Четвртак, 20.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

ЕУ и даље разматра да ли је пруга Београд–Будимпешта у складу са законима Уније

Модернизација железнице договорена још 2013. године (Фото А. Васиљевић)

БРИСЕЛ – Европска комисија и даље процењује да ли је пројекат изградње брзе железничке пруге између Београда и Будимпеште у складу са законима Европске уније, изјавила је данас портпаролка Европске комисије Маја Коцијанчић.

„Разматрање усклађеност овог пројекта са ЕУ правилима је у току”, рекла је Коцијанчићева.

Пројекат модернизације железнице договорен између Мађарске, Србије и Кине 2013. године већ дуже време налази се под истрагом Европске комисије због могућности нарушавања правила ЕУ о конкурентности.

Пројекат изградње модерне железничке пруге који би путовање између Београда и Будимпеште скратио са 8 на 3 сата узет је као пример кинеских инвестиција у оквиру сарадње Пекинга са 16 централно и источно европских земља.

Питање које су новинари у Бриселу поставили јесте да ли међу тим пословима постоје они који су у сукобу са законима ЕУ и утврђеним односима ЕУ–Кина.

„Формат 16+1 надопуњава односе које имају ЕУ и Кина. ЕУ није део тог формата, али учествује као посматрач”, изјавила је Коцијанчић.

Она је додала да је улога Европске комисије и Европске службе за спољне послове да „подрже земље чланице које припадају том формату”, као и да „помогне усклађивању активности са усаглашеним односима ЕУ-Кина”.

Из ЕУ су у више наврата у последњих годину дана изјављивали да се железнички пројекат модернизације 350 км пруге између Будимпеште и Београда за који је кинеска Експорт-импорт банка обезбедила 2, 4 милијарде евра налази „под истрагом” због могућности кршења ЕУ закона о конкурентности када је реч о јавним тендерима за велике транспортне пројекте.

У Бриселу су наглашавали да су у контакту са националним властима држава које се налазе у оквиру пројекта.

Познаваоци европских закона кажу да је основни фокус истраге Европске комисије на Мађарској, која као земља чланица у потпуности подлеже строгим европским законима о конкурентности.

Истовремено, Србија, као кандидат за чланство, није у пуној обавези када је ЕУ законодавство у питању.

У случају да се докаже кршење ЕУ закона о јавним тендерима казне могу бити новчане и процедуре за прекид активности које нарушавају ЕУ законодавство. Једна од последица такве одлуке ЕУ може бити и нарушавање односа између Брисела и Пекинга.

Изградња брзе железничке пруге између Београда и Будимпеште за Кину представља део пројекта повезивања луке Пиреј са остатком Европе, а у циљу ефикаснијег транспорта кинеског извоза.

Истовремено, деоница брзе пруге између Београда и Будимпеште требало би да послужи као пример да кинеске компаније могу да граде у складу са највишим ЕУ стандардима. (Танјуг)

Коментари4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Panta SD
Trebalo bi da nam jave sta misle cim prije jer su ovi nasi ozbiljno krenuli u radove. Nemoj da stignemo do Subotice i onda cujemo da nije po propisu .
Живко
Мош мислити-бриселска комисија разматра..!! Ма они су већ смислили да ми будемо тампон зона,као што смо и били у прошлим временима.Наопако за њих ако ми извучемо корист од путева и пруга,јер се ''бриселска комисија'' онда неће сладити евром или доларима!Мислим да ћемо ми још дуго бити на дугачком штапу за наводни пријем у Европу.Вратиће они нама све избеглице, са приде онима, што као привремено живе код Шида и Адашеваца.Није нас Сорошев син посетио зато што нас поштује....
Јован К.
Цитирам: "Србија, као кандидат за чланство, није у пуној обавези када је ЕУ законодавство у питању." Значи, није у пуној обавези ... У примени неких својих стандарда, ЕУ све више подсећа на еснафска удружења из касног Средњег Века, хансе и гилде, које су развиле стандарде до - апсурда. Ако је до строгог поштовања тако пицанских пропозиција, Србија и Мађарска могу да се договоре да се нова пруга у Србији изгради до пар километара од мађарске границе, а да се преостали, стари део остави какав је сад. Сличан стил би могао да се примени и на делу мађарске територије. Званично, то не би била нова пруга Београд-Будимпешта и ЕУ не би могла да приговара.
Lazo
Evropska Unija nije konkurentna u tome je problem.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.