До грчког мора две деонице без ауто-пута
Одлазећи премијер и изабрани председник Александар Вучић рекао је на опроштајној конференцији за новинаре у својству премијера да је поносан на оно што је урађено у изградњи инфраструктуре и да ће се наставити са изградњом путева и железнице. На постављеним паноима он је показао изграђене деонице на коридорима 10 и 11 и нагласио да ће ове године туристи који путују за Грчку кроз Србију скоро целом дужином путовати ауто-путем, осим на две деонице.
Уговорени рокови су пробијени, али надлежни обећавају да ће преостале деонице бити завршене до краја године.
– Најтежи део је кроз Грделичку клисуру. Ту нам је најдужи и најкомпликованији тунел Манајле, дуг је два километра. Ту смо имали и НАТО ударе 1999. Ужасно је тежак терен и знам да ће наши грађевинари, наши јунаци, наше фирме које раде као подизвођачи успети да то изведу – казао је Вучић.
На мосту Џемин до, код Владичиног Хана, који је један од најдужих на јужном краку Коридора 10, постављен је прошле суботе последњи од укупно 110 носача чиме је мост спојен.
Према његовим речима, на јужном краку Коридора 10 остаје и деоница Српска кућа – Левосоје, која ће такође бити завршена до краја ове године.
У Србији се на Коридору 10 гради још око 34 километра ауто-пута, а у Македонији 28 километара.
После око месец и по дана од пуштања у саобраћај деоница обилазнице око Суботице која спаја петљу „Југ” и Биковачки пут, настављени су радови на новој траси „ипсилон” крака Коридора 10, који ће спојити гранични прелаз Келебија и ауто-пут. Крак дугачак 23 километра гради се од 1990. године. Досад је у саобраћај пуштен само километар пута – петља „Југ”. Изграђена је и деоница од 7,5 километара, али се не користи зато што није повезана са изграђеним делом. Најављено је да ће се за завршетак ове саобраћајнице у буџету Србије за наредну годину издвојити милијарду динара, а у 2019. још око 800 милиона.
Опраштајући се од функције председника владе, Вучић је грађанима Србије „поднео извештај” и о току радова на источном краку ауто-пута према Бугарској, који нису ишли по плану. Вучић је казао да се и ту гради један тежак тунел – Банцарево, дужине 800 метара.
– Много мука смо имали са косинама и остаје нам тај део од 12 километара до Црвене реке, односно Беле Паланке. Од Пирота смо добар део завршили, остаје обилазница око Димитровграда, то нам је проблематично – рекао је Вучић.
Када свих 86,9 километара на источном краку Коридора 10 буде готово, брже ће се стизати до бугарске границе и Софије. У „Коридорима Србије” тврде да ће и на овом краку све преостале деонице бити завршене до краја 2017. године.
Бивши премијер, а од јуче и званично председник Србије, посебно је поносан на Коридор 11, јер „ништа од тога није било пипнуто пре него што сам ушао у владу”.
– Прича се да Броз или неки други нису желели да се изгради тамо ауто-пут. Много је он изградио да бих у то поверовао – казао је Вучић и додао да је то главна саобраћајница кроз централну и западну Србију и да ће ове године од Лајковца до Чачка моћи да се стигне ауто-путем.
До краја следеће године биће, како је најавио, завршена деоница Сурчин–Обреновац у дужини од 17,8 километара. Нови мост на Сави биће дужине 1.766 метара.
Вучић је поручио је да ће као председник истрајавати на изградњи аутопута Ниш–Приштина, јер осим што ће повезати на десетине хиљада Срба на Косову и Метохији, истовремено ће омогућити грађанима Србије да одлазе у бање у јужну Србију, али и инвеститорима да у том крају улажу новац.
Чачак–Појате и Крагујевац–Баточина
Вучић је нагласио да ће се ауто-пут од Чачка до Појата градити најбрже што је могуће, јер је реч о „кључном ауто-путу за Србију”, који спаја исток и запад земље.
Траса „моравског коридора” ишла би од Појата, преко Крушевца, Трстеника и Краљева, до Прељине, односно Чачка. Ту би се спајала с Коридором 11. Ауто-пут Појате–Прељина дуг је 109 километара, а траса је подељена на три деонице: Појате–Крушевац, Крушевац–Трстеник–Адрани и Адрани–Прељина. Процењена вредност инвестиције је око 550 милиона евра, а извори финансирања још нису дефинисани. За прву деоницу урађени су идејни и главни пројекат, за другу идејни пројекат, а за трећу идејни и главни пројекат.
Цео ауто-пут од Крагујевца до Баточине, у дужини од 24 километра, биће завршен до половине наредне године, најавила је недавно потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић. Током обиласка радова на изградњи кружног тока у месту Жировница, рекла је да ће од тих 24 километра до краја јуна ове године бити завршено 18,5 км, као и да преостаје да се изгради још пет километара за део кроз Баточину.
Подели ову вест










Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.