Недеља, 26.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
СПОЈЕНИ НОВИ БЕОГРАД И ЧУКАРИЦА

Од Радничке до Тошиног бунара за 6 минута и 18 секунди

То пролазно време измерила штоперица градоначелника – Да би Мост на Ади био комплетиран, на њега треба да се поставе трамвајске шине и да се изгради приступна веза према Раковици
Градоначелник Синиша Мали и новинари у промотивној вожњи на мосту преко Аде (Фото Танјуг)

Корак ка употпуњавању Унутрашњег магистралног полупрстена, такозваног мини-аутопута кроз централни део града, начињен је отварањем новог булевара од Тошиног бунара до Моста на Ади. Саобраћајницу, као део полупрстена који ће Нови Београд повезати са Панчевачким мостом, од прошлог априла градио је шпански „Рубау”. Првобитно најављивани рок, мај ове године, пробијен је, али коначан резултат је – 6,18. За толико минута, према штоперици градоначелника Синише Малог, сада се стиже од Радничке улице до Тошиног бунара.

Нови булевар са четири коловозне траке чини километар и по путa и 500 мeтaрa мoстoвскe кoнструкциje са двe излaзнo-улaзнe рaмпe на мосту. Модерна саобраћајница повезана је са улицама Ђорђа Станојевића, Омладинских бригада и Шпанских бораца. Посао је вредан 13,5 милиона евра и финансиран је из кредита Европске инвестиционе банке.

– Циљ је био да људи из Новог Београда много брже долазе у стари део града. Саобраћајница је значајна и за житеље Бањице, Вождовца и Раковице. Сада нас очекује и завршетак трамвајских шина на мосту, за шта ћемо извођача имати до краја године, а наредне крећемо и да радимо. Тренутно решавамо имовинске проблеме у топчидерском делу. Када то окончамо, очекујемо до пролећа наредне године да почнемо да уређујемо приступ мосту са те стране – указао је Мали.

На питање новинара да ли би могао да се уважи предлог ДС-а и СДС-а да нови булевар понесе име некадашњег градоначелника Ненада Богдановића, Мали је узвратио да ће о имену одлучивати искључиво Београђани на апликацијама града.

Од УМП-а само мост и прикључци

Завршетак приступница Мосту на Ади из правца Тошиног бунара, иако је један од важних делова Унутрашњег магистралног полупрстена (УМП), није и најзахтевнији на унутрашњој обилазници која ће бити дуга двадесетак километара. То ће, пре свега, бити топчидерски тунел из кога би се излазило код „Партизановог” стадиона. Даље би се ишло ка Шумицама и за потес од Аутокоманде до Шумица постоји неколико варијанти. Процене су да ће тунел, деоница до Шумица и експропријација земљишта коштати око 120 милиона евра.

Према ранијим најавама, после пресецања Устаничке, деоницу УМП-а чинио би још један тунел, а на површину би поново излазио код Господара Вучића, па даље преко Јужног булевара. У тунел би се поново улазило испод Војислава Илића и Булевара краља Александра. Пролазио би поред Новог гробља, преко Рузвелтове и завршавао би се код Панчевачког моста. Пројекција из 2008. била је да би УМП могао да се заврши до 2020, али већ сада је јасно да је то тешко оствариво. За сада од делова УМП-а постоји само Мост на Ади са приступним саобраћајницама и петљом код Хиподрома.

Јарбол – још један симбол Београда

Градоначелник је на свој списак будућих симбола престонице уврстио и јарбол висок 120 метара, на коме би од наредне године требало да се вијори српска тробојка димензија 20 пута 30 метара.

– То је иницијатива председника Вучића. Тај јарбол, инвестиција вредна 200 милиона динара, за коју је новац обезбеђен уштедама из буџета, важан је за целу Србију и туризам – оценио је Мали.

На запажање да би приоритет требало да буду изградња водовода и канализације, први човек престонице је нагласио да је потребно и једно и друго.

– Водовод и канализација су апсолутни приоритет. Важно је и асфалтирање некатегорисаних путева. Али, јарбол подижемо да улепшамо град – истакао је Мали. 

Где је Фолић

Као место састанка за обилазак приступних саобраћајница Мосту на Ади утврђен је Стари двор. Одатле су медијске екипе и представници града кренули отвореним аутобусом. Али, тек што се пошло, уочено је да фали неко важан.

– Па где је Фолић? – неколико представника Градске управе брзо је схватило да се „успавао” градски урбаниста Милутин Фолић.

Градски урбаниста је, таман када је аутобус могао да му побегне „испред носа”, у последњем тренутку истрчао из таксија и утрчао у аутобус што је пропраћено смехом и пошалицама колега.

Бициклисти: стаза уска, а ивичњаци високи

„Дочек изненађења” на новом булевару приредили су представници неколико удружења бициклиста с транспарентима „Стоп назубљеним ивичњацима” и „Весићу, опет си нас преварио”. Бициклисти су, после обиласка саобраћајнице, градске челнике сачекали на месту предвиђеном за изјаве. Нелагода је била видљива.

„Где је Фолић? Фолићу, иди види са људима... Попричај”, сигнализирао је градоначелник урбанисти.

„Па шта да им кажем? У праву су”, узвратио је Фолић Малом пре него што је отишао да поприча.

После изјава медијима, и градоначелник је разговарао са бициклистима.
Како се могло чути, проблем је настао због тога што нису у пракси примењене сугестије бициклиста и Фолића, па уместо прелаза утопљених у асфалт, изграђени су издигнути ивичњаци који бициклистима сметају. Они су замерили и што је стаза уска.

„Јан Гел би плакао када би видео како су урађене стазе”, иронично су добацили бициклисти подсећајући на данског архитекту са којим су зимус представници града имали састанке и на ову тему. Дискусија је окончана договором да бициклисти сутра дођу код градоначелника на разговор. 

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mihailo Vuković
U razvijenom svetu gradovi se razvijaju u pravcima koje planeri donose za narednih 50 - 100 godina . Vlasti se smenjuju , ali se jednom usvojeni planovi sprovode i obogaćuju . Beograd nema planera , koji je inače po rangu iznad urbaniste i arhitekte . Zato imamo situaciju da nečiji kapric odlučuje da li će se već započeti planovi nastaviti , ili će se izaći u susret nečijem privatnom interesu , makar i protivno interesima građana .
Marjan Milić
Šta ste čekali sve ove godine, ljubi vas Djilas?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.