Субота, 29.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Наставници и родитељи ђака партнери у образовању

У 54 основне школе у 11 градова Србије основани су школски клубови родитеља ученика и наставника, а ускоро ће бити формирана и национална асоцијација
(Фото З. Анастасијевић)

Почетком марта биће обележено годину дана од почетка пројекта „Партнерски за образовање” који заједно реализују београдска канцеларија Уницефа и Фондација за отворено друштво. Циљ пројекта је унапређење сарадње између родитеља и школе. Као резултат, у 54 основне школе у 11 градова Србије основани су школски клубови родитеља и наставника, а ускоро ће бити формирана и национална асоцијација родитеља и наставника Србије.

Како у разговору за наш лист објашњава Тања Азањац Јањатовић, представница иницијативног одбора „Партнерски за образовање”,

идеја је да ова асоцијација родитеља и наставника буде кровна организација и сервис свим родитељским и наставничким организацијама, као и подршка Министарству просвете у реализацији реформских политика.

„Без снажне повезаности школе, родитеља и наставника не можемо говорити о квалитетном образовању, али не можемо неговати ни културу дијалога. Наша идеја је да подстичемо комуникацију и заједнички рад родитеља и наставника у школама, јер је то начин да родитељи разумеју колико је професорска професија тешка и препуна изазова. Са друге стране, родитељи који учествују у овом пројекту често говоре да коначно имају осећај да их неко чује, разуме и уважава, истиче наша саговорница.

​Највеће интересовање родитељи ђака су показали за покретање бесплатних ваннаставних активности, програме превенције вршњачког насиља, подизање нивоа безбедности деце у школама, увођење интерактивне наставе

Тања Азањац Јањатовић примећује да се у последње две деценије знатно погоршала комуникација на релацији школа–родитељи. Наставници, који су некада представљали врхунски ауторитет за ђаке, али и за њихове родитеље, данас се често налазе на мети отворених критика, а многи очеви и мајке не либе се да пред ђачким колективом изричу негативне оцене о њиховом раду, често заборављајући да је њихов посао да оцењују децу.

Наша саговорница истиче да су родитељи млађе деце више мотивисани да сарађују са наставницима – велики број родитеља има неку врсту страха од школе или је доживљава као непознату тврђаву у коју сваки дан шаље своје дете, без повратне информације шта се тамо заправо дешава.

„Од марта до октобра окупљено је више од 600 родитеља и наставника из 11 градова Србије који су заједно учествовали у реализацији преко 60 програма и активности. Клубови родитеља и наставника формирани су у Новом Саду, Београду, Суботици, Сечњу, Зрењанину, Чачку, Краљеву, Нишу, Лесковцу и Новом Пазару. До сада је највеће интересовање родитеља било за оснивање бесплатних ваннаставних активности за децу, програме усмерене на превенцију вршњачког насиља, подизање нивоа безбедности деце у школама, увођење интерактивне и мултидисциплинарне наставе, као и различите врсте каријерне и професионалне оријентације. Наша идеја је да се свако дете у школи осећа прихваћено и безбедно, да иде у школу у којој се поштују његова личност, могућности, интересовања, порекло, породица и средина из које долази, али и да се родитељи питају шта треба променити у образовању. Сада смо ушли у другу фазу пројекта која би требало да се заврши до пролећа 2017. године оснивањем националне асоцијације родитеља и наставника Србије“, истиче наша саговорница.

Коментари8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

ljiljana ljiljana
Valjda moze biti jasno o cemu se radi kad je ovo partnerstvo stvoreno na inicijativu Fondacije UNICEFA i Fondacije za otvorena drustva. UNICEF se dugo godina bavio sirotinjom u najzaostalijim drzavama Afrike, Azije i Latinske Amerike. Sada je stigao da se bavi SRbijom uz pomoc Fondacije za otvorena drustva koju finansira, izmedju ostalih, Soros..... Sta ocekivati od naseg obrazovnog sistema kad u njegovom kreiranju ucestvuju musliani iz Sarajeva koji su zaposelnici u isturenim odeljenjima tih fondacija. Sta reci o nasem odgovornim ministrima na cinjenicu da nas nisu mogli vise srozati!!
Мирослав Б Младеновић Мирац
Од 2012.године не пишем на тему проблеми у школству Србије. Сигурно ће неки колеге да се обрадују када виде и помен мог имена и презимена у коментару. Прво да ли има неко право да нам на нестручан и друштвено-научно штетан начин извитоперује ШКОЛСКИ СИСТЕМ у Србији. Или овде влада СТРАХОВЛАДА од Великог Брата а нарвно и КОМПАНИЈА и банкара који су нас већ КОЛИНИЗИРАЛИ и праве себи РАДНУ СНАГУ МОДЕРНОГ РОБА у новом робовалсничком друштву 21. века. Србија већ одавно постала ЕКОНОМСКА-а сада и ДУХОВНА КОЛОНИЈА. Човек да не поверује у смисао самог наслова чланка:"Наставници и родитељи ђака партнери у образовању". Као да је Србија нека земља ТАНЗАНИЈА из неког средњег века у којој никада није постоја никакв школски систем, па ето да се "поуче" министри Преседник владе-ЈЕР НЕМА ЕВРИЋА. Или паре или ЖИВУ ГЛАВУ или сви у ПРОВАЛИЈУ. Образовањем и васпитањем деце је питање свих питања нашег нормалног менталног здравља и биолошког опстанка. Овде нема места никавим ПОЛИТИЛИЗАЦИЈАМА.
Zoran
Danas nema bracnih drugova, usaglasenosti izmedju roditelja i profesora,...samo partneri.
stevan markovic
A koje do sada nadlezan za obrazovanje i vaspitanje?ulica? vi na delu dve decenije imate devastirano drustvo u kojem su glavni uzori nekakvi prikazi likova iz pinkove subkulture koji postaju mejnstrim obrazac u svakodnevnom zivotu.deca to upijaju jer prepusteni su sami sebi.debele su posledice tog zanemarivanja od strane skolskih institucija.i tek ce biti.stepen razvoja drustva je stepen razvoja njegove kulture.to je jedini obrazac.pinkov obrazac ne postoji.
Sasa Trajkovic
Jos jedna u moru populistickih naslova sve bi to bilo lepo da autor teksta zivi u Norveskoj a ne u Srbiji gde su decenijama degradirali obrazovanje, zdravstvo unistavali sistem vrednosti etiku i moral, da ne pominjem kulturu a sada tekst iz bajke. Kada se autor teksta probudi iz svog ne dosajanog sna docekace ga huliganstvo, nasilje, primitivizam i ne kultura... Kada se pomesaju babe i zabe onda roditelji uce nastavnike kako da ocenjuju njihovu decu dok im decu vaspitava Pink i Grand produkcija kod kuce, ministar koji bi da po kratkom postupku postavlja i smenjuje direktore i uvece strah i red u skolama za vrsnjacko nasilje, maloletnicki kriminal, pretucene nastavnike je nenadlezan. Omalovazeni ponizeni nastavnici u borbi za svoju egzistenciju i trunku profesionalnog dostojanstva i roditelji koji ne mare za vaspitanje i obrazovanje vec samo za ocene i ocene... uostalom kako bi to trebalo da izgleda nastavnik po meri svakog roditelja?
Stan
Sve je u redu osim što nastavnike abolirate iz tog cirkusa, nema opravdanja da ne trošim reći obrazlažući. Čast izuzecima u tom programiranom devastaciji društva.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.