Четвртак, 02.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа
ЗАСЕДАЊЕ СКУПШТИНЕ ГРАДА

Депонија у Винчи, гараже, саобраћајни план... у сенци изборне кампање

Уместо да се расправља о плановима детаљне регулације, мрежи школа... одборници чак два и по сата потрошили на расправу о поређењу вођења града у време Драгана Ђиласа и данас
Председник градске скупштине Никола Никодијевић у два наврата био приморан да "узавреле главе пошаље на хлађење" (Фото Танјуг/Беоинфо)

Датум за одржавање избора у граду није познат, али изборна кампања увелико је почела у Скупштини Београда. Седница је била заказана за 10 сати, али је озбиљан рад по дневном реду почео тек око 13.30. Највише времена, чак два и по сата, отишло је на расправу о поређењу вођења града у време Драгана Ђиласа и данас. Бившем градоначелнику сигурно се јако штуцало јер спомињан је колико није укупно на свим заседањима у претходне три и по године.

Иницијална каписла за оптужбе, скакање из клупа и добацивање била је тачка посвећена детаљној регулацији, односно обраћање Зорана Алимпића, одборника ДС-а, који је предложио да се са дневног реда избаци план који се тиче Блока 20.

– Израду овог плана, како стоји, финансираће „Делта рил естејт” који је, колико знам, у власништву Мирослава Мишковића. А њега је градоначелник прозивао за шуровање са Драганом Ђиласом. Ако је тако, треба да повучете ову тачку јер није у реду да израду планова финансира неко кога истовремено оптужујете за нечасне послове са бившом влашћу – сугерисао је Алимпић око 11 часова.

Од тада до 13.30 сати говорило се о свему, само не о дневном реду. Удаљили су се и власт и опозиција, због чега је председник парламента Никола Никодијевић био приморан да у два наврата „узавреле главе шаље на хлађење”. Целој збрци је, ипак, и сам допринео. Опозиционарима је у пола реченице искључивао микрофон и делио опомене, а колегама из власти давао је времена за теме ван дневног реда.

У трену када је деловало да ће се седница због свега тога одложити, ситуација се коначно смирила и усвојено је неколико важних одлука – саобраћајни мастер план престонице до 2033. године (СМАРТ план), уговор о јавно-приватном партнерству са француско-јапанским конзорцијумом за депонију у Винчи, одлука о отварању неколико издвојених одељења осмолетки, као и одлука о томе да локација будућег споменика Стефану Немањи буде на Савском тргу који ће бити реконструисан.

СМАРТ план, како је јуче истакао Горан Радуловић из Секретаријата за инвестиције, као приоритете предвиђа четири нове линије „БГ воза” од којих ће једна ићи и до Аеродрома „Никола Тесла”. Утврђене су и прве две линије метроа, једна од Макишког поља до Миријева и друга од Устаничке до Земуна. Идеја је да да „БГ воз” и метро имају заједничке преседачке тачке, а не да буду одвојени системи.

„Паметни” саобраћајни план за опозицију и није баш тако мудар. Представнике опозиције интересује колико он кошта, али и зашто подаци нису ажурирани.

– Нигде нема како ће тачно изгледати прва траса метроа. У плану стоји да би значајни делови деоница прве линије били површински или плитко подземни. То је колико схватам повратак идеје о лаком метроу. Видиковац, Петлово и Лабудово брдо остаће без метро станица јер је план да метро скреће у мочвару где ће једног дана можда бити изграђено велико насеље – оценио је Алимпић запитавши већину како мисле да реше проблем метроа код „Београда на води” где има подземних вода.

– Хоће ли се тамо користити подморнице? Или ће, ако та деоница буде надземна, метро тандркати под прозором будућим житељима „Београда на води” – кроз шалу је Алимпић изнео још једну замерку.

Већина је, ипак, дала зелено светло овом плану.

Изгласано јавно-приватно партнерство за депонију

Одборници су изгласали потписивање јавно-приватног партнерства за депонију у Винчи. Жеља надлежних је да се коначно реши проблем те депоније која постоји већ 40 година и на којој је у неким деловима око 70 метара смећа.

