Недеља, 23.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Директор „Ер Србије” Дане Кондић поднео оставку

После одласка Џејмса Хогана са чела „Етихада”, који је сувласник „Ер Србије”, било је јасно да ни Кондић неће дуго остати на челу домаћег авио-превозника
Дане Кондић (Фото А. Васиљевић)

Дане Кондић, генерални директор „Ер Србије”, поднео је оставку. Према незваничним информацијама, стратешки партнер „Ер Србије”, „Етихад ервејз” је затражио од њега да то учини. У званичном саопштењу компаније наведено је, међутим, да се повлачи из личних разлога.

Данкан Нејсмит, који је тренутно на функцији извршног директора за финансије и трансформацију пословања, именован је за вршиоца дужности генералног директора у прелазном периоду, наведено је у саопштењу „Ер Србије”. Нејсмит има више од 12 година искуства на руководећим позицијама у авио-компанијама.

Кондићу, коме је у септембру 2013. поверено управљање „Ер Србијом” (заједничком компанијом Владе Србије и „Етихада” из Уједињених Арапских Емирата) захвалио је јуче на сарадњи председник надзорног одбора Синиша Мали рекавши да је његов мандат „обележен значајним достигнућима и позитивним променама као што су проширење мреже дестинација, у којој се сада налази и Њујорк, унапређење производа и услуга, увођење модерне флоте и побољшање финансијских резултата”.

Кевин Најт, директор стратегије и планирања „Етихад” групе и потпредседник надзорног одбора „Ер Србије” рекао је такође да је Дане Кондић успешно руководио авио-компанијом у овом делу приче о „Ер Србији” и захвалио му на доприносу и посвећености.

Због чега је онда Дане Кондић одлетео из „Ер Србије”?

После Џејмса Хогана, који је почетком ове године и званично смењен са чела „Етихада”, као и са позиције члана надзорног одбора „Ер Србије”, било је јасно да ни Дане Кондић неће још дуго остати на челу домаћег авио-превозника.

Ново руководство „Етихада” урадило је процену о вишковима и уштедама које морају да се направе. Према нашим сазнањима, менаџмент из Уједињених Арапских Емирата је послао своје људе да спроведу те мере у „Ер Србији”, тако да се Кондић од тог тренутка готово ништа није питао у компанији. Како је изгледао план уштеда видело се већ у августу када је од 1.600 запослених у „Ер Србији” нешто више од 100 радника проглашено технолошким вишком.

Ово што се сада догађа у овој фирми, крајем прошле године најавила је немачка штампа, када је пословни дневник „Ханделсблат” најавио смену Џејмса Хогана због лоших пословних резултата у Европи. За многе је то био сигнал да „Етихад” за Србију спрема нову пословну стратегију.

Из државног буџета за три године пословања ова компанија добила је нешто више од 19 милијарди динара, што је око 160 милиона евра. У финансијском извештају за 2016. јасно се види да су само у току прошле године те дотације износиле 4,95 милијарди динара, односно око 42 милиона евра. Од ове године „Ер Србија” више не добија субвенције. 

Коментари10
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Jovan Djelic
Dragi moji, Dane se za svaki sklopljen posao ugradjivao po par stotina hiljada evra. Toliko i o plati i o Jatu i Srbiji. Sad će neko drugi i tako u krug. Dosta mu je bilo 4 god. A ovi na vrhu kao ne znaju. Mnogo smo naivni svi mi.
Данило
Докле више ЈАТ, Југославија, Јужни Словени, браћа Руси...све су то наше заблуде и пропасти. Само усе и у своје кљусе. ЈАТ се одржавао искључиво на крилима "договорне економије" а ти кадрови су се сви понашали као мали Тито.
pipu
imaju gubitke i traze novog vodju to je to i uobicajeno mora neko da bude zrtveno jagnje to je uvak u velikim firmama treba previsoke funkcije izbegavati
Toni
Er Srbija, aviokompanija u vlasništvu države Srbije i Etihada iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, ostvarila je dobit od 900.000 evra uz dotacije države od 40 miliona evra u 2016 godini, što ga teraju, možda je ova dotacija nas građana bila mala, ili nije ispunio očekivanja za 2017.
Meda
Pa i ja bih napravio toliki dobit,da radim tako!Ni jedno prestavnistvo ne postoji nigde,sva su biroa zatvorena na zapadu, nijedna kancelarija ne radi za stranke.Kada pozovete na neki broj u inostrano prestavnistvo automatski vas povezu sa Beogradom.Koliko je ljudi otpusteno?Servis je sve losiji.Ni jedne novine nemaju na raspolaganju,dali srpske ili inostrane.Na primer od Frankfurta do Beograda vam daju jedan sendvic kao kutija od sibice je veliki.Nude vam za pice samo vodu i sokk kaoo voda bistar.Pa pitam se dali je tako i kod drugih.Kada narucujete avio kartu svuda se u svetu ako oni pogrese to jest prvo ime pa prezime upisu u karti nigde ne kosta a kod air Srbije kosta ispravka.A tek sto se zestokog pica tice i da ne spominjem,BOZE SACUVAJ.I to vam je najbola kompanija sa nekim nagradama...!!!???
Nesa
Sve je tacno sto si naveo.....samo isto tako treba da uporedis sa konkurencijom! Taj sendvic i sok su bolji od bilo kojih drugih avio kompanina jer one ne nude nista, prodaju karte 103% od kaoaciteta pa te sutnu sa leta kad im se digne, cekas ko budala u redu za ukrcavanje jer nikada ne lete na vreme....Air Serbia bar ima popunjenost 70% sto znaci da ima slobodnih mesta i nismo svi jedan do drugog kao u kokosinjcu. Ako ides iz New York -najbolje je Air Serbia jer je duzi put a ima dovoljno mesta i usluga je fantasticna! Cekaj sad 2018 treba da pocnu da stizu novi A320....tu ce biti usteda 20% samo na gorivu.Dane je imao 5 godina ugovor i rekli su mu da nece da mu obnove , inace plata mu je bila 15 hiljada dolara mesecno.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.