Петак, 07.10.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа
ОБИЛАЗНИЦА ОКО БЕОГРАДА

Повезивање саобраћајног крвотока приоритет

Градски челници указали су да је за главни град растерећење „Газеле” и комплетирање обилазнице међу најважнијим пројектима
Петља Батајница (Фото Ж. Јовановић)

Tри деценије од почетка градње обилазнице око Београда, aко изненађења на терену не покваре планове и жеље, могле би да буду обележене 2020. године пресецањем врпце на деоници од Остружничког моста до Бубањ потока.

Последња процена надлежних је да ће управо две, две и по године бити потребне да се оконча градња и комплетирање овог потеса обилазнице, инфраструктурног пројекта чији су први километри почели да се раде још 1990. године.

Једна од важнијих прeпрека на овој траси уклоњена је почетком јуна, када је срушена наплатна рампа код Бубањ потока.

Колико ће година, ипак, бити потребно да пуним профилом обилазнице од Батајнице до Панчева пролазе камиони и транзитни саобраћај, нико од надлежних за сада се не усуђује да каже. Али, да је ова саобраћајница која би требало да буде дуга седамдесетак километара, приоритет сведоче изјаве и републичке и престоничке власти.

Градски челници су на представљању саобраћајног мастер плана Београда указали да је за крвоток главног града, а пре свега за растерећење „Газеле”, комплетирање обилазнице међу најважнијим пројектима. У марту ове године је и министарка саобраћаја, грађевинарства и инфраструктуре Зорана Михајловић најавила да ће ускоро бити настављена градња обилазнице од Остружничког моста до Бубањ потока, односно деонице од двадесетак километара. Ту деоницу би, према најавама, радили Азербејџанци и Кинези у сарадњи са нашим фирмама.

– Министарка саобраћаја је заједно са директором „Путева Србије” 5. новембра прошле године потписала са кинеском компанијом „Power Construction Corporation of China” комерцијални уговор за наставак изградње обилазнице. Уговор, вредан 207 милиона евра, обухвата радове на деоници од Остружничког моста до Бубањ потока – подсећају у „Путевима Србије”.

Колико је возачима који редовно пролазе овим делом престонице неопходан пун профил аутопута на обилазници, ако не целом планираном дужином, оно бар до Бубањ потока, уверила се и наша екипа на кружном путу од Бубањ потока ка тунелу „Стражевица”. Осим што су, поготову у току викенда, на овој саобраћајници велике гужве, на бројним њеним тачкама возачи морају да отворе четворе очи. Проблем недовршене обилазнице на тој траси посебно долази до изражаја управо у летњим месецима када кроз нашу земљу пролазе и бројна возила у транзиту.

Сви они на комплетан ауто-пут на обилазници, за сада, могу да рачунају само од петље Батајница до моста на Сави (сурчинска страна). Половичан ауто-пут (десна страна) изграђен је од моста на Сави (сурчинска страна) па до зоне излазног портала тунела „Стражевица”.

Ипак, када се последњих година говори о роковима за завршетак целе обилазнице обично се спомиње само деоница до Бубањ потока, али не и преосталих тридесетак километара до Панчева. Разлог је вероватно то што је на деоници Ц (Бубањ поток – Панчево) посао до сада најмање одмакао. Како наводе у „Путевима Србије”, за ту деоницу урађен је план детаљне регулације, а у току је стручна контрола (ревизија) идејног пројекта.

– На тој деоници најзначајнији објекти су тунел „Бубањ поток” (1,3 километра), тунел „Лештане” (0,72 километра) и друмско-железнички мост на Дунаву код Винче (0,6 километара) – указују у „Путевима”.

Али, захтевни грађевински подухвати мајсторе не очекују само на деоници чији почетак градње се ни не назире. Подухват је и мост преко Саве код Остружнице (лева страна која се тренутно гради).

– Од захтевнијих објеката за изградњу, када је реч о дужини, висини и природи препреке коју треба да премосте то су и мост 11 (лева страна ,,Железничка река”), мост 13 (лева страна ,,Кијевски поток”), мост 15 (лева страна ,,Топчидерска долина”) и лева тунелска цев Стражевица – указују у „Путевима”.

Будућа веза других српских ауто-путева

Изградњом обилазнице, објашњавају у „Путевима Србије”, повезаће се саобраћајнице коју нашу земљу спајају са Црном Гором, Хрватском, Мађарком и Македонијом, али и Босном и Херцеговином. Једна од најважнијих предности, ипак, биће то измештање транзитног и теретног саобраћаја из престонице.

– Позитивни ефекти осетиће се када се на обилазницу преусмери саобраћај са преоптерећене мреже београдских саобраћајница. Скратиће се време путовања у транзиту јер ће та возила прећи на обилазницу, а смањиће се и загушења на делу најоптерећеније мреже градских саобраћајница. Смањиће се и број саобраћајних незгода на њима, а биће и мање штетних гасова и буке у ужем градском подручју – истичу у „Путевима”.

Последња већа деоница пуштена 2016.

