Уторак, 16.08.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Италијани од сладоледа зараде више од 1,4 милијарде евра

Произвођачи сладоледа у Италији су направили прошле године 595 милиона литара ове ледене посластице, толико да 90 посто људи на планети може да добије по једну куглу.
Сваки Италијан у просеку годишње поједе око сто кугли сладоледа (Фото Д. Ћирков)

РИМ - Италијанска економија се можда мучи са опоравком у односу на ривале у Европској унији, али је у једној области ипак неприкосновени лидер - у прављењу сладоледа, а тражња за овом посластицом је створила од Италије највећег произвођача.

Произвођачи сладоледа у Италији су направили прошле године 595 милиона литара ове ледене посластице, популарног „ђелата”, што представља 19 одсто укупне европске производње, пише агенција „Блумберг”, позивајући се на званичне податке статистике.

Та количина је једнака износу од 6,8 милијарди кугли сладоледа, што значи да Италијани производе толико да 90 посто људи на планети може да добије по једну куглу.

На другом месту у Европи по производњи сладоледа је Немачка са 515 милиона литара.

Широм Италије постоји више од 19.000 „ђелатерија”, односно посластичарница, и сваке године њихов број расте. Само је у Милану и околини прошле године њихов број повећан за 4,5 одсто у односу на годину раније.

Иако су посластичарнице углавном мале породичне мануфактуре, њихово пословање годишње донесе 1,4 милијарде евра, према августовском извештају пословне асоцијације Конфкомерцио. У бизнису са сладоледом запослено је готово 69.000 људи у Италији.

Сваки Италијан у просеку годишње поједе око сто кугли сладоледа, а кад се томе додају још и туристи, за извоз остане врло мало, тако да по извозу сладоледа Италија заузима тек пето место у Европи, иза Немачке, Француске, Белгије и Холандије, наводи „Блумберг”. (Танјуг)

 

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Fica
600 000 dijabeticara u Srbiji ne jede sladoled, a ostali nemaju para.
andrijasevic
Gelato se dobija preradom voca nema mleka u sadrzaju,on se ne pakuje te nema izvoza.Ono sto se najvise prodaje u nasoj zemlji je smrznuti jogurt sa dodatcima voca i zacina.Pravi sladoled je nesto iz naseg detinjstva kugla koja se sija i koja je glatka pod jezikom.On se dobja tehnologijom koja podrazumeva odstojavanje smese mleka i jaja i dodataka muti se na hladno mikserom i zahteva znanje, zbog rizika trovanja (salmoneloza)i sl . Vidimo se sledeceg leta.
Dušan
U delu Italije gde ja živim gelato je sladoled a ovaj gore opisani proizvod se zove granita ili sorbeto ako je u obliku snega . Svejedno , oba se prodaju na istim mestima i tačno je da je tehnologija prilično komplikovanija za sladoled nego za zamrznutu, obojenu i zaslađenu vodu.Većinu sladoleda pojedu turisti i to nekako što iz hladnije klime dolaze to više sladoleda jedu (Rusi,Poljaci,Česi,ŠveđaniEnglezi...).
Nikola Nesic
Italijani su majstori da iz ničega naprave nešto i da još to zapakuju i prodaju. Vezano za vest o prodaji sladoleda, u Rimu nezvanično postoji povezana porodica koja prodaje od jeseni kesten na ulicama. Kuriozitet je da oni zapravo i pored mangala i kestenova koji se navodno peku na plinskoj vatri, zapravo ga prodaju iz džaka, koji uvek neko neprimetno donosi. Dakle ceo simulakrum je samo štafaža za oči kupca, a kesten se vrti iz džakova. Ko je bio u prilici da bolje sagleda ovu njihovu preduzetničku stranu, može da se uveri da većina italijanskih proizvoda je uvek nešto što imaju i drugi, ali italijani to lukavije i lepše ponude.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.