Среда, 19.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

„Ер Србија” драстично реже трошкове

У овој компанији не одговарају јасно на питање хоће ли 100 запослених бити проглашено технолошким вишком. Незванично, међутим, може да се чује да осим администрације и део летачког особља може да иде на неплаћено
Џејмс Хоган, Дане Кондић и Синиша Мали на отварању нове линије за Њујорк (Фото Танјуг/З. Жестић)

После Џејмса Хогана, који је 31. маја ове године и званично смењен са позиције члана Надзорног одбора „Ер Србије”, многи ће изгледа одлетети са платног списка ове авио-компаније. Није прошло ни неколико недеља од како је Синиша Мали, председник Надзорног одбора „Ер Србије”, потврдио да ће 30 запослених добити отказ, направљен је и нови списак од 100 прекобројних од укупно 1.600 запослених у „Ер Србији”.

Али како „Политика” незванично сазнаје, ту није крај резовима у националном авио-превознику.

Пословодство „Ер Србије” је од новог менаџмента „Етихада” добило процене о вишковима и уштедама које морају да направе. Осим отказа постоји и идеја да се део летачког особља пошаље на неплаћено одсуство, како би смањили трошкове.

У „Ер Србији” за „Политику” не одговарају јасно на питање хоће ли 100 запослених бити проглашено технолошким вишком.

„Одлука о евентуалном смањењу броја запослених у компанији, коју могу да донесу Надзорни одбор и извршни менаџмент компаније, још није донета”, одговарају. Информацију, међутим, не демантују.

Додају да се због утицаја сезонских фактора, број запослених у авио-индустрији повећава и смањује током године.

„Осим тога, иновације и различити краткорочни пројекти, такође, могу да утичу на промене броја запослених у компанији”, истичу. Као пример наводе увођење широкотрупног авиона „ербас А330”, чартер-летове током летње сезоне, као и увођење такозване „сабре”, потпуно нове ИТ платформе за продају и резервацију карата.

У зависности од сложености процеса и времена потребног да се пројекти у потпуности примене, зависи и дужина ангажовања стручњака, кажу у „Ер Србији” за „Политику”.

Синиша Мали, председник Надзорног одбора компаније јуче није одговарао на наше позиве.

Чињеница је да се ипак авио-компанија последњих неколико месеци трансформише и то је, између осталог потврђено и у овој фирми.

„Тачно је да се у ’Ер Србији’ дешава низ промена чији је циљ да се постигне економичније пословање, веће уштеде и повећање профитабилности у једној веома конкурентној индустрији са много изазова”, саопштили су пре неколико недеља из ове компаније негирајући писање медија да „Ер Србија” постаје нискобуџетна компанија.

Ово што се сада догађа у овој фирми, крајем прошле године најавила је немачка штампа, када је пословни дневних „Ханделсблат” најавио смену Џејмса Хогана због лоших пословних резултата у Европи, пре свега у „Алиталији” и „Ер Берлину”, који су у међувремену банкротирали. За многе је то био сигнал да „Етихад” за Србију спрема нову пословну стратегију.

Занимљиво је како је тада „Етихад”, који у „Ер Србији” има 49 одсто власништва коментарисао вест о смени Џејсма Хогана са позиције председника и генералног директора. Писање немачке штампе у овој компанији из Уједињених Арапских Емирата назвали су спекулацијом.

„Не коментаришемо неосновне гласине на тржишту”, саопштили су из „Етихада”. Међутим, оно што је крајем децембра била спекулација, већ крајем јануара је постало стварност. „Етихад” је тада Хогану захвалио на сарадњи. Од тада је и кренуо процес трансформације компаније, па сада у овој компанији отворено говоре о мерама рационализације.

„На основу темељне анализе финансијских показатеља пословања, ’Ер Србија’ је утврдила да постоји потреба да се кроз реструктурирање постојеће организације рада и структуре запослених изврши смањење трошкова пословања”, недвосмислено је саопштено пре неколико недеља.

„Због уведених технолошких, економских или организационих промена престала је потреба за радом одређеног броја запослених у компанији. Читав поступак спроведен је у сарадњи са репрезентативним синдикатима, уз учешће Националне службе за запошљавање и уз поштовање свих обавезујућих прописа”, речено је у „Ер Србији”. Тачан број радника који ће остати без посла ниједном приликом није јасно наведен.

Међутим, оно што се после три заокружене пословне године недвосмислено намеће је закључак да је национална авио-компанија за српске пореске обвезнике скупа играчка. Из државног буџета за три године пословања ова компанија добила је нешто више од 19 милијарди динара, што је око 160 милиона евра. Такође, у Закону о буџету за 2017. годину јасно се види да је „Ер Србија” на списку корисника државних субвенција. Појединачни износ средстава се не наводи.

Међутим, у финансијском извештају за 2016. годину јасно се види да су само у току прошле године те дотације износиле 4,95 милијарди динара, односно око 42 милиона евра.