– Тога више неће бити. Од инвеститора очекујемо да очисти депонију, да смеће преради и да из тога произведе електричну и топлотну енергију којом ће се грејати један део града – прецизирао је Синиша Мали.

Овај уговор опозиција је оценила као скандалознији од оног за „Београд на води”, а представници Иницијативе „Не давимо Београд”, незадовољни због тога, пре почетка заседања испред здања на Тргу Николе Пашића просули су пепео и угаљ.

– Ангажује се фирма чији је оснивачки капитал свега неколико стотина хиљада динара. Уговор није прошао ни правобранилаштво. У њему не постоји јасно ко представља одговорну страну. Направљен је механизам за испумпавање новца – рекао је Балша Божовић, шеф демократа у Скупштини града.

Гараже у центру добиле зелено светло

Зелено светло добио је и план за изградњу подземних гаража у Косовској, на Косанчићевом венцу, Тргу републике и Студентском тргу. Идеја је да се центар затвори за аутомобиле и преда пешацима, али и да се реши проблем паркирања. Најкасније до пролећа идуће године очекује се и уговор како би до краја године почела градња гаража. Критика опозиције је, ипак, сустигла и ову одлуку.

– Колико сам чуо, изградњом ових гаража добило би се 1.830 места, али планира се и проширење пешачке зоне и губитак 1.200 паркинг места на улици. Намера је да се десетак одсто одвоји за станаре, што је око 150 места. То значи да би за суграђане било само неколико стотина више места. Тако не добијамо нова места, већ се постојећа спуштају под земљу, а цена паркирања расте – рекао је Зоран Алимпић.

Смењена Микаина Стевановић

Скупштина је разрешила дужности в. д. директора Градског центра за социјални рад Микаину Стевановић, а на то место именовала Зорицу Павловић. Како је образложено, овом разрешењу кумовали су летошњи трагични догађаји који су се десили у два одељења у Градском центру за социјални рад у Београду, на Новом Београду и Раковици, када су убијене две жене и једно дете.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Jovanka Voždovčanka
Mislim da je neko u gradu, napokon, shvatio da je izgradnja metroa na N.Beogradu "tovljenje, već, pregojene guske" pa je, ispravno, promenio trase na pravce gde ima i puno putnika i potrebe za većim brojem vozila. Stanovnici N.Beograda su izgubili sve kriterijume kada su u pitanju komunalni problemi, a naročito prevoz u tom kraju. Imaju linija koliko i svi ostali zajedno, o broju vozila da ni ne pišem, pa opet im nije dosta. Sve što je najbolje mora da ide za N.Beograd - bg voz, španski tramvaji, eko autobusi, a sada bi i metro. Dosta je bilo ! Keajnje je vreme da se poradi na poboljšanju prevoza u drugim delovima grada.
Aranđel Mihajlović
Neko je u gradu shvatio da je na Novom Beogradu nastanjeno na malom prostoru više od 300 000 stanovnika . Od toga njih 200 000 skoro istovremeno kreće u školu ili na posao . Istovremeno ka Novom Beogradu dolazi više od 100 000 zaposlenih , putnika ka aerodromu i učenika i studenata . Tako da gužve na novobeogradskim bulevarima nisu ništa manje nego na užim ulicama u starom delu grada . I zbog najobimnije izgradnje , postaju sve veće .
Aranđel Mihajlović
Plan razvoja gradske železnice i metroa je toliko loš i nekoristan , da može izazvati samo nevericu . Nisu uzeta u obzir merenja broja putnika , koja već više puta pokazuju da je najopterećenija deonica od Surčina preko Bul. J. Gagarina do starog dela grada . Tuda svakodnevno prolazi više od 150 000 putnika . Dok je makiško polje potpuno nenastanjeno . Zbog toga je Skupština Beograda još pre 9 godina usvojila plan da metro ide tom trasom . Pitanje je da li će se uopšte graditi naselje u Makiškom polju , ako se promeni gradska vlast .

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.