Недеља, 17.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Ватромет добре енергије

Нисам имао прилике ни у Швајцарској, где живим, нити у Немачкој где често диригујем, да видим нешто слично Фестивалу „Бољшој“, каже диригент и шеф „Бољшој” оркестра Србољуб Динић.
Чајковски, Мусоргски и Шостакович под отвореним небом (Фото Д. Јевремовић)

Мокра гора – У јутро после величанственог концерта Симфонијског оркестра „Бољшој“, извођења музике Чајковског, Мусоргског и Шостаковича на отвореном, осећа се позитивно наелектрисање. Кафа се испија на главној тераси са погледом због којег су исписане читаве странице класика светске књижевности, док неко увежбава Баха на пијанину.

Претходну ноћ били смо сведоци музичког савршенства, које се дешава само када се уједине умеће, увежбаност и савршена комуникација.

Ово је пета година одржавања Фестивала класичне руске музике „Бољшој“, под покровитељством „Гаспром њефта“, а трећа како диригент Србољуб Динић предводи оркестар „Бољшој“. Овога пута солиста на виолини био је Роман Симовић, а укупан утисак личио је на ватромет, који се уз музику разлио небом. „Чини се да ствари „дозревају“, да се фестивал учвршћује у својој мисији, а она је и у томе да се снови остварују, како је рекао оснивач ове манифестације Емир Кустурица. Он је у једном тренутку устао са свог места да би придржао велики месец од папира, који је ту и током Филмског фестивала Кустендорф, па је и сам заличио на неког филмског јунака...

Јутро после овог концерта слушамо како ће и један од највећих диригената данашњице Валериј Гергијев вечерас доћи да подржи Пети фестивал „Бољшој“. Сва велика имена долазе овде из истог мотива, како каже и маестро Србољуб Динић.

Сјајно музицирање са отварања фестивала он коментарише као добро међусобно познавање музичара, са којима се зна још од факултетских дана, из Београдске филхармоније и из других оркестара.

– Роман Симовић је један од најбољих виолиниста на свету. Он је и диван човек, као и сви музичари из оркестра. Када се нађете на истој таласној дужини, та енергија пршти. Драго ми је да се то осетило, иако услови напољу нису били идеални. Нисмо имали оркестарску шкољку, али читава визуелна идеја Емира Кустурице учинила је да све буде импресивно – сматра Србољуб Динић.

По његовом мишљењу, Фестивал руске класичне музике „Бољшој“ прележао је уобичајене „дечје болести“, а сада има сјајну селекцију музичара, као и гостију, и сјајну будућност када је реч о подршци младим талентима.

– Морам да признам да нисам имао прилике ни у Швајцарској, где живим, нити у Немачкој, да видим нешто слично Фестивалу „Бољшој“. Сматрам да је то велика заслуга Емира Кустурице – приметио је маестро Динић.

Када објашњава западни модел државне подршке класичној музици, он наводи пример Немачке, која има 150 оркестара и 82 оперске куће, које финансира немачка влада...

– Ми имамо сјајне уметнике који су успешни у свету: и било би важно за нашу земљу да чешће долазе овде – предлаже Динић.

Управо је Роман Симовић један од великана музичке сцене који је потекао из државне Школе за музичке таленте Републике Србије у Ћуприји, са чијом директорком Данијелом Јовић имамо срећу да се овога пута сретнемо и у својству председнице жирија за доделу награда на Фестивалу „Бољшој“. Она објашњава да је Школа за музичке таленте, која је основана 1973. године и чији је ђак и сама била, јединствена образовна установа, која музички надарену децу развија у професионалне музичаре.

– Имамо ученике од 6 до 18 година, наша школа је уједно и интернат, а све више свршених ученика враћа се да ради код нас. Имамо богату уметничко-сценску делатност. Само у овој години одржали смо традиционалне концерте на Коларцу, затим и у САНУ. Роман Симовић лепо сарађује са нама, тако да смо с њим наступали приликом затварања Бемуса. Ову школску годину завршили смо и на Белефу – напоменула је Данијела Јовић.

Она с поносом истиче да су из Школе за музичке таленте у Ћуприји потекли и други концерт-мајстори као што је Гордан Николић који, као и Симовић, свира у Лондонском симфонијском оркестру:

– Маја Аврамовић је члан Берлинске филхармоније, има нас у Немачкој и у Шпанији, а у два наша највећа оркестра Београдске филхармоније и Оркестра РТС-а концерт-мајстори су Мирослав Павловић и Катарина Миленковић, такође бивши ђаци ове школе.

По речима наше саговорнице, предност Фестивала „Бољшој“ у томе је што је учињено све да технички део обуке није никаква сметња.

И овога пута срећемо младе таленте на улицама Дрвенграда, у свечаној одећи, како пред наступ у мислима увежбавају музичке партитуре. Они старији међу њима противтежу озбиљном раду пронаћи ће увече на фанки свирци бенда „Late Night People“, а они млађи, као што су „Колибри“, који су наступили на отварању, сањаће негде свој пут ка успеху.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.