Недеља, 05.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Брнабић: Од 1. јуна грађани добијају документа на један клик

Убудуће лакше до документата (Фото Драган Јевремовић)

Министарка државне управе и локалне самоуправе Ана Брнабић изјавила је данас да ће од 1. јуна почети да се примењује Закон о општем управном поступку који ће омогућити грађанима да документа добијају на „један клик”.

Од јуна биће умрежено шест институција - Министарство државне управе, МУП, Централни регистар обавезног социјалног осигурања, ПИО, Пореску управу и Националну службу за запошљавање, рекла је Брнабић на састанку о реформама у јавној управи којем присуствује више од 150 челника градова и општина у Србији, као и начелници локалних управа.

Она је додала да ће за десетак дана почети обука службеника за примени тог софтвера.

Министарка је рекла у Сава центру да ће тако грађани моћи да добију све потребне папире на једном месту.

Брнабић је подсетила да је до краја 2016. био рок за локалне самоуправе да пребаце своје матичне књиге у електронски облик и позвала оне које још нису завршиле тај посао да пожуре, јер ће онда њихови грађани бити дискриминисани.

Она је навела да су локалне самоуправе пребациле своје матичне књиге после 1946. године у електронски облик 98 одсто, а заједно са матичним књигама пре 1946. године 92,2 одсто.

Бранбић је нагласила да то није лоше, али да није ни нарочито добро пошто је већ прошао рок.

„Велика реформа је пред нама, једна од најважнијих у мандату ове владе”, нагласила је Брнабић. (Танјуг)

Коментари7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sinisa
To je ministar.Tako se radi.Jos da se uvedu platni razredi i ovo ce biti najbolji ministar u vladi o kojoj ne mislim nista lepo
Brzo - kuso
Poznato je, ova aktivnost oko izdavanja dokumenata na ovaj način je započeta mnogo godina unazad, probijani su rokovi više puta, da bi, konačno zadnji rok bio kraj 2016. godine.Kako smo poznati da sve radimo u "cajtnotu" prilikom prebacivanja podataka iz knjiga u bazu podataka za očekivati je mnogo grešaka koje će građane koštati dodatne nervoze. Moj primer: pre dva meseca obratih se matičnoj službi u Mesnoj kancelariji za izdavanje Izvoda iz MK venčanih za majku. Službenica-matičar mi kaže da može, i da ne moram da idem u mesto gde je sklopljen brak, treba popuniti zahtev, par klikova i štampač je odštampao traženi dokumenat. Rekoh, svaka čast, brzo i efikasno. Dokumenat odnesoh službi koja je isti zahtevala i, ne lezi vraže, nadležni službenik utvrdi grešku u devojačkom prezimenu majke. Umesto Pešić, napisano je Pašić. I sam nisam to primetio. Dalje, zna se, nazad ponovo, reklamacija, telefonski pozivi, popunjavanje novog zahteva,.....čekanje u red, gubljenje vremena, prevoz itd.
Bojan
Mogli su i katastar umreziti.
KATASTAR
je umerezen vec dve godine, pogledajte ovde katastar.rgz.gov.rs/KnWebPublic/PublicAccess.aspx
sasa
jest, pa kako onda da funkcionise gradjevinska mafija i od cega da se onda finansiraju politicke partije? Svaki gradjanin bi onda imao ista prava, a to nikako nije u interesu partija koje su na vlasti!
Ljiljana Igić
Kada je došao Todorović za ministra saobraćaja on je uveo da trajni invalidi dobiju i trajne dozvole za korišćenje autoputa besplatno. I ako mi je Država Srbija utvrdila invaliditet i dala rešenje ja svake godine moram kao invalid od 80% da pribavljam potvrdu za registraciju invalidskog vozila atestiranog za ručne komande, da prilažem rešenje o invalidnosti službi za izdavanje dozvola za besplatno parkiranje i da moram lično da nosim dokumenta u SUP za registraciju vozila dok zdravi vozači to završavaju za 5 minuta u agenciji gde registruju vozila. Moje fizičko angažovanje je ravno maratonu zdravog čoveka, i ako posedujem sva važeća dokumenta ove države.
Odgovor
Potpuno ste u pravu, ali kao sto vidite ni ostatak gradjana nije u boljoj poziciji, ili cak sta vise u goroj radi resavanja licnih dokumenata... I to ce doci na red, to je sekundarni, odnosno, tercijarni stepen resavanja socijalnog statusa... Vi ipak imate, trajnu invalidnost, trajnu zdravstvenu knjizicu, trajno socijano osiguranje... mnogi gradjani nisu ni to zavrsili...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.