Уторак, 29.11.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Тунел од 1,9 километара повезаће „Београд на води” и Палилулу

До краја године очекује се усвајање пројекта да би последњих месеци 2018. могла да почне градња која би требало да траје, прве су процене, око тридесет месеци

У причи о тунелу од Савске до Дунавске падине, инфраструктурном пројекту који се најављује деценијама, коначно је начињен помак.

Како „Политика” сазнаје, у четвртак је донета одлука о будућој траси ове београдске саобраћајнице.

За тунел од Савског амфитеатра и будућег „Београда на води” до Палилуле одабрана је варијанта идејног решења са две раздвојене тунелске цеви.

Оне ће имати по две саобраћајне траке и улазе односно излазе у Улици Гаврила Принципа у зони Каменичке и Булевару деспота Стефана код Полицијске управе Београда.

Тунел ће бити дужине 1.993 метра​, а његова највећа дубина биће испод Теразија и износиће око 38 метара. Укупна ширина попречног профила у једној тунелској цеви биће 9,56 метара са саобраћајним тракама широким по 3,5 метара и пешачким од 0,93 метра. Предвиђена су и два евакуациона излаза за возила.

Ову варијанту идејног решења понудила је пројектантска кућа „Ces Cowi” која је на тендеру Дирекције за грађевинско земљиште добила посао вредан 24,5 милиона динара. Оно ће бити основ за израду плана детаљне регулације који је уговорен са Урбанистичким заводом Београда. Тај документ прописаће параметре за добијање локацијских услова, израду пројекта за грађевинску дозволу и за извођење радова.

​Изградња тунела, процене су, могла би да потраје 30 месеци​.

Као и код свих великих инфраструктурних пројеката, на улазима и излазима тунела мораће да се поруше неки објекти – у овом случају 21 укупне површине 4.671 квадратног метра. Анализе су показале, тврде у граду, да ће применом изабраног решења надземна мрежа саобраћајница на овом потесу бити растерећена за 3.120 возила по сату. О свему томе јуче је градоначелник Синиша Мали разговарао са представницима Дирекције за грађевинско земљиште, Урбанистичког завода и Секретаријата за саобраћај.

– Реч је о модерном тунелу који ће решити велики саобраћајни проблем и спојити два дела града који имају веома фреквентан саобраћај. До краја године очекујемо усвајање пројекта да би последњих месеци 2018. могла да почне градња – рекао је градоначелник.

Раније процене говориле су да би овај пројекат могао да кошта између 100 и 130 милиона евра, а последња је, тврде у граду, да ће за тунел бити потребно 78 милиона.

Услов за градњу је да се прошире Цвијићева и Дунавска улица како би се унапредила саобраћајна мрежа у тој зони.

Ако све буде по плану, за четири године очекује се да број аутомобила у централном делу престонице буде смањен 10 до 15 одсто, а време путовања и емисија угљен-моноксида за десетак процената.

Замајац овом тунелу дао је контроверзни пројекат од националног значаја „Београд на води” са 1,8 милиона квадрата.

Стручњаци Урбанистичког завода предложили су 12 варијанти везе Савске и Дунавске падине. У септембру прошле године Мали је за наш лист истакао да се најозбиљније разматрају две опције тунела. Осим јуче изабране, друга је на Дунавској падини предвиђала да по две саобраћајне траке избијају на Булевар деспота Стефана, а друге две у Дунавску улицу. За улаз односно излаз на Савској падини није било дилеме – оба предлога за трасу тунела видела су га у зони Каменичке улице. У продужетку ка будућем мосту већег капацитета који ће заменити Стари савски мост, јер му предстоји рушење, у Карађорђевој улици планиран је кружни ток. Урбанистичко-архитектонски конкурс за будући мост јуче је завршен и на њега је, како сазнајемо, стигло пет радова. Жири има рок до 15. јуна да одабере најбољи.

Мере тунела

1.993 метра је дужина ​

38 метара биће највећа дубина испод Теразија

9,56 метара пречник тунелске цеви

3,5 метара биће широке саобраћајне траке

0,93 метра предвиђена ширина пешачких стаза

Коментари16
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Драган
Тачније повезаће Економски факултет са Полицијском управом Београд (бившим СУП БГД).
Миша Милас
Увек сам се радовао када видим да се нешто гради. Чујем да 1 км аутопута кошта око милион евра! Требају путеви, али не би ли било хуманије да годишње изградимо мање 1 км аутопутева, а да тај милион евра дамо за лечење болесне деце да јадни родитељи не би молили милост и јавно просјачили! Молим надлежне, а и новинаре "Политике" да размисле о патљама те деце и њихових родитеља, јер никад се не зна ко може бити жртва опаке болести.
Nebojsa Mitric
Srbija radi Beograd se gradi Cini li vam se poznata ova parola? Doduse, slabo radi ali placa porez. Pa neka Arapi gtade Beograd, ali neka poreski obveznici grade Srbiju.
Rade
Gradnja ce da traje oko 3o meseci po prvoj proceni.? Po drugoj proceni oko 3o GODINA a po trecoj...hm.......? zivi bili pa videli...
Vladimir
Veoma tendenciozno pisanje i naslov. Ideja je veoma stara, tunel je najbolji i najbrži način da se spoje Pančevo i Novi Beograd a da sav taj saobraćaj ne zagađuje i usporava centar Beograda.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.