Понедељак, 06.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Одмор који не личи на понуду из брошуре

Потрошачи се жале да продавци туристичких аранжмана често избегавају да наведу праве цене производа које нуде, већ инсистирају на ономе што ће туристи, наводно, уштедети
(Фото Пиксабеј)

Веб-сајтови који се баве продајом туристичких аранжмана, авио-карата и смештаја у хотелима широм Европе не дају потрошачима тачне информације о ценама, саопштила је недавно Европска агенција за заштиту потрошача.

Како су утврдили, понуђене цене на сајтовима често су много ниже од оних које би купци на крају требало да плате.

Неке понуде су толико добре да би биле истините, али само због тога што не постоје. А потрошачи то схвате тек када покушају да резервишу овакав аранжман.

Вера Јурова, европски комесар за потрошаче, изјавила је да овакви сајтови доводе у заблуду грађане, а компаније које су одговорне за овакво понашање на тржишту мораће да почну да поштују прописе.

– У противном биће покренуте тужбе – рекла је Јурова.

Истраживање које је почело у октобру 2016. обухватило је 28 европских земаља, а проверено је 352 сајта, укључујући оне који нуде резервацију смештаја, продају карата и изнајмљивање аутомобила. Анализа је показала да је чак 235 сајтова ове врсте проблематично. У трећини случајева цена која је приказана на њима је нижа од коначне цене која треба да се плати. У једној петини случајева промотивне понуде су недоступне, а у готово једној трећини није било јасно како је израчуната укупна цена. Више од петине сајтова жалбе потрошача приказује тако да изгледају неистинито.

На сајту Би-Би-Сија који се бавио овом темом за само један дан стигло је више од 200 коментара читалаца, што указује колико је овај проблем велики чак и на уређенијим тржиштима. Са разних страна Европе читаоци шаљу имена агенција које су их превариле. Коментатори упозоравају посебно на прљаве трикове којима се користе компаније које продају јефтине летове.

– Проверио сам цене лета за Ибицу, била је разумна. Као и хотел који ми се учинио приступачним. Купио сам авио-карту, а када сам покушао да резервишем и смештај схватио сам да је цена скочила 300 одсто – каже један Италијан.

Да летовање често не личи на оно из брошуре уверио се и један Британац. После непријатног искуства одлучио је да убудуће понуде тражи искључиво директно у агенцијама, јер на тај начин може да се заштити уговором. Због летовања које је за породицу прошле године резервисао преко интернета изгубили су 500 фунти по члану породице. На планираном лету није било место, због чега су морали да купе нове карте.

Потрошачи се жале да продавци често избегавају да кажу праве цене производа које нуде, већ инсистирају на ономе што ће туристи, наводно, уштедети. Искуства показују да је најбоље хотеле резервисати онлајн али их не везивати за летове и куповину карата.

На исте проблеме наилазе и грађани Србије који желе да резервишу одмор преко сајтова.

– Ово се догађа и код нас, то је највећи проблем који имамо. У повоју се појавио пре десетак годинама.  Ми не знамо ко су власници тих сајтова, можете се регистровати на серверу у Америци,  радити из Индије и продавати аранжмане у Србији. Потрошачи су апсолутно незаштићени у таквим случајевима – упозорава Александар Сеничић, директор Националне организације туристичких агенција (ЈУТА). Али, додаје, постоји проблем са радом невладиних организација и такозвана удружења који организују путовања по дампинг ценама. Каже да је то нелојална конкуренција са којом се тешко боре.

– Имате на бандерама и оградама обавештења да организују озбиљне туристичке туре, а немају никаква искуства у овом послу. Сви волимо да путујемо јефтиније, али све док се нешто не догоди. Ко тада сноси одговорност? То јесте разлог зашто смо покренули пројекат гаранције путовања. Сада имамо 202 агенције у том систему и ми гарантујемо за њихов рад и, у случају да пропадну, за повраћај новца – каже наш саговорник. Он истиче да нема ништа против рада туристичких портала који усмеравају понуде агенција, али би сајтови који се баве самосталном продајом по логици морали да имају лиценцу за тај посао.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Beogradjanin Schwabenländle
Туризам у Србији и за Србе ? Маните се ћорава посла, доведите неког стручњака из Хрватске или још боље Немачке да вам покаже како то функционише,

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.