Среда, 19.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Отпуштања у „Ер Србији”

Синиша Мали, председник надзорног одбора, потврдио је да ће одређени број запослених добити отказ. – После смене Џејмса Хогана, промењена и српска управа
Ко ће остати без посла: смањење трошкова је услов за повећање прихода (Фото Танјуг- Раде Прелић

Оно што се већ месецима нагађало када је реч о „Ер Србији”, јуче је потврдио градоначелник Синиша Мали, председник надзорног одбора у овој компанији. Како преноси Танјуг, Мали је потврдио информације да ће бити отпуштања у „Ер Србији”.

Медији су пре тога објавили да је 30 радника у сектору комерцијале проглашено технолошким вишком. Синиша Мали није прецизирао о ком броју радника је реч, већ је додао да је отпуштање једног броја запослених у складу са планом рационализације трошкова пословања и повећања профита. „Увек имате пословни план који подразумева додатно повећање профитабилности и понашате се као свака тржишна компанија. Не знам да ли је реч о 30 људи, али нека сте у праву, вероватно ће се смањити за 30 људи. То је све део нормалног процеса да смањите трошкове, а повећате приходе”, рекао је Мали.

Он је додао да је „Ер Србија” стабилна компанија и „по свим параметрима много боља него прошле године”.

Редовни годишњи финансијски извештај за 2016. годину још није објављен на сајту Агенције за привредне регистре, али је ова компанија недавно саопштила да остварује боље оперативне резултате него прошле године. Са друге стране, „Етихад” из Уједињених Арапских Емирата, у оквиру којег послује „Ер Србија”, на крају прошле године је био у минусу од 1,87 милијарди долара.

Према речима Синише Малог, фирма углавном добро послује, а губици, које је саопштила компанија „Етихад”, односе се углавном на пословање „Алиталије” и „Ер Берлина”, који су, такође, у његовом саставу.

Међутим, председник Управног одбора „Етихада” Мухамед Мубарак Фадхел ел Мазруеј је пословне резултате компаније на чијем је челу описао као разочаравајуће.

„Бројни фактори допринели су разочаравајућим резултатима у 2016. години. Управни одбор и тим извршних менаџера од прошле године раде на решавању ових питања и изазова у оквиру свеобухватног стратешког прегледа, чији је циљ да се унапреди учинак свих делова групе, што подразумева и темељан осврт на нашу стратегију партнерства кроз инвестиције у авио-компаније”, рекао је председник УО „Етихада” и тиме наговестио да ће и пословање „Ер Србије” бити темељно анализирано.

Да ће доћи до преиспитивања пословања „Ер Србије”, наговештено је крајем прошле године када је немачки пословни дневник „Ханделсблат” објавио 21. децембра да ће Џејмс Хоган, председник и генерални директор „Етихада”, бити смењен. Пре свега због његових неуспелих пословних авантура у Европи, писао је овај немачки пословни дневник. Истог дана је из националне авио-компаније Уједињених Арапских Емирата ова тврдња описана као „неоснована гласина”. Али, вест, ипак није била демантована. Већ после месец дана (24. јануара ове године), „Етихад” је саопштио да је Џејмс Хоган „напустио позицију председника и генералног директора”.

Врло брзо уследиле су и кадровске промене у „Ер Србији”. Џејмс Хоган, који је био члан надзорног одбора у овој домаћој авио-компанији, смењен је 31. маја ове године. Истовремено је смењен и члан надзорног одбора Џејмс Ригни, који је у „Етихаду” био финансијски директор, али и Улф Хитмејер, бивши финансијски директор „Ер Берлина”.

Синиша Мали јуче кадровске промене у „Ер Србији” није коментарисао, али је истакао како је „авио-индустрија веома конкурентна делатност”.

„Имате могућност сваког дана да нека компанија дође на београдски аеродром и отвори нову линију. Стално морате да будете у покрету, у офанзиви, да предвидите шта ће они урадити, да смањујете и контролишите своје трошкове и уводите неке нове руте”, рекао је Мали.

