Коме је „Прокоп” далеко, воз ка Новом Саду чека га на Новом Београду
Нови ред вожње на српским пругама који је почео да се примењује од недеље прилично је изненадио путнике којима је главно одредиште, односно полазна станица до сада била Главна железничка у Савском амфитеатру. Јер после 133 године откако је она постала централно железничко чвориште у престоници, минулог викенда је изгубила тај епитет. Већи део путничког саобраћаја који се до сада сливао на Главну, од пре два дана преусмерен је на другу станицу на Савском венцу – на станицу „Београд центар”. Тако је после тачно 40 година од постављања камена темељца „Прокоп” и званично постао централна железничка станица у главном граду иако је још недовршен. Овој станици још недостају станична зграда, боља веза јавним превозом са остатком града, део приступних саобраћајница...
Како су за ову велику измену путници који користе возове сазнали тек неколико дана пред њено увођење, многи од њих нису сигурни шта то у пракси значи.
Путници би прво требало да знају да ако су им одредишта Беч, Бар, Будимпешта, Солун или Љубљана – за њих се и даље ништа не мења. Они ће и убудуће као полазну и долазну станицу користити Главну железничку у Савском амфитеатру. Али, зато ће највећи део путника, којима је воз веза између Београда и градова у Србији, убудуће путовање отпочињати у „Прокопу” и завршавати га у тој станици. Са старе станице једино ће и даље бити организована три поласка ка Новом Саду. Зато је у наредном периоду важно да путници који иду ка Новом Саду и Суботици на сајту „Србија воза” пре поласка (доласка) проверавају која од две станице је главно одредиште за њихове возове.
Савет путницима којима станица „Београд центар” није успут или са њом имају лошу везу јавног превоза јесте да своје возове чекају на Новом Београду (путници који иду ка Новом Саду, Суботици, Шиду) или у Раковици (путници који користе путнички воз до Ниша).
Доста измена у организацији саобраћаја биће и у систему градске железнице, указали су у „Инфраструктури железнице Србије”. Према новом реду вожње, број полазака „БГ воза” дневно је повећан за 30 и сада их је 133.
– Граничне станице „БГ воза” у новом реду вожње биће Батајница, Ресник и Овча. Због изградње пруге за велике брзине између Београда и Будимпеште, на деоници „Београд центар” – Земун, „БГ воз” ће између Батајнице и Овче саобраћати на сваких 60 минута, али ће накнадно бити објављено када ће та измена почети да важи – најављују из „Инфраструктуре”.
Из овог предузећа поручују и да ће, пошто у другом кварталу 2018. буде завршена реконструкција пруге Топчидер – Ресник, бити успостављена и градска железничка линија Ресник – Овча – Ресник. Возови ће у зависности од доба дана саобраћати на 15, 30 или 45 минута.
– По новом реду вожње, након што „БГ воз” почне да саобраћа до Ресника, у овом месту је планирана веза возова из система градске железнице и возова из унутрашњег саобраћаја, који саобраћају ка Нишу и Ужицу. И у станици Батајница планирана је веза возова из система градске железнице са возовима из унутрашњег саобраћаја који иду ка Шиду, Новом Саду и Суботици, док је у станици Панчевачки мост планирана веза возова из система „БГ воза” са возовима из унутрашњег саобраћаја који саобраћају ка Вршцу и Зрењанину – додају у „Инфраструктури”.
Уговор за модернизацију техничко-путничке станице Земун
Сан о модерном Београдском железничком чвору неостварив је без савремене техничко-путничке станице „Земун”. Један од корака ка модернизацији ове станице начињен је прошле недеље када су у Министарству финансија потписани уговори који су предуслов за модернизацију. Техничко-путничка станица налазиће се између садашњих железничких станица Земун и Земун-поље. Савремени комплекс градиће се на 35 хектара на којима ће нићи нови објекти укупне површине 18.800 квадрата и 17 километара нових колосека. Биће санирано 14.500 квадрата постојећих објеката, као и шест километара постојећих колосека, и подигнута постројења у којима ће се одржавати електромоторне возне гарнитуре, локомотиве и путничка кола „Србија воз”. Модернизација техничко-путничке станице још један је од предуслова неопходних да би из Савског амфитеатра била измештена сва железничка инфраструктура. Укупна вредност модернизације техничко-путничке станице Земун је 47 милиона евра.
Веза „Прокопа” и остатка града
Линија 34
Топчидерско брдо – „Београд центар” – Пере Велимировића
Линија 36
„Београд центар” – Славија – Главна железничка станица – „Београд центар”
Линија 40
Звездара – Бањица 2
Линија 41
Студентски трг – Бањица 2
Подели ову вест





Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.