Среда, 30.11.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Највише рекламација на квалитет одеће и обуће

Од око 2.500 испитаника, чак 80 одсто њих је знало да се у случају рекламације прво треба обратити продавцу, док је пет одсто оних који би отишли у тржишну инспекцију
(Фото Раде Крстинић)

Све je већи број потрошача у Србији који знају своја права и како исправно поступити када рекламирају производе којима су незадовољни, показала је анкета коју је спровела Организација потрошача Крагујевца у оквиру пројеката „Саветовалиште за потрошаче за Шумадију и западну Србију”. Анкета је показала да су по броју рекламација и даље на првом месту обућа и одећа, затим бела техника и кућни апарати, као и мобилни телефони.

Код услуга, мобилна телефонија представља убедљиво највећи проблем по мишљењу већине анкетираних, док су такође значајне и рекламације на електричну енергију и гас, као и банкарске услуге.

Од око 2.500 испитаника, чак 80 одсто њих је знало да се у случају рекламације прво треба обратити продавцу, док је пет одсто оних који би отишли у тржишну инспекцију и организације потрошача. Само три процента анкетираних је рекло да не би предузело ништа око рекламације. 

Зоран Николић, председник Организације потрошача Крагујевца, каже за „Политику” да су оваквом резултату допринеле бројне активности које потрошачке организације спроводе, али едукација не би требало да престаје како би што више грађана успело да се осамостали и коначно савлада све препреке у остваривању својих права.

– Простора за побољшање има. И то у две битне области – рок за одговор трговца на поднету рекламацију као и период у коме је могуће рекламирати робу или услугу. Највише потрошача, чак трећина, изјаснило се да је током шест месеци могуће уложити приговор. Насупрот томе, готово четвртина испитаних је знала тачан одговор – две године. То је последица недовољне информисаности потрошача, са једне, и таквог поступања трговаца, са друге стране. Још увек на тржишту Србије послују и они трговци који при куповини саопштавају потрошачима да чувају рачуне јер имају право на рекламацију током шест месеци. Такво понашање представља грубо кршење основних потрошачких права, чему треба посветити посебну пажњу у наредном периоду – објашњава Николић.

Недовољно знања грађани показују и када је реч о року у коме продавац мора да одговори на поднету рекламацију. Више од трећине сматра да је то 15 дана, а тек нешто више од петине испитаних знало је тачан одговор. Поражавајуће делују последња два податка. Да рок зависи од продавца сматра њих 189, а 324 не зна одговор. У збиру то чини готово 20 процената анкетираних, што значи да готово исти број потрошача зна да је рок осам дана, али и сматра да је то пословна политика продавца.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zoran Vukov
Kako je moguće da svi kriju da se naplata daljinskog grejanja u celoj Srbiji nezakonito obavlja i na taj način Vlast finansira lokalne samouprave i partije. Primer: U Beogradu sa cenom 1432,71 din/m2 god , stan od 60 m2 plati 85.928,59 din -7%popust=79.913,59 din. Pri tome je akontaciono kupio 1432,71 din/m2 :7,57 din/kwh=189,2615 kwh/m2 stana god x60m2=11.355,6935 kwh god, Prosečno (od 12 god) isporučuje se 91,2405 kwh/m2 zagrevanog prostora u zgradi , a po m2 stanbenog prostora (greje se i hodnik..)97,7304 kwh/m2 stana god. Svake godine ne prikazivanjem OBRAČUNA između kupljenih akontaciono kwh i isporučenih Vlast prisvaja prosečno vrednost jedne grejne sezone, a da se to krije od korisnika ne prikazivanjem očitanih stanja kalorimetra koji su ugrađeni u objekte već 12 god. Ovu nezakonitu radnju koja je organizovani kriminal neće da procesuira ni Tužilaštvo za Organizovani kriminal koji je primio Tužbu 28.12.2010. zavedeni br. 913/10.Pa šta je umanjenje penzija nego obična krađa .

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.