Уторак, 25.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Верајзон” преузео „Јаху”

Највећи амерички провајдер спаја некада водећи мејл сервис и компанију АОЛ, желећи да узме део колача тржишта дигиталног маркетинга којим доминирају „Гугл” и „Фејсбук”
„Верајзон” купио „Јаху” за 4,5 милијарди долара (Фото Ројтерс)

Према извештајима агенција

 

САН ФРАНЦИСКО – Америчка телекомуникациона компанија „Верајзон” завршила је посао вредан 4,5 милијарди долара: преузела је интернет пословање „Јахуа” којим се предвиђа увођење новог руководећег тима у настојању да се повећа приход од оглашивача у једном од најпознатијих интернет брендова.

Закључивањем продаје „Јахуа” завршено је двадесетједногодишње постојање те компаније на берзи. Тиме је такође завршено и петогодишње руковођење генералне директорке „Јахуа” Марисе Мајер, која се неће прикључити „Верајзону”. Она је напустила „Јаху” с пакетом надокнаде од 127 милиона долара, укључујући исплату отпремнине и деонице компаније које ће тек добити, пренела је Бета.

„Јахуов” мејл сервис и друге дигиталне услуге, као што су спорт, финансије и вести, водиће Тим Армстронг који је руководио АОЛ-ом. Армстронг ће сада бити генерални директор нове „Верајзонове” ћерке фирме назване „Oath”, у којој ће бити „Јаху” и разне услуге АОЛ-а.

Подсетимо, „Верајзон” није добио удео „Јахуа” у две азијске интернет компаније – „Алибаба” групи и „Јахуу Јапан”.

Највећи амерички провајдер бежичних комуникација „Верајзон” рачуна на комбинацију „Јахуа” и АОЛ-а, желећи да изгради алтернативу на рапидно растућем тржишту дигиталног маркетинга којим сада доминирају „Гугл” и „Фејсбук”. „Јаху” је некада био једна од водећих интернет компанија, али је последњих година под притиском конкуренције изгубио положај на тржишту. Приходи „Јахуа” од реклама су били у паду током већег дела протекле деценије.

Компанија је Марису Мајер преотела од „Гугла” 2012, у нади да ће она да преокрене пад, што она није успела, иако је инвестирала милијарде у куповине чији је циљ био да „Јаху” постане већи играч на тржишту реклама на мобилним телефонима. До краја 2016. годишњи приходи „Јахуа” су опали на 3,5 милијарде долара, када се одузму провизије за рекламе, што је 35 одсто мање од врхунца 2008. године. Поређења ради, приходи „Гугла” прошле године износили су 73 милијарде долара.

Упркос тешкоћама компаније, вредност акција „Јахуа” на берзи више се него утростручила док је Мајер била генерални директор, што је увећало богатство деоничара за више од 30 милијарди долара. Већина тог раста подстакнута је уделом „Јахуа” у „Алибаби”, кинеској компанији за е-трговину чија снага је расла док је „Јахуова” бледела.

„Верајзон” планира да отпусти 2.100 запослених у „Јахуу”, известио је недавно „Њујорк тајмс”. Отпуштања се очекују у „Верајзоновим” огранцима АОЛ-а и „Јахуа”, у којима тренутно ради 14.000 људи, пренео је Ројтерс. Многа од радних места се налазе у Калифорнији, а нека су изван САД-а, известио је Танјуг.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.