Уторак, 26.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

У Србији 128 електричних возила и два пуњача за њих

Електични скутери, електрични аутобуси и тролејбуси укључени су у овај број
(Фотодокументација „Политике")

Први пуњачи за електичне аутомобиле постављени су недавно на наплатној станици „Прешево”, као и у реновираној гаражи на Обилићевом венцу, а не рачунајући возила са страним регистарским ознакама, подаци МУП-а показују да њих може да користи 128 возила са српским таблицама.

Управо то је бројка возила на електрични погон уписаних у јединствени регистар возила, а подаци МУП-а достављени Танјугу показују и да су у тај број укључени и електични скутери, као и електрични аутобуси и тролејбуси.

Такође, од укупно 128 електричних возила у Србији, чак 90 је регистровано у Београду, а, између осталог, од инфраструктуре зависи да ли ће наша земља достићи стандард других земаља и да ли ће имати већи број електричних возила у употреби, од заиста симболичних 128.

Поређења ради, Велика Британија је 2014. имала свега 500 регистрованих електричних аутомобила, до краја 2016, у тој земљи регистровано је више од 35.000 „плаг-ин” аутомобила, а у првих шест месеци ове године, у Уједињеном краљевству регистровано је више од 22.000 електричних аутомобила.

У тој земљи, е-аутомобили сада представљају око 1,6 одсто укупног тржишта аутомобила, односно више од 100.000 електричних возила регистровано је на таблице Уједињеног краљевства, што е-флоту те земље чини четвртом по величини у Европи, иза Норвешке, Француске и Холандије.

Влада Велике Британије активно усваја „плаг-ин” возила у Уједињеном Краљевству кроз разне подстицаје, укључујући и ослобађање плаћања такси закрчења од 11,5 фунти дневно, коју су возачи четвороточкаша који загађују, бензинаца и дизелаша, дужни да уплате приликом уласка у центар Лондона, а возачи е-возила имају и бесплатно паркирање и могућност да возе жутим тракама.

Такође, у тој земљи, као резултат и владиних и приватних инвестиција, мрежа пунктова за пуњење е-возила повећала се са неколико стотина у 2011. години на више од 4.300 локација за пуњење, 6.700 уређаја за пуњење и 12.500 конектора, колико их је било до маја 2017. године.

У Србији се у наредном периоду очекује инсталирање електропуњача на граници с Хрватском, на наплатној станици „Шид”, на ауто-путу у Београду, као и инсталирање још два пуњача на станицама „Димитровград”, на улазу и излазу из Бугарске и „Суботица југ”, на улазу и излазу из Мађарске.

На нашем тржишту постоји понуда доста скупих електричних аутомобила, гледано из угла висине просечне плате, а како би они у ширем становништву били прихваћени и како би знатно порастао њихов број, осим неопходне инфраструктуре, потребне су и субвенције државе. (Танјуг)

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Mirjana sa Dorcola
Nas Tesla iz druge dimenzija zna i vidi ovo o elektricnim vozilima i prijatno mu je - hvala ti nas veliki brate Nikola Tesla - velika zahvalnost od Mirjane iz Arizone
pedja
Steta. Ja sam misljenja da je Srbija u stanju da pravi sopstvena elektricna vozila, dizajnirana i napravljena u Srbiji, nasom pamecu. Jedino baterije bi morali da uvozimo. Ujedno, ovakva vozila su idealna za vozikanje po gradu i okolini, mogla bi biti znatno jevtinija i po ceni i po troskovima ekspoatacije, da ne govorimo sto trose domacu struju a ne uvoznu naftu.
Dušan
Još dok sam ja studirao 1985 Srbija je bila lider u proizvodnji baterija , konkretno Krušik iz Valjeva. Tako da ako je od toga nešto ostalo do danas verovatno ni baterije nebi trebalo da budu neki veći problem. Problem je u tome što za sada nema nekog standarda oko tih stanica-stubova za punjenje električnih vozila . Tu su problemi kao nekad sa punjačima i baterijama za mobilne telefone i kompjutere(skoro svi su različiti čak i kad je marka telefona ista).

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.