Петак, 27.05.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Комби превозници поново на улицама

Незадовољни што ресорно министарство не одустаје од искључења њихових возила из јавног саобраћаја, најављују нови протест
Не одустају од захтева да се одложи примена Закона о превозу путника (Фото З. Анастасијевић)

Представници удружења „Комби превоз путника” најавили су нови протест због одлуке Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре да укине њихова возила у јавном градском саобраћају. Решили су да поново изађу на улице јер, како кажу, у претходних десетак дана, колико је прошло од последњег протеста, нико од надлежних није реаговао на њихов позив.

И даље траже да се одложи примена Закона о превозу путника у друмском саобраћају за који су предложили измене како би легализовали своју делатност. Превозници су пре два дана имали састанак са комисијом из министарства, али тврде да њени чланови нису довољно упућени у ситуацију у којој се возачи налазе и зато сумњају да ће њихови предлози бити прихваћени.  

– Комби возила са пет до осам седишта требало би да буду уведена у јавни градски саобраћај. На конференцији смо показали прописе из словеначког и хрватског законодавства у којима се наводи да је у тим, као и у државама у региону комби дозвољено превозно средство за јавни градски саобраћај – истакао је Игор Несторовић из удружења.

Он тврди да чланови редовно плаћају порез, а ресорно министарство их сврстава у исти кош са „дивљим” превозницима. Ово удружење, напомиње Несторовић, окупља искључиво легалне фирме и предузетнике.

– Ангажовала нас је чак и једна национална телевизија да превозимо учеснике у њиховом ријалити програму. Они нас позову, ми пошаљемо возила, попуни се профактура и на тај начин плате услугу. Прича да комби фирме раде нелегално и да не плаћају порез потпуно је нетачна – каже Несторовић додајући да чланове његовог удружења надлежни још не кажњавају, али да им већ прете полицијом на граничним прелазима јер ову услугу користе многи путници који иду у иностранство.

– Полиција ће бити та која ће одлучити на лицу места да ли смо легални или не. Држава је препустила полицији да одлучује о нашој судбини – напомиње Несторовић оценивши да комби превоз по свему судећи смета аутобуском.

– Они сматрају да им крадемо муштерије, али ко је упућен у ову причу зна да и аутобуски превозници, када немају много путника, користе комби. Надлежни не знају на који начин да нас уведу у легалан ток, али нико неће ни да се потруди. Зато им је најлакше да нас укину – жали се Несторовић.

У ресорном министарству оцењују да је доношењем овог закона држава уредила тржиште и да су утврђена јасна правила и фер услови за све учеснике у саобраћају.

– Комби превозници имали су годину и по дана да се припреме за закон. Знали су шта треба да учине, али су све време радили нелегално, наносећи штету и држави и другим превозницима који раде по закону – напомињу у одговорима министарства и наглашавају да комби превозници нису у праву ни када је реч о сличним законима у Европи.

– Наши закони су апсолутно усклађени са европским у овај области. Регулатива ЕУ предвиђа превоз путника искључиво аутобусом, тако да је захтев овог удружења за обављање међународног превоза неприхватљив – наглашавају у министарству.

Коментари9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Bosa S
Zasto bi ih iskljucili ako postoji potreba za ovom vrstom prevoza a znamo da postoji. Ovu djelatnost treba registrovati, dati mogucnost ljudimada rade, zarade i plate porez.
Beogradjanin Schwabenländle
У свим европским државама постоје превозници путника који саобраћају малим аутобусима, око 16-20 седишта као и са такозваним спринтерима, име преузето од модела Мерцедеса. Али Србија је постала земља забрана, сем ако то не пуни џепове политиканата и њихових јатака.
Jana
Podrska kombi-prevoznicima!
Nebojša
Kombi prevoznici nemaju registrovane linije, što drugi zvanični prevoznici imaju. Za to se podnosi zahtev ministarstvu saobraćaja i to se plaća. U zahtevu mora da navedete satnicu polaska sa svake stanice i ne možete da ugrožavate druge prevoznike tako što polazite minut dva pre njih.
Posmatrac
Po Vojvodini sam putovao privatnim kombijem, izmedju gradova. Vrlo jeftino, solidno i prijatno. Vreme i cena se unapred dogovore telefonom. Cuo sam da ta vrsta prevoza u centralnoj Srbiji ne postoji. Steta !

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.