Субота, 29.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Ер Србија” не укида линију за Њујорк

Незванично, пословнице у Новом Саду, Нишу и Ужицу су затворене, а до краја месеца престаће да ради и представништво у Ваљеву
Отказ добило 30 запослених из сектора комерцијале (Фото Д. Ћирков)

Није истина да ће „Ер Србија” постати нискобуџетна, односно лоу кост компанија. Али је истина да се овај авио-превозник трансформише. Укратко, ово је закључак који може да се извуче из званичних изјава надлежних и представника ове компаније, након што је Радио Слободна Европа, објавио крајем прошле недеље да „Ер Србија” припрема терен за трансформацију у нискобуџетну компанију.

„Тачно је да се у ’Ер Србији’ дешава низ промена чији је циљ да се постигне економичније пословање, веће уштеде и повећање профитабилности у једној веома конкурентној индустрији са много изазова”, саопштавају из ове компаније.

Шта ће ова промена, међутим, донети путницима? Хоће ли се „Ер Србија”, када је о трошковима реч, убудуће понашати као нискобуџетна компанија, а када је о ценама авио-карата реч, то неће бити случај? Односно, хоће ли резултат промене актуелне пословне стратегије бити да ће путници за исти новац добијати мање.

У „Ер Србији”, међутим, кажу да мере рационализације „неће ни на који начин утицати на редовно обављање пословних активности, нити ће утицати на квалитет услуге која се пружа гостима”. Додају да ће то допринети бољој организацији рада, уз оптимално коришћење људских ресурса и уштеде у пословању.

Већ је званично потврђено да је 30 запослених из сектора комерцијале добило отказ. Незванично, пословнице у Новом Саду, Нишу и Ужицу су затворене, а до краја месеца престаће да ради и пословница у Ваљеву.

С обзиром на то да је „рационализација” у модерном економском речнику лепа реч за отказе и смањење трошкова, питали смо шта ће још овај процес трансформације у пракси донети. Директан одговор нисмо добили.

„Те мере се односе на увођење читавог низа иновација и унапређења у пословање компаније у циљу побољшавања избора за наше госте и обезбеђивање да се тренд раста из прве половине настави и даље током године”, одговорено нам је из „Ер Србије”.

Подсећају да су у априлу ове године прешли на коришћење такозваног сабре система за продају, пријаву на лет и укрцавање. На примедбе једног дела јавности да су нова седишта мала одговарају да су конструисана тако да заузимају много мање простора. То нам је омогућило да повећамо капацитет за седење у нашим ускотрупним ербас авионима,

„Уградили смо 1.500 светски признатих седишта рекаро БЛ3520, док истовремено гостима нудимо више боравишног простора. Преуређењем кабине наше ербас флоте и повећањем капацитета за 12 одсто, можемо боље да одговоримо захтевима тржишта током летње сезоне”, истичу у овој компанији која тренутно лети до 42 дестинације.

Најављују и то да су након разматрања петогодишњег бизнис плана, одлучили да се више фокусирају на летове ка европским тржиштима. Демантују и тврдње медија да се разматра укидање линије за Њујорк.

„На основу темељне анализе финансијских показатеља пословања, ’Ер Србија’ је утврдила да постоји потреба да се кроз реструктурирање постојеће организације рада и структуре запослених смање трошкови пословања. Због уведених технолошких, економских или организационих промена престала је потреба за радом одређеног броја запослених у компанији. Читав поступак спроведен је у сарадњи са репрезентативним синдикатима, уз учешће Националне службе за запошљавање и уз поштовање свих обавезујућих прописа. Наведене мере неће ни на који начин утицати на редовно обављање пословних активности, нити ће утицати на квалитет услуге која се пружа гостима”, уверавају у „Ер Србији”.

Тврдње које су се појавиле у неколико београдских медија, у вези са наводном трансформацијом у лоу кост компанију, у потпуности су исконструисане и нетачне, истичу. Додају да ће „Ер Србија” наставити да слеће на главне светске аеродроме као што су ЈФК у Њујорку, „Хитроу” у Лондону, „Шарл де Гол” у Паризу и друге.

