Среда, 20.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Кренуо први аутобус за бициклисте

Поред промоције Ђердапске бициклистичке руте, Дунавски центар за компетенцију пре месец дана покренуо је и интернет кампању како би привукао туристе да обиђу лепоте источне Србије
(Фото Дунавски центар за компетенцију)

Ђердапска бициклистичка рута, која је прошле године отворена за љубитеље двоточкаша, од почетка ове недеље је доступнија становницима који на њу стижу из главног града Србије, јер на релацији Београд–Кладово почиње да саобраћа први аутобус у земљи који има носаче за бицикле. Аутобус је снабдевен носачима за пет бицикала и свакодневно у шест часова креће из престонице за Кладово, док је повратак у Београд од 16.15 часова. Ђердапска бициклистичка рута повезује Кладово и румунски град Дробета-Турну Северин. Састоји се од шест мањих траса прилагођених различитим групама бициклиста, од најлакше породичне вожње, до најтеже, за љубитеље екстремних спортова.

На њој је мапирано 15 природних и културно-историјских атракција – по седам у Србији и Румунији и ХЕ „Ђердап”, која је заједничка.

У нашој земљи бициклисти могу обићи манастир Свете Тројице из 14. века, остатке Трајановог моста из Старог Рима, Цркву Светог Ђорђа, Археолошки музеј „Ђердап” и његову богату колекцију из периода праисторије, Римског царства и средњег века. Такође се могу освежити на популарној дунавској плажи у Кладову, а затим наставити ка утврђењу Фетислам из 16. века и пећини Бања, одакле се пружа поглед на величанствену природу. Са румунске стране излетничка авантура садржи обиласке Цркве Мајореаса, манастира Тополница из 14. века и парка Тудор Владимиреску. Уживање нуде и обилазак остатака средњевековне тврђаве која је некада била резиденција витезова крсташа Светог Јована и о којој постоје записи из 13. века, успон на водени торањ, одакле се може уживати у панорами града Дробета-Турну Северин. Незаобилазни делови руте су и посета тамошњем позоришту „Теодор Костеску” и посматрање остатака Трајановог моста.

Лакши долазак на популарну бициклистичку руту за љубитеље такозваног активног одмора омогућили су Немачка организација за међународну сарадњу (ГИЗ) и Дунавски центар за компетенцију, у партнерству с превозником „Арива литас”. Развој овог пројекта подржала је и немачка савезна влада. Уживање на двоточкашу на овим путањама идеално је у току летње сезоне, а с понуђеним атракцијама заинтересовани се могу упознати путем бесплатне апликације „Iron Gate Cycling” или на сајту www.irongatecycling.com.

Поред промоције бициклистичке руте, Дунавски центар за компетенцију пре месец дана покренуо је и онлајн кампању, означену на интернету хаштагом #posetidjerdap, како би привукао туристе да обиђу лепоте српског дела Ђердапске клисуре. Данко Ћосић, директор програма овог центра, истиче да су реаговања пратилаца на друштвеним мрежама „Фејсбук”, „Инстаграм” и „Пинтрест” (онлајн дељење фотографија) одлична и да коментаришу како је Дунав наш Ганг, али и да је одлично што се неко напокон сетио да промовише овај део Србије и „градове који су деценијама заборављени”.

– На „Фејсбуку” настојимо да покажемо грађанима на које све начине могу да уживају дуж Ђердапске клисуре. Представљамо им културно-историјске знаменитости као што су Лепенски вир и Трајанов мост, али и Мокрањца, који је рођен у Неготину. Поред бициклизма, упознајемо их са осталим спортовима и начинима за рекреацију, захваљујући којима могу да обиђу тамошње природне лепоте. То су кајакинг, који је организован дуж Ђердапске клисуре, једрење на Дунаву у Голупцу, посматрање птица дуж Националног парка „Ђердап”. Једнако ће уживати и уколико се определе за неко од крстарења Дунавом, која трају од једног до три дана – наглашава Ћосић.

Интернет кампања обогаћена је и подсећањем на ђердапске митове и легенде, као што је она о воденој вили која је то подручје штитила од временских непогода тако што би, кад црни облаци крену са запада, израњала из Дунава, разбијала их и слала далеко иза брда и природних лепота источне Србије.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Дејан Павлица
Ово није велика, али је стварно лепа вест. Бицикл као превозно средство (не само за рекреацију) и уопште бициклизам треба промовисати свом снагом. Најлепши градови света имају најлепше јавне просторе и паркове без комерцијалних интереса (High Line у Њујорку или, рецимо, наш Калемегдан) али и много бицикала, трака за бицикл, развијенију свест о томе да путеви треба да се деле и да је бицикл равноправан учесник у саобраћају са истим правима и одговорностима... Кола у свим градовима треба да замене бицикли, што пре и у што већем броју! Здравије је, чистије и без загађења, јефтиније, много мање буке, мање гужве...
Драган Радосављевић
Ово је дивна вест и за сваку похвалу је како ови људи размишљају и шта су све урадили за промоцију Ђердапске бициклистичке руте. И шта још треба урадити? Путујући бициклом од Београда до Кладова, најлепшом клисуром Европе, прошао сам десетак тунела који су неосветљени и необележени (мачјим очима). Опасни су и никоме не саветујем да се упусти у овакву авантуру. Људи учините нешто.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.