Уторак, 25.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

ЕУ убрзава саобраћај у Србији

Ускоро уговор са ЕИБ о финансирању пруге од Ниша до Димитровграда. – Од СБ и ЕБРД 230 милиона за „ауто-пут мира” од Ниша до Плочника. – Транспортна заједница смањује трошкове

Србија ће у блиској будућности моћи да рачуна на више новца из европских фондова за изградњу и обнову путева и железнице, речено је за „Политику” у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. На оправданост оваквог очекивања, кажу, упућују резултати разговора представника Владе Србије са представницима Европске инвестиционе банке (ЕИБ), Европске банке за обнову и развој (ЕБРД) и Свеске банке на четвртом Самиту о западном Балкану, који је у оквиру Берлинског процеса недавно одржан у Трсту.

На преговарачком столу у Трсту били су пројекти у нашој земљи вредни око 300 милиона евра.

– Потписивање уговора са ЕИБ о финансирању радова на пружном правцу од Ниша до Димитровграда очекује се ускоро – кажу у Министарству саобраћаја.

– Реч је о последњој деоници преосталој за електрификацију, а разговарало се и о изградњи железничке обилазници око Ниша.

Светска банка и ЕБРД финансирале би изградњу „ауто-пута мира” Ниш–Мердаре–Приштина. Овом приликом разговарало се о изградњи прве деонице од Ниша до Плочника, вредне 230 милиона евра у комбинацији гранта из Инвестиционог оквира за западни Балкан, средстава ЕИБ, и новца из буџета Србије, речено нам је у овом министарству.

Споразум о транспортној заједници, иако без парафа представника БиХ, један је од три важна документа самита у Трсту, тврде учесници тог скупа. Његово спровођење наредних година, под паском бриселске администрације, треба да поједностави и појефтини пословање привреда региона.

– Оснивање транспортне заједнице прво ће интегрисати транспортна тржишта региона, а затим ће уследити њихова интеграција са транспортним тржиштем Европске уније – објашњава Марко Чадеж, председник Привредне коморе Србије. – Уз усклађивање прописа и развој саобраћајне инфраструктуре, споразум о транспортној заједници ће привреди, пре свега, донети једноставније административне процедуре у прекограничној трговини, уштедети и време и новац и омогућити лакше, брже и ефикасније пословање.

Колико је то важно најбоље говори податак да се компаније западног Балкана суочавају се значајним регулаторним баријерама, тиме и трошковима у међусобној трговини, који умањују њихов учинак и онемогућавају да у пуној мери искористе извозне потенцијале, указује Чадеж.

– Трошкови транспорта у региону износе 16 одсто његовог бруто домаћег производа, што је двоструко више у односу на просек у Европској унији – указује Чадеж.

– Балкански извозници имају чак 20 одсто веће издатке при преласку граница и три пута веће трошкове усклађивања документације него компаније из Европске уније.

Оснивање транспортне заједнице, ослоњене на агенду повезивања, донеће и боље транспортно умрежавање региона и са Европом, кроз реализацију приоритетних заједничких инфраструктурних пројеката. То ће компанијама донети не само боље саобраћајне везе и модерније путеве, пруге, луке, аеродроме, већ и послове за фирме из региона на њиховој изградњи.

Чадеж подсећа да је један од резултата самита у Трсту и Коморски инвестициони форум комора региона. Оне окупљене припремају своје привреде за предстојеће тендере и заједнички наступ, умрежавају компаније у грађевинске и конзорцијуме из других области, како би тако удружене, могле да добију што више послова изградње саобраћајне и друге инфраструктуре, што ће финансијски подржати Европска унија.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Павле Мартиновић
Електрифицирати пругу Ниш-бугарска граница је велика потреба за Србију. За пут о коме је реч Политика треба да затражи објашњење и оправдање за тај пројекат од министра који даје такве изјаве, и то да објави. Мишљење би исто тако било врло занимљиво.
Goran
Mnogo lepo,samo sa ,,putevima srbije,, i projektantima,izvodjacima i .....malo sutra.Zasto se za puteve(ove dosad)uzimali krediti,koji placaju ,,poreski obveznici-gradjani,, onda im se naplacuje papreno ,,efikasno-sa naplatnim rampama,,Odgovor,zbog odrzavanja!!Zasto se ne uvede vinjeta,da se smanje gubici u vremenu cekanja na rampama.Nece moci,zato sto bi lova direktno isla na jedan racun i nebi mogla da se ,,topi,, tokom putovanja,,Nego stabismo sa ,,armijom,, koja sedi po rampama.Poslali bi smo ih da napokon,,odrzavaju,, te puteve i okolinu.....Nego sta bi,kad bi za nase pare dobili adekvatnu uslugu na tim ,,putevima,, Eeee to nebi onda bila Srbiiija,gde ministar-ka hvali ,,kralja puteva,, Herr Drobnjaka.........Jel znate gospodjo ministarka ,,kako izgleda autoput,, i sta ga sve cini.Cisto sumnjam!!
simon
300 miliona zaista jesu velike pare. Ali ako se zna koliko kosta 1 km autoputa ili zeleznicke pruge onda je taj novac prava smejurija. Mislite o tome citaoci!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.