Последњи већи „комад” на обилазници у саобраћај је пуштен априла 2016. и то је било 10 километара траке од Добановаца до Остружничког моста чиме је овај потес добио пун профил ауто-пута. Том деоницом дневно прође око 15.500 возила од тога око 3.500 камиона и то је, како је тада навела министарка Зорана Михајловић, најпрометнији део обилазнице. Радове су изводили „МБА Ратко Митровић нискоградња” и „Планум”, коштали су 1,38 милијарди динара, а средства за њих издвојена су из кредита Европске инвестиционе банке. Иначе, за деоницу од Добановаца до Бубањ потока је осамдесетих година прошлог века урађена посебна студија оправданости у којој су анализиране све варијанте и испитани економски параметри и закључено је, кажу у „Путевима”, да деоница представља приоритетну и рентабилну инвестицију у путној мрежи Србије.

 

Деонице:

А: Батајница – Добановци 

радови завршени на траси и на петљама Добановци и Батајница

Б: Добановци – Бубањ поток

сектори Б1-Б3: Добановци – Остружница (завршени   радови)

сектор Б4: изградња петље „Петлово брдо” и петље „Орловача” (фаза 2, радови у току),

сектор Б5: Орловача – Авалски пут (завршени радови, изграђена десна страна мостова 13, 14 и 15 укупне дужине 1.289 метара).

сектор Б6: Авалски пут – Бубањ поток (предстоје радови)

Ц: Бубањ поток – Панчево (предстоје радови)

 

ТЕХНИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

47,4 километара дужина обилазнице од Добановаца до Бубањ потока

120 километара на сат пројектована брзина

12 мостова и вијадукта од Добановаца до зоне портала тунела „Стражевица”

11,5 метара ширина коловоза и у једном и у другом смеру

 4 метра разделни појас

 3 тунела од Добановаца до зоне тунела „Стражевица” („Липак” и „Железник” са две тунелске цеви и „Стражевица” са тунелском цеви на десној страни)

 

НАЈЗНАЧАЈНИЈИ МОСТОВИ

(дужина изражена у метрима)

1.965 преко Саве код Остружнице састоји се од три конструкције – челична преко реке и прилазне бетонске на обалама)

597 „Топчидерска долина”

571 „Кијевски поток”

452 „Пружни прелаз” (преко пожаревачке пруге)

408  „Света Петка”

406 „Железничка река”

 

ТУНЕЛИ (у метрима)

745  „Стражевица” (испод Ресника)

699  „Железник”

665  „Липак” (делом испод платоа железничке станице Остружница)

373  „Бели Поток” (испод Авалског пута)

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Branislav A. Boskovic, dipl. inz. elektrotehnike
Hoce da ruse (istorijski most na Savi) a novi most na Dunavu za obilaznicu prema Pancevu obilaze li obilaze, bez obzira sto je pocela davne 1990. godine. Sto se tice "Gazele" davno je postala bolja gradska ulica, pa bi trebalo i izbaciti oznaku autoputa od aerodroma (ili bar od S. grada) do Konjarnika, sto bi uz poboljsanje signalizacije rasteretila jadni Bgd.
Aranđel Mihajlović
Vozila u tranzitu kroz Beograd najviše opterećuju Gazelu samo kada je smena turista preko leta . A zagušenje je cele godine . I tako će biti sve dok se ne napravi planirani tunel od Autokomande , do Mosta na Adi . Ali gradskoj vlasti ovo nije prioritet ! ?
sreten
Ma lako se rastereti saobracaj preko gazele : napravi se tabla da strane tablice i teretna vozila mogu samo preko Save gde ima obilaznica, nema potrebe da pricam gde je i kako se tamo dolazi. Preko gradskih mostova samo putnicka vozila i gradski saobracaj. Vozila za snabdevanje samo do 7 ujutru. Svi ostali placaju kazne. Pa bi se brzo uveo red, cak i da nije bas sve najbolje reseno. Ali bi onda grad makar iole funkcionisao. Ovako , kao pevac na vetru , zapusi se saobracaj gde god moze, svaki cas neki prekid i zastoj i tako u nedogled. Redovi kao da ih neko tako prizeljkuje. I , niko nista. Izvestaji o zagusenjima o saobracaju, gde ne ici, kuda ne prolaziti, a kad nesto treba da se preduzme, kao da niko nesme nista da uradi. A mozda i jeste tako namerno. Samo , dokle vise tako ? I zasto tako ?
nesha
Treba jos most blizanac da naprave,. kamen temeljac je postavljen pre dve godine.Bice zavrseno do 2030.
Petar Amer
Povecajte vise ta PROKLETA SLOVA na tablama da vozaci vide na vreme u koju traku da se prestroje! Pogotovo ako hocete da ugurate i latinicu i cirilicu. A tek su nam nove table sa imenima beogradskih ulica katastrofa, treba prici na metar da vidis u kojoj si ulici. Pita se covek cemu sluze table, onima koji ih prave ili onima koji ih citaju?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.