Недеља, 25.09.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Трамп „частио” немачке ауто-гиганте

Због афере „Дизелгејт” Фолксваген отпустио једног директора
(Фото: Спутњик)

Од нашег дописника
Франкфурт, Хајделберг – Упркос томе што се председник САД Доналд Трамп похвалио тиме да ће захваљујући његовој пореској реформи „95 одсто Американаца плаћати мањи или у најгорем случају исти износ пореза”, станар Беле куће заправо је највише обрадовао корпорације па чак и оне које је пре само неколико месеци жестоко критиковао, попут немачких аутомобилских концерна.

„Погледајте само те милионе аутомобила које Немци продају у САД. Страшно! Али ми ћемо то да зауставимо”, рекао је пролетос Трамп у разговору са шефовима институције ЕУ у Бриселу да би за нешто више од пола године управо ту за њега спорну немачку индустрију, којој је претио царинама од 35 одсто, „частио” са милијардама долара само за ову годину.

„Дајмлер” и „Бе-Ем-Ве” су у саопштењима чак изнели колико их је заправо Трамп „частио” тиме што је порез корпорација смањио са 35 на 21 одсто.

„Смањење савезне пореске стопе на корпоративни приход... повећаће нето приход групе у 2017. години за око 1,7 милијарди евра (више од две милијарде долара)”, саопштио је произвођач „мерцедеса”, додајући да то неће утицати да њихов оперативни профит у 2017, чиме су практично најавили да ће вишак уложити у производњу.

Док је баварски ауто-гигант истакао да ће „позитиван утицај” на њихов нето профит компаније у 2017. бити између 950 милиона и 1,55 милијарди евра, највећи немачки аутомобилски концерн „Фолксваген” није се оглашавао о овоме. Ова група се и даље више бави тиме како да реши скандал „Дизелгејт” када је откривено да су бројни произвођачи аутомобила у нова дизел-возила уградили софтвере који варају колики је прави износ емисије издувних гасова.

Недељно издање немачког најтиражнијег таблоида „Билд” открило је да је „Фолксваген” отпустио једног од својих директора у америчкој подружници, и то тако што му је писмо са отказом послао у ћелију у затвору у Мичигену, где служи седмогодишњу казну затвора на коју је осуђен због саучесништва у афери „Дизелгејт”.

Неколико шефова овог концерна је пред судом због ове преваре, откривене пре две године, при чему је „Фолксваген” признао да је софтвер који лажира праве вредности издувних гасова уградио у 11 милиона дизел-возила, укључујући 600.000 возила продатих у САД. У контролисаним условима на тестирањима возила су била наштелована тако да поштују ограничења у емисији азот-оксида, док би у току уобичајене вожње испуштали 30 пута више овог загађивача ваздуха него што је дозвољено.

Осим Шмита, пред америчким судом је осуђен и бивши инжењер „Фолксвагена” Џејмс Лијанг, и то на 40 месеци затвора и новчану казну од 200.000 долара за злочин који је описан као скоро десетогодишњу заверу „да се преваре америчке регулаторне власти и клијенти Фолксвагена”.

Овај немачки концерн је „Дизелгејт” коштао досад око 25 милијарди долара у казнама и одштетама купцима у САД, док се и даље суочава са могућим правним последицама у Немачкој и остатку света. У очигледном покушају да опере образ „Фолксвагена” у Немачкој, генерални директор овог концерна Матијас Милер је за диселдорфски пословни дневник „Ханделсблат” изјавио да би немачка влада требало да размотри укидање субвенција на дизел-гориво, што подстиче купце да купују дизел-возила. Први човек компаније, која је добрим делом заслужна за популарност дизелаша, сада каже да би тај новац „могао да буде знатно уложен у промоцију еколошких возних технологија”. Олакшице за дизел су у прошлој години, према подацима Савезне агенције за заштиту животне средине, износиле око 7,8 милијарди евра.

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Jole
Glavni efekat Trampove poreske reforme ce biti da zbog smanjenog korporativnog poreza Americke kompanije vrate proizvodne kapacitete u Ameriku a cime ce glavni dobitnici biti ne samo oni koji su izgubili radna mesta u globalizaciji vec ce se to odraziti na porast cene rada (vise radnih mesta a isti broj radnika znaci posladovci ce morati da placaju bolje). Glavni gubitnik ce pak biti Kina koja gubi Americke fabrike i pristup visokim tehnologijama. To sto ce Americki bogatasi postati jos bogatiji je ne menja gornje jer belosvetski bogatasi ionako uvek nadju nacina putem vestih knjigovodja manipulisu poreski sistem (koja milijarda gore dole za bogatase ne znaci nista obicnom coveku osim ako nije zadrti levicar). Nemacki auto giganti su ionako na putu da postanu patuljci jer Americki Tesla automobili su vodeca snaga u tehnologijama elektricnih automobila koji su pak buducnost auto industrije.
MilanM
Naivan komentar. Ni jedna americka korporacija koja ima pogone u Kini nece iste zatvoriti jer ni jedan americki radnik ne moze biti placen manje od kineskog. Iako je u Kini srednja klasa u porastu - a samim tim i cena rada - sve je to jos uvek daleko od standarda i cena koje vladaju u SAD. Visoke tehnologije vise nisu problem Kini jer ih i sama razvija. Sve mere koje americki predsednik provodi ce biti kratkog daha, nedavno je i Janet Yellen, predsednica borda guvernera Federalnih Rezervi, izjavila da nece vise biti jeftinog dolara (iako ga ni pre, ruku na srce, nije bilo). Tesla Motors jeste u usponu ali je pravi patuljak u odnosu na japanske i nemacke proizvodjace automobila i proci ce jos dosta vremena pre nego sto postane znacajan igrac na sceni. Ja im drzim palceve jer to je buducnost, ali suocavaju se sa problemima. Samo poredjenja radi, Tesla Motors je imao ukupnu cistu dobit 1.559.257 dolara u 2016 a Toyota 51.583.000. To su podaci sa NASDAQ-a.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.