„Лоу кост компаније углавном слећу на мање аеродроме, удаљене од великих градова у којима су таксе за коришћење аеродромских услуга много ниже. ’Ер Србија’ има врхунски Премиум салон на Аеродрому ’Никола Тесла’ у Београду, најбољи на Балкану, док лоу кост тако нешто по правилу немају. На крају, лоу кост компаније лете од тачке А до тачке Б, док код ’Ер Србије’ можете да купите карте за путовања до 42 дестинације преко чворишта у Београду, као и до стотина других дестинација. Дакле, ’Ер Србија’ не може никако да се трансформише у лоу кост компанију”, закључују.

Коментари8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Jelena Petrović
Čemu služe predstavništva, posebno u Valjevu i Užicu, na primer, u doba elektronskih rezervacija karata? Ne mogu da budu profitabilna nikako i odavno ih je trebalo ugasiti.
Nikola Nesic
Ovo između znakova navoda, znači da AIR Srbija pošto je država lepo isplatila sva dugovanja, postaje kompanija koja će poslovati kako to arapski partner smatra da treba da bude. To mišljenje stranog partnera nema ništa sa idejom koju smo mi kao i uvek naivno imali. Držaće linije koje oni smatraju da su rentabilne, radiće onoliki broj ljudi koliko je isplativo, a san da će neko drugi rešiti naše probleme a da ćemo se mi kititi lagodnim životom će se raspršiti. Udeo srpskih političara u ovome je ostao na nivou naših snova, oni su dobili svoj deo i zadržaće ga. Neka se spremi Beograd na vodi.
Dragan Dragan
Ne govorite o sporednim stvarima, yatvaranje poslovnica po Srbiji, već o sledećem: 1. Da li može da flota bude prosečno stara oko 20 godina i da se za nju plaća lizing, koji ne znamo kako je ugovoren i da postoje uslovi da se stvori profit. 2. Da li može da se bude ekonomičan, a da izmedju ATR 72 i A 319, nema aviona sa oko 100 sedišta. 3. Ko još radi dugolinijski saobraćaj u šemi, jedan avion jedna linija. Ima još mnogo pitanja, ali ovo su glavna i ne treba da se priča o nekim transformacijama i reorganizacijama zbog većeg profita i sličmo da se javnost u Srbiji zaludjuje. I na kraju da li će se pojaviti neki nemački privatni investicioni fond i otkupiti udeo Etihada. Etihad je za SNS bio symbol kompanije, ali rast je očigledno bio kancerogen, sa 10 godina tradicije se ne stiče ono čime su se oni hvalili pa u prvom sukobu sa Lufthanzom, zgaženi...
Marija
Zbog njihovog ekonomičnog poslovanja je broj radnika Er Srbije porastao sa 700 (2013.godine) na više od 2000 (2016.) a gubici veći nego za vreme rata, sankcija i bombarodvanja.
Velibor Popović
Pored internet, masa poslova postaje višak, pa je tako i sa ovom granom poslovanja. Budimo patriote, kupujmo domaće!!
Srbislav Vasilijevic
@Срба Turbulencija je povezana sa tim kojoj kompaniji pripada avion? Vi ste ipak izbaceni iz skole, ili ste je napustili, negde na pocetku 8. razreda. Steta, a takav potencijal!
Срба
@Алекса: ја бих пре платио 30+ евра више за ДИРЕКТАН лет између Београда и Њу Јорка (повратно) него да чамим на неком европском аеродрому чекајући преседање неколико сати. Услуга на лету између Београда и Њу Јорка је САВРШЕНА! Недавно сам летео са Ал Италијом из Њу Јорка до Београда са преседањем у Риму. Италијански авион од Њу Јорка до Рима је био толико смрдљив и раздрндан (уз стравичну турбуленцију од самог полетања), а храна и услуга изузетно лоше, уз нељубазно особље, да је Ер Србија без премца у поређењу са Ал Италијом на рути Београд- Њу Јорк! Искрено се надам да се тај директан лет између Србије и САД неће укидати. Летови су увек скоро потпуно пуни (када сам ја летео), и била би права штета укинути лет и линију на које се чекало 20 година да би се обновили.
Прикажи још одговора

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.