Понедељак, 18.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Србија се прикључује модерним железницама Европе

Модернизовану деоницу пруге од Ристовца до Врањске Бање на железничкој станици у Врању пустио у саобраћај премијер Александар Вучић
(Фото Танјуг / Р. Прелић)

Врање – Данас, тачно у 15.26 сати са железничке станице у Врању кренула је прва композиција „Србијавоза” модернизованом деоницом од Врањске Бање до Рисовца на међународном железничком Коридору 10 између Ниша и Прешева.

Велики радови на овој деоници дугој 17,7 километара започели су априла прошле године и претходних дана, скоро два месеца пре планираног рока су завршени.

Гарибовић: Све тече по плану
Вршилац дужности генералног директора „Инфраструктуре железнице Србије” Душан Гарибовић рекао је да је држава Србија са руском компанијом „РЖД интернешнел” септембра 2015. године потписала уговор о реконструкцији комплетне „Јужне деонице” на Коридору 10 у дужини од 46,5 километара: Винарци–Ђорђево (око 15 км), Врањска Бања – Ристовац (17,7 км) и Бујановац–Букаревац (13,8 километара). Гарибовић је посебно нагласио да радови теку по плану и без иједног дана кашњења.

Од данас возови ће овим делом коридора моћи да се крећу много безбеднијом трасом, а брзина ће од досадашњих 50 бити повећана на 120 километара на сат, рекао је на свечаности председник Владе Србије Александар Вучић.

 – Од великог је значаја модернизација железничког саобраћаја на овој деоници јер овим међународним коридором саобраћају путнички и брзи возови из Европе преко наше земље до Македоније и Грчке, али у значајном обиму и робни и теретни железнички саобраћај са севера и запада нашег континента до европског југа. Реконструкција ове деонице коштала је 10,5 милиона долара, а средства за реализацију овог пројекта обезбеђена су из руског кредита за модернизацију српских железница, рекао је српски премијер. Овом деоницом наша земља прави значајан корак на прикључењу са модерним железницама, а када у најскорије време започне модернизацију следећих 80 километара пруге на овом изузетно важном коридору до Ниша, видеће се од какве је важности целокупан железнички саобраћај и за људе који живе поред пруга и за целу нашу Србију – рекао је премијер Вучић.

Говорећи на свечаности на железничкој станици у Врању генерални директор Компаније „РЖД интернешнел” Сергеј Павлов истакао је да је ова фирма била главни извођач радова на деоници од Врањске Бање до Ристовца, а да су подизвођачи била српска предузећа.

Посебно је нагласио да су на истом послу били радници два братска народа као и да су радови окончани пре рока захваљујући изузетном ангажовању и одговорности свих укључених у послове реконструкције.

Амбасадор Руске Федерације у Србији Александар Чепурин изразио је велика очекивања да ће се сарадња Русије и Србије проширити на све привредне области и истакао да је његова земља спремна за унапређење односа са српском машиноградњом, грађевинарством и у области туризма.

Посебно је говорио о сарадњи на плану обнове, реконструкције и модернизације железнице на коридорима 10 и 11 у Србији.

Поред председника Александра Вучића и потпредседнице Владе Србије Зоране Михајловић, амбасадора Русије, генералног директора „РЖД интернешнел” и в. д. генералног директора „Инфраструктуре железнице Србије” Душана Гарибовића свечаности на главној железничкој станици у Врању присуствовали су и Мансур бег Султанов, први заменик генералног директора „Руске државне железнице и велики број грађана Врања, Пчињског округа и југа Србије.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Karlo Polak
Пруга се обнавља, а возови укидају. Када се заврши и последња деоница на ремонту код Лесковца, између Ниша и Врања ће бити само 4 пара путничких возова, а до почетка радова их је било 6 пари. Такође, укинут је и последњи дневни директан воз са Јужне пруге за Београд. Од директних, остаје само ноћни, који у Лесковцу и Врању стаје у 1-2 ујутру када ником не одговара.
dr Slobodan Devic
Србија се прикључује модерним железницама Европе - pred izbore ...
Stevan
Koridor 10 i 11 niko ne zna šta jr! Kaži brate Beograd- Preševo i Beograd- Prijepolje, to svako zna.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.