Субота, 20.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Фриком” на леду због сладоледа

Ова компанија је пре пет година кажњена са три милиона евра због злоупотребе доминантног положаја
(Фото Д. Ћирков)

Комисија за заштиту конкуренције покренула је поступак против Индустрије смрзнуте хране „Фриком” због сумњи да су злоупотребили доминантан положај на тржишту дистрибуције и продаје сладоледа.

Према досадашњим сазнањима, ова компанија која је од 2003. године у власништву „Агрокора”, власницима локалних малопродајних ланаца, малих трговина и киоска широм Србије нудила је, наводно, додатне рабате и новац како би прекинули сарадњу са конкурентским фирмама и продавали само „Фриком” сладоледе.

Како се наводи у закључку комисије, сумња се да је „Фриком” на овај начин кршио правила конкуренције у протекле четири године, а уколико се потврде ове сумње, овај учесник на тржишту би, према Закону о заштити конкуренције, могао да буде кажњен и до 10 одсто годишњег прихода.

Комисија је, наиме, у току испитивања услова конкуренције на овом делу тржишта прикупила документацију и од појединих трговаца дошла до сазнања да „Фриком”, кога заступа директор Гојко Ђошић, „уз различите погодности”, односно, додатне рабате и новац, утиче на купце да сладолед набављају искључиво од овог произвођача.

– Новац који је нуђен трговцима за одустајање од конкурентских производа, могао би да представља облик компензације којом се купцима надокнађују губици. Они трговци који су одустајали од сарадње са другим дистрибутерима сладоледа разлоге за престанак сарадње саопштавали су им углавном усмено, наведено је у закључку комисије која је на основу прикупљених података и документације закључила да то може представљати повреду конкуренције, односно злоупотребу доминантног положаја.

Милоје Обрадовић, председник Комисије за заштиту конкуренције изјавио је да „Фрикому” још није пресуђено и да није ограничен рок за окончање овог поступка, али је нагласио да очекује од ове компаније сарадњу и достављање неопходних података важних за овај предмет. 

Поступак против ове компаније је тек покренут. Службена лица комисије су већ обавила ненајављену контролу на две локације, а комисија има овлашћења да то уради и без налога суда. На овај корак се одлучује уколико се процени да би ненајављеном посетом фирми, током контроле комисија могла да обезбеди додатне доказе за поступак који покреће. То је тек једна од првих испитних радњи.

Комисија за заштиту конкуренције могућност ненајављеног увиђаја има од 2013. године, али је интензивно користи од средине 2015. године.

Најпознатији ненајављени увиђаји које је комисија до сада вршила били су они у поступцима против пет произвођача дуванских производа, као и онај у поступку против 16 учесника на тржишту малопродаје спортске опреме.

У „Фрикому” су за „Политику” потврдили да је контрола у току и да се за надлежне органе припрема сва тражена документација.

– Док је поступак у току, нисмо у могућности да саопштавамо детаље о процесу, кажу у „Фрикому” и апелују на јавност да се до завршетка поступка не спекулише са исходом.

Да подсетимо, ово није први сусрет „Фрикома” и Комисије за заштиту конкуренције. Ова компанија је пре пет година кажњена са три милиона евра због злоупотребе доминантног положаја. „Фриком” је тада, како је утврђено, у типским уговорима, које је закључивао са купцима између 2008. и 2010. године, наметао обавезу да они примењују малопродајне цене које је утврдио „Фриком”, док им је ексклузивне набавке робе условљавао директном или индиректном забраном продаје конкурентских производа.

Коментари7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zoran
@Djesi Pa jeste srpska firma u smislu da joj je sedište u Srbiji. Ali ipak je ćerka firma Agrokora. i itekako je bitno ko je vlasnik i kako se ponaša i gde vrše proizvodnju i nabavku, gde prodaju i gde završava profit. Još jedan kanal za izvlačenje novca iz Srbije.
Zoran
Frikom koristi mleko u prahu. i to uvozno.
Ђеси
Srpska Firma ipak, ko Jos postoji Na trzistu da je iz srbije, a vlasnik ko je nije bas toliko bitno
Nebojsa iz Beograda
Sad ce njima lepo Miloje Obradovic, dr mr fr, da da papiric kako je sve u redu. Samo bi ja voleo da nam svima objasni odakle mu pare za onakve satove. sve da ima primanja i od 1.000.000 mesecno, opet tu nesto smrdi...
Pero
To rade i pivare.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.