Понедељак, 02.08.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Пежо гарантује радна места ако преузме Опел

Ангела Меркел обећала је да ће предузети „све могуће политичке кораке да осигура радна места и фабрике у Немачкој”
Илустрација (Фото Ројтерс)

ПАРИЗ - Француски произвођач аутомобила Пежо-Ситроен Аутомобили (ПСА) обећао је да ће потврдити гаранције за радна места у Опелу ако успе његов план да преузме Џенерал Моторсов немачки огранак, саопштили су представници компаније и синдиката.

На састанку са Опеловим фабричким саветом и моћним синдикатом ИГ Метал, шеф ПСА Карлос Таварес „потврдио је опредељеност (француске групе) да поштује постојеће споразуме у европским земљама и да настави дијалог са свим странама”, наводи се у заједничком саопштењу објављеном данас, преноси агенција АФП.

Опелови радници су, како наводи агенција АФП, обезбедили гаранције за радна места од садашњег пословодства све до краја 2018. године и, између осталог, добили чврсто обећање да ће бити настављена улагања у немачке погоне до 2020. године.

Неочекивана прошлонедељна вест да ПСА „мерка” Опел, подстакла је страховања у Немачкој да би француски произвођач аутомобила могао да смањи број радних места у фабрикама изван матичне земље ако оствари преузимање. Канцеларка Ангела Меркел обећала је прошле недеље да ће предузети „све могуће политичке кораке да осигура радна места и фабрике у Немачкој”.


Реклама испред салона у којем се продају "пежои" и "опели" у близини Париза (Фото Ројтерс)

Таварес је на састанку „убедљиво изнео у разговорима да је заинтересован за одрживи развој Опела и Воксхола (Опелов британски бренд) као самосталних предузећа”, изјавио је председник фабричког савета Волфганг Шефер-Клуг.

„Амбиција ПСА је да сарадња и квалитетни односи с представницима запослених буду конкурентска предност компаније”, рекао је Таварес. Обе стране се надају да ће ово мерџовање изнедрити „европског шампиона са француско-немачким коренима који ће обезбедити будућност компаније и њених радника”, наводи се у саопштењу.

Пежоово опредељење за сарадњу са запосленима је „важан сигнал” и „основа за постизање могућег, по раднике конструктивног спајања две фирме”, оценио је шеф централне немачке подружнице синдиката ИГ Метал, Јерг Келингер.

Опел послује у десетак фабрика у шест европских држава, а на крају 2015. године имао је 35.600 запослених од којих 18.250 у Немачкој. Основан 1862. године, Опел, са својим амблемом муње, одавно је познат призор на немачким и европским путевима.

Међутим, у последњих неколико година компанија је књижила узастопне губитке, што је коштало Џенерал Моторс из Детроита око 15 милијарди долара од 2000. године.

Оштар пад фунте после гласања Британаца за излазак из Европске уније прошлог јуна потопио је Опелове наде да ће се 2016. годину вратити у плус, завршивши годину с губитком од 257 милиона долара. Велика Британија, где немачка компанија продаје возила под брендом Воксхол, највеће је Опелово европско тржиште.

Танјуг

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Old Traford
Donece nam globalizacija da 1 covek bude vlasnik svih automobilskih brendova; i gde je tu ona stara dobra lektira o monopolu na trzistu i o nemesanju drzave u privatni sektor...!? Sta ima Angela Merkel da se pita ista o poslovanju bilo koje nemacke privatne firme...? A da, to se u Nemackoj kao i u USA moze, sve u zavisnosti od slucaja do slucaja,pravila u knjigama su pisana za drzave tipa "Srbija", "Sao Tome i Principe", "Butan", "Ruanda"...Kada privatna banka krahira, drzava uleti sa sveze nastampanim novcem ili novcem SVIH gradjana te drzave te jednim potezom pera oporavi banku a poveca drzavni dug, iako ne namerava da ga vraca ikada; A dobri,mudri i preposteni "Privatni Vlasnik" krece sa svojim bahanalijama iz pocetka, nema ono "pukao zbog trzista i konkurencije"...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.