Ова компанија недавно се у свом саопштењу похвалила да је крај прошле године завршила са профитом од 0,9 милиона евра. Оно што није речено је да је фирма у позитивној зони била захваљујући искључиво директној буџетској подршци. Што практично значи да би без државних пара ова заједничка инвестиција Владе Србије и „Етихада” била у минусу већем од 40 милиона евра.

 

„Ер Србија”: Не селимо се из „Белвила”

„Ер Србија” остаје у згради Београд бизнис центар (ББЦ), која се налази у насељу „Белвил”, речено је „Политици” у овој компанији.

– Када је реч о пословном простору који „Ер Србија” поседује на Аеродрому „Никола Тесла”, план је да се тај простор искористи за обједињавање појединих служби које тренутно послују на различитим локацијама, а у циљу постизања боље ефикасности и рационализације трошкова – истичу.

Коментари28
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Petar Petrovic
Boze kako smo svi zluradi.Svi su najsretniji kad pricaju i nagadjaju o necijoj propasti a sve informacije dobijaju od sebi slicnih i veruju u njih.Prosta racunica kaze 3 miliona putnika puta najmanje po 100 eura je 300 miliona eura.Ako drzava dotira sa 200 miliona onda ti putnici ne placaju karte voze se za dzaba da bi Airserbia propala.Cinjenica da se zaposljavalo i pored zabrane zaposljavanja.Podatak o 1600 je mnogo manji od stvarnih 3200 zaposlenih.To jede pare i zaradu kao i u svim javnim preduzecima.Pozz
zana
U Srbiji se od tako dobrih i zdravih kompanija napravili takvi gubitasi i problemi, a radnici ostali na ulice, (pa tako i Airserbia) da se to ne moze popraviti ni za 50 godina, jer mi vec 50 godina cekamo bolje sutra, ali je sve gore......
Bosko
NIS je otpustio 7.000 ljudi i ako je jedno vreme imao cak i monopol na trzistu, pa niko rec nije rekao niti je uzeo u zastitu te ljude, zasto se sada dize galama ako se 100 ljudi proglase tehhnoloskim viskom.
IvanaNemacka
Ja sam uvek podrzavala i rado letela sa JAT-om i AirSrbia, medjutim ono sto sam dozivela pre par meseci me je definitivno odvuklo od nase kopanije. Naime,uvek sam letela iz Dizeldorfa i kartu kupovala u Jatovom tj. AirSrbia predstavnistvu u tom gradu.Novina koju su uveli je bila ta, da ako ne dobijete sluzbenika u predsavnistvu budete prebaceni na callcentar u bg po nemackoj tarifi.Elem,odjednom,bez ikake najave,niti postoji predstavnistvo niti se javlja Call centar.Posto nikad nsam kupovala kartu on-line,odem tamo kad kod ukucavanja povratne karte izadje cena samo u jednom pravcu i nigde nikakvo uputsvo kako doci do konacne cene u dva pravca te sam bila primorena da zovem Beograd i tako kupim kartu.Kaze devojka,mi smo unapredili sistem rada i objasnila kako treba a to sto nema upustva kako se to radi,nikom nista.To kako su unapredili nema nigde.I tako ja platim jos 16 evra njihovu uslugu plus oko 10 evra tel. racun.Kaze, molim Vas,nemojte u novine. Strasno. Zato,nikad vise.
Djordje
Za mene je ovo ocekivana vest koja se mogla predvideti ako malo cesce putujete Air Srbijom. U zadnjih par meseci je doso do drasticnog smanjenja kvaliteta usluge. Pored toga su poceli da uvode Online check-in. Za one koji se ne cekiraju On-line naplatu kazne od 30-ak evra sto su dosli da urade Check-in na salteru na aerodromu. Zasto, pa iz dva razloga, prvi je da smanje priliv ljudi na salter (citaj potrebno manje zaposlenih na salterima) i drugo da za one koji ipak odluce da dodju na salter naplate dodatno odredjenu kolicinu novca koji im je ocigledno jako potreban. Sve to jasno pokazuje da nesto nije u redu.
Zorka
Time sto zahtevaju online check-in, cak i za putnike koji su kartu kupili mnogo ranije nego sto je ta online check-in malverzacija doneta, oni krse kupoprodajni ugovor i peljese musterije. Kako ce da se cekira onlajn masa ljudi koja nije 'digitalizovana'? Na kojoj planeti Air Serbia zivi? Luftahansa i ostale strane avio kompanije to ne zahtevaju cak i sa istog aerodroma. Pa kako ce onda AirSerbia da bude konkurentska firma? A da ne pricam o kvalitetu usluge i neprofesionalnoscu. Dva puta sam putovala do Njujorka i nazad ove godine i dva puta su mi davali da popunim 'frquent mile' obrazac, ali kad je trebalo da uzmu te obrasce od putnika, njih nema, odose da jedu i spavaju. Morala sam da ih jurim da im to predam. A da ne pricam kad se ode na onlajn da se uclani u Etihad i evidentiraju milje, tek tamo ne moze da se pristupi. Tako da mi propadose te silne milje, ali sa Etihadom i ne idem, pa se nisam mnogo trudila oko toga.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.