Уторак, 28.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Кардиотренинг јача срце и плућа

Вежбање на траци или вожња бицикла корисна је и у превенцији дијабетеса, гојазности, високог холестерола...
(Фото лична архива)

Многи људи када схвате да је вежбање лек крену у теретану и често се одлуче, на основу ишчитавања брошуре, да крену са кардиопрограмом вежбања. Ипак, мало њих зна шта заправо подразумева овај програм вежбања и коме је намењен.

Како истиче Бобан Стевановић, професор физичке културе, кардиотренинг има бројне здравствене користи. Осим сагоревања калорија и губљења масног ткива, позитивно утиче на спречавање болести срца. Кардиотренинг заправо јача срце и плућа, а такође је користан у превенцији разних других болести попут дијабетеса, гојазности, па чак и високог холестерола. Али, важно је вежбати под будним оком стручњака.

– Кардиотренинг је одличан било да сте професионални спортиста или рекреативац. Може вам и бити чиста релаксација јер опуштено тело и дух је наше природно стање које смо стекли рођењем, док нас темпо савременог живота тера да то заборавимо. Амерички колеџ спортске медицине дефинише аеробни тренинг као било који облик телесне активности која се изводи активирањем великих мишићних група, релативно дугог трајања (више 20 минута), која је у основи цикличког карактера. Интензитет вежбања треба да се креће од 60 до 80 одсто максималне фреквенције срца, које су израчунате за сваку особу посебно – наглашава Стевановић.

Ако је особи циљ тренинга жеља да изгуби вишак килограма, онда је време тренинга и те како важно јер, упозорава наш саговорник, није свеједно да ли се тренинг одржава ујутру или увече.

– Са јутарњим вежбањем сте у великој предности. Постоји доста разлога зашто је јутарњи кардиотренинг кориснији од кардиотренинга урађеног увече, али главни разлог је гликоген. Ујутро, када устанете, висина гликогена у мишићима је на најнижој висини тог дана, а самим тим је време које је потребно за укључивање масти у процес разградње доста краће. На пример, уколико је кардиотренингом током дана потребно око 20 минута да се масти „укључе” у процес разградње, с друге стране током јутарњег кардиотренинга биће вам потребно упола мање времена за сагоревање масти, што значи да ћете „уштедети” десетак минута и, што је још важније, сагорећете више масти из депоа. Ово је главни разлог зашто треба вежбати ујутро, али не треба занемарити ни психички ефект задовољства након одрађеног тренинга, као ни чињеницу да је вежбање сјајно за почетак дана – истиче Стевановић.
Тренинг се може састојати од рада на бициклу, траци, елиптику. Вожња бицикла је одлична кардиовежба, јер се у зависности од отпора и брзине може сагорети од 250 до 500 калорија за 30 минута. Човек трчањем на траци може да сагори око 300 калорија за пола сата, а брзо ходање је мање напоран облик кардиовежбе и у зависности од брзине особа може да потроши од 150 до 400 калорија. Потрошња броја калорија је релативна и зависи од активности којом се особа бави, конфигурације терена, брзине, телесне масе...
– Шетајте или возите бицикл по крају. Поставите циљ и следите га. У исто време, промените своје навике у исхрани и једите здраву храну.
За почетак, најбоље је урадити 30 до 45 минута вежбе, три до пет дана недељно. Ако желите да изгубите килограме, било би добро да тренирате пет дана недељно. Будите доследни, јер је то једини начин да кардиотренинг има користи за тело и здравље – додао је наш саговорник који годинама брине о вежбачима у центру „Good life fitness”.
Кардиотренинг је добар и за убрзавање метаболизма, појачано лучење хормона раста, бољу концентрацију, побољшање варења, смањење стреса и јачање имунитета.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Милисав
Интензивно вежбање - кардио тренинг слаби имунолошки систем на кратке стазе. Уочено је да се олимпијски спортисти чешће разбољевају када су на интензивним припремама. Тада су подложнији инфекцијама.
Ema
Naglasiti da kardio trening mogu da upraznjavaju osobe sa zdravim srcem. Osobe sa bolestima srca i krvhih sudova (hipertenzija na primer), pre bilo kakvog sporta koji ne podrazumeva samo setnju, trebalo bi da obavezno konsultuju svog lekara.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.