Подсетио је да „Ер Србија” нема помоћ владе од фебруара претпрошле године и да од тада послује на тржишту. На питање о евентуалном укидању директне линије до Њујорка, Мали је рекао да се у овом тренутку о томе не размишља, и да се та линија показала као веома добра, не само директно за „Ер Србију”, већ и индиректно за целу земљу.

 

Трансформација у лоу кост ком­па­ни­ју?

У срп­ском авио-пре­во­зни­ку „Ер Ср­би­ји” при­пре­ма се те­рен за тран­сфор­ма­ци­ју у лоу кост ком­па­ни­ју, са­зна­је Ра­дио Сло­бод­на Евро­па (РСЕ) од из­во­ра из ком­па­ни­је, a пре­но­си Бе­та.

Из­вор РСЕ је на­вео да је до са­да ком­па­ни­ју на­пу­сти­ло ви­ше од 300 љу­ди, а да се пла­ни­ра још от­пу­шта­ња. „На­ме­ра је­сте да се на­пра­ви хи­брид­на ком­па­ни­ја и да се што ви­ше сма­ње тро­шко­ви и да се пре­ве­де на про­да­ју пре­ко ве­ба, као што ра­де све лоу кост ком­па­ни­је. Тај про­цес је сва­ка­ко у то­ку и у по­јав­ном об­ли­ку се ту до­га­ђа­ју сва­ка­кве ства­ри. Не­ко од пут­ни­ка се на­ша­лио пре не­ки дан да су ра­ни­је на сва­ком ле­ту има­ли ку­ва­ра ко­ји је при­пре­мао хра­ну, го­во­рим фи­гу­ра­тив­но, до то­га да са­да мо­ра да се пла­ћа во­да. То је би­ла ша­ла јед­ног од пут­ни­ка у ко­јој има до­ста исти­не. Мо­је ми­шље­ње је да је ово све са­мо је­дан део екс­пе­ри­мен­та. Имам ути­сак да је то на­ло­же­но јер је ра­ђе­но и у дру­гим де­ло­ви­ма „Ети­хад ер­лајнз си­сте­ма”, ре­као је тај из­вор.

***

Компанија „Ер Србија” реаговала је јуче по подне на писање појединих медија у вези са наводном трансформацијом у лоу кост компанију наводећи да су те тврдње у потпуности исконструисане и нетачне. 

„’Ер Србија’ се не трансформише у лоу кост компанију. ’Ер Србија’ слеће и наставиће да слеће на главне светске аеродроме као што су ЏФК у Њујорку, Хитроу у Лондону, Шарл де Гол у Паризу и друге”, наводи се у саопштењу, преноси Танјуг.

Коментари8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vesa D
..Air Serbia je JAT Tehnici otela dva hangara na aerodromu..Novica Vulic i ostala politicka skalamerija i Sinisa Mali u sadasnjem sazivu su tu da nastave da otimaju i vestacki drze poslovne uspehe dok neizadju sa ovakvim negativnim vestima..
Живко
Ко је овде у праву-да не кажем луд. Синиша Мали тврди да фирма одговорно послује а Власник је разочаран пословањем!!'??? Мислим да је и ово пример праве слике ко су и шта су '' страни инвеститори ''(Агрокор, Фиат и сл.)
Vladimir
Pod hitno ugasiti ekstremno neisplative letove tipa New York i fokusirati se na letove ka destinacijama po Evropi koje obiluju ljudima iz bivse YU. Manji troskovi a veliki promet. Air Serbia ne moze da konkurise mnogo vecim igracima i zato ne treba ni da razbacuje resurse na prekookeanske letove dok mogu vrlo dobro da popune praznine po Evropi, npr. Oslo.
Ранко Родић
Ова вест ме подсећа на својевремено суспендовање права запослених у ЈАТ-у да у сезони одмора резервишу (бесплатна) места на летовима "своје" компаније. Наравно, нису имали ни моралну нити материјалну обавезу да резервације на време откажу. Авиони су летели полупразни а путници за свој новац нису могли да купе карте јер привидно слободних места није било. Предуго је трајало да пређемо релативно кратак пут до економски рационалног понашања.
Banja
Dve karte u jednom smeru, relacija Cirih-Beograd, 1200 franaka!
petar
imas autobus za 20 evra mozete i sir da ponesete i ajvar bez problema

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.