Недеља, 05.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ИСТРАЖИВАЊЕ

У биоскоп по дозу смеха

Становници европских метропола после путовања и одлазака у ресторане највише воле да гледају филмове на великом платну
Највећи број анкетираних у биоскоп иде у друштву партнера (Фото: З. Анастасијевић)

Паметни телефони и таблети, судећи по последњем истраживању, не могу да замене угођај гледања филмова у биоскопу. Уживање у кадровима са омиљеним глумцима, на великом платну, уз неизбежне кокице, трећа су омиљена активност становника великих европских градова, после путовања и одлазака у ресторане. Такође, и даље велики број филмофила – њих 70 одсто каже да више воли одлазак у биоскоп него да исто остварење гледа код куће, подаци су до кога се дошло испитивањем нешто више од 2.100 житеља седам европских метропола: Берлина, Истанбула, Мадрида, Лондона, Москве, Париза и Рима, у оквиру међународне „Мастеркард” студије о филмским навикама.

Најредовнији посетиоци биоскопа су Римљани – 41 посто испитаника из Вечног града једном седмично одлучи да се опусти уз седму уметност. За њима следе Московљани и Парижани, по 38 одсто грађана ова два града упражњава исту навику. Интересантно је да Римљани више воле да оду у биоскоп него у ресторан, баш као и становници Париза.

Највећи број анкетираних у биоскоп иде у друштву партнера или партнерке – 48 одсто док је и даље мали проценат оних који сами гледају одређени филмски наслов – само осам проценат.

Према речима Стјуарта Брауна, програмског директора Британског филмског института, одлазак у биоскоп је снажна културолошка навика.

„Када се појавила телевизија, сви су рекли да је то био крај биоскопа. Исто се поновило када су се појавиле ве-ха-ес касете, па ди-ви-ди филмови и сада стримовање. Ипак, биоскоп опстаје и развија се. Све иновације које видимо, као што су ’ајмакс’ (IMAX), 3Д и звучни ефекти, од суштинске су важности за чињеницу да је биоскоп и даље веома атрактивно искуство.”

А на питање коју емоцију желе да осете током боравка у биоскопу, сви испитаници су имали идентичан одговор – смех. Желе и да буду изненађени и да сањаре. Тако се на листи жанрова на првом месту нашла комедија, а потом акциони филмови и драме. Становници Истанбула на прво место стављали су жанр научне фантастике.

 

И Срби воле да се смеју

У Србији је ова анкета спроведена на фејсбук страници и показала је да чак трећина љубитељи филма у биоскоп иду једном месечно – 33,3 посто анкетираних. То најчешће чине у друштву чланова породице, (34,8 одсто), пријатеља (30,4 посто) и партнера или партнерке (17,4 одсто). Такође, смех нам је главни мотив за одлазак у храм покретних слика, а више од половине испитаника је рекло да би чешће ишли уколико би имали више времена, док једној четвртини је за то потребно више новца.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.