава, манистара и средњевековних градова на КиМ, као и натписом Косово је Србија на 21 језику, међу којима је и албански.

Промотивна вожња се организује првог дана Српске Нове године, са поласком од Главне железничке станице Београд.

Помоћник генералног директора Србија воза за саобраћај Зоран Пузовић је изјавио Танјугу да Србија воз после 18 година пушта пробну линију воза Београд - Косовска Митровица, на коме ће саобраћати нови воз који је Србија купила од Русије.

„Реч је о директној линији, која ће бити продужетак постојеће линије између Краљева и Косовске Митровице”, рекао је Пузовић.

Он је изразио очекивање да ће након пробног периода, од 20. јануара до 26. фебруара, бити донета одлука о увођењу те линије у редован саобраћај.

Пузовић је рекао да се линија покреће уз помоћ Канцеларије за КиМ и да воз има посебан визуелни изглед унутра и споља.

„Воз је потпуно нов и то ће му бити прва вожња. Путници ће имати потпуно климатизован простор и вај-фај интернет”, рекао је он.

Промотивни воз ће кренути из Београда за Косовску Митровицу 14. јануара у 8.30 сати, а полазак из Косовске Митровице је планиран 15. јануара, у 10.40 сати.

Помоћник генералног директора Србија воза за информационе технологије и маркетинг Зоран Стевановић је рекао Танјугу да ће тај воз у пробном пеироду саобраћати два пута недељно, са поласком у петак из Косовске Митровице у 10.45 и у недељу поласком из Београда у 8.30 сати.

„Ово је први воз којим ћемо понудити нове допунске услуге, да би повећали комфор путника”, рекао је Стевановић додајући да ће воз имати интернет.

Стевановић је нагласио да су све то новине које Србија воз планира да уведе и у друге возове.

„Овај воз је пионир у томе, донелимо смо одлуку да изнајмљујемо спољашње и унутрашње површине за рекламирање. Ово је први воз који је брендиран на овакав начин. Нестрпљиво очекујемо реакцију путника, мислим да ће то бити додатни мотив да путују возом на овој релацији”, казао је он.

Аутор визуелног концепта воза уметник Андреј Васиљевић Анделеи је рекао Танјугу да је желео да покаже наше културно и историјско наслеђе са КиМ, то јест фреске из четири манастира са листе Унеско.

Андреј Васиљевић (Фото Танјуг/Т.В.)

„Моја идеја је била да лепоту нашег културног наследај представим на јединствен начин. Ако имате воз који превози путнике између Београда и Косовске Митровице, па шта би било боље да ту линију прослави него неки наши најлепши мотиви из наших манастира”, рекао је Васиљевић.

Он каже да се визуелни концепт воза допао директору Канцеларије за КиМ Марку Ђурићу који је одлучио да подржи ту идеју.

„Позадина свега је наша борба да сачувамо наше манастире на КиМ под окриљем УНЕСКО, али под заштитом Србје. Било је покушаја да се ти манастири на неки начин отму и да постану нека врста албанског наслеђа, међутим цео тај пројекат нема никаквог смисла. Управо су Косово и косовски манастири били центар Србије. Ако је Косово срце Србије, онда су манастири душа Србије и то је основна идеја свега - да оно што је наше и остане наше и да ми то свету поносно покажемо”, навео је Васиљевић.

Он је рекао да су натписи на 21 језику и да су то највећи светски језици.

„Идеја је да покажемо себи и свету да се ми не стидимо од тога да кажемо оно што је наше. Ту је и албански језик, јер и Албанци живе на КиМ. Живе поред тих манастира који су и даље наши”, истакао је Васиљевић.

Линија се покреће на иницијативу Канцеларије за КиМ, која ће сносити део финансијских трошкова које ће Србија воз имати због превоза путника на овој линији.

Ђурић: Не очекујем забрану уласка воза на КиМ

Директор Канцеларије за Косово и Метохију Марко Ђурић изјавио је данас, поводом сутрашњег почетка рада железничке линије између Београда и Косовске Митровице, да не очекује да косовске власти спрече улазак воза у јужну покрајину, јер би такав третман, како каже, имао везе са национализмом, шовинизмом и ограничавањем основних људсих права.

Одговарајући на питање новинара после седнице владе на којој је било речи о пуштању Рамуша Харадинаја да се брани са слободе, Ђурић је подсетио да се саобраћај између српских градова и градова на Косову и Метохији одвијају већ годинама.

„Имате на десетине аутобуса дневно који иду од Београд до Приштине и Косовске Митровице, као и из других градова. Не видим зашто би постојала разлика у вези са овом линијом, чији је циљ да се боље повежу делови наше земље”, рекао је Ђурић, преноси ТАнјуг.

(Фото Танјуг/Т.В.)

На питање чија је идеја била да се унутрашњост вагона ослика верским мотивима, Ђурић је рекао да ће јавност одговор на то добити сутрадан, уочи најављеног поласка воза из Београда.

Новинаре је интересовало и начин на који се троши новац државе Србије на Косову и Метохији, односно да ли Канцеларија може да гарантује да та средства стижу до оних којима је најпотребније, на шста је Ђурић одговорио да је ситуација боља него у периоду претходних влада.

„Више пута смо у јавности представљали резултате рада. Имате српску средину на КиМ којој стиже помоћ. За разлику од претходних периода када су се градили 'Скадрови на Бојани', сада имате завршене станове и више помоћи него у претходном периоду”, рекао је Ђурић.

Он је додао да сигурно има много тога још да се уради, имајући у виду да институције већ 17 година функционишу у нерегуларним условима, и поручио да је Канцеларија отворена за све сугестије.

Коментари17
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Jovan Petrovic
I posle nam drugi kriv Sta drugo reci
MRMilenija
Carski Voz za Srbiju od Cara Putina iz Carske Rusije. A ko je bio u Svajcarsku zna da su (svi vozovi) brdske Turisticke Destinacije oslikani iskljucivo Verskim, Kulturnim, Prirodnim i Nacionalnim bicem Drzave. To je jos jedna atrakcija vise "uz put" za Turiste, i ponos naroda Svajcarske. Srecan put.
razocaran
Mislim da ovo nimalo nije pametno jer taj voz treba da vozi i ostale gradjane Srbije koji nisu pravoslavci.Ovo je nesto najgluplje sto sam video,jedva cekam da cujem koja budala je ovo osmislila,eeeej freske u voz ajooooj pameti!!!!
MilosNS
Eh kamo sreće da su svi natpisi ispisani na ćirilici, i ne samo na i u vozu, već i u celoj državi.
Sofija
[email protected] Minhenu i celoj Bavarskoj su raspeca u svakoj ucionici, bez obzira na Turke ili bilo koga drugog cija deca idu u skolu.
Прикажи још одговора
Stiven Sigal
Samo ne napisaste da li ce u vozu biti i gospodin Marko Djuric kome se ceo "projekat" izuzetno svideo. Mislim nije red da zbog nebezbednosti putovanja daleko bilo neki ni krivi ni duzni za celokupni "projekat" izvuku "deblji kraj" dok su glavni protagonisti kao i uvek u "debeloj ladovini".
Oficir
Malo je reći neukusno i kičeraj.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.