Аутобуска станица у Блоку 42 за годину и по дана
Један поред другог, новобеоградски блокови 42 и 67 изгледају као просјак и краљевић. Простор оивичен Булеваром Милутина Миланковића и улицама Марка Христића, Ђорђа Станојевића, Јурија Гагарина и Антифашистичке борбе годинама је запуштен и нерепрезентативан, за разлику од првог комшије ког красе модерне стамбене зграде, тржни центар и пословна здања. Овај контрадикторан призор у новобеоградским квартовима ће се, ако не буде непредвиђених проблема, знатно променити за око годину и по дана када би у Блоку 42 требало да никне модерно аутобуско станично здање, а у његовој околини и комерцијални и пословни садржаји.
Први приметни радови на комплексу будуће савремене БАС-ове станице кренули су почетком недеље. Испод надвожњака у Блоку 42 почела је градња анекса станице који ће, када она буде готова, бити њена веза са железничком. Готово истовремено, почела је и прва фаза уређења самог станичног комплекса, односно сређивање перонског простора. У току је рашчишћавање терена које ће, како су надлежни истакли приликом обиласка плаца у Блоку 42, трајати месец, месец и по дана и подразумева уклањање 20.000 кубних метара шута, а потом ће кренути изградња перона.
– На новој станици ће се на једном месту укрштати међуградски, међумесни и туристички саобраћај. Површина станице биће 13.000 квадратних метара, док је вредност радова око 25 милиона евра. Град Београд улаже земљиште, а БАС новац. За 18 месеци, на овом простору биће нова модерна аутобуска станица. Пресељењем станице биће омогућено „Београду на води” да уђе у нову фазу развоја – навео је градоначелник Синиша Мали.
У другој фази предстоји градња станичне зграде за коју ће Саобраћајни институт ЦИП идејни и главни пројекат завршити за два до три месеца, потврдили су нам у ЦИП-у. Када се у обзир узму све неопходне процедуре, почетак градње главног станичног објекта може се очекивати за око пола године.
Архитекта Владимир Лојаница, који је освојио прву награду на међународном конкурсу за станични комплекс, указао је да ће се на овом простору објекти комерцијалног карактера простирати на укупној површини од 180.000 квадратних метара и да ће се градити у фазама.
Путнике који користе и аутобуски и железнички превоз, а којима је одговарало саобраћајно чвориште у Савском амфитеатру, брине како ће убудуће преседати са једне врсте превоза на други. Одговор је – једна од главних преседачких тачака биће баш у Новом Београду. Железничка станица у овој општини, која ће са аутобуском бити повезана анексом, у плану модерног Београдског железничког чвора виђена је за једну од четири равноправне заједно са „Прокопом”, Земуном и Раковицом.
Да би то и постала, она свакако мора да буде преуређена и да добије додатне садржаје. Њено „освежење” предвиђено је у оквиру обнове пруге „Београд центар” – Стара Пазова, чија је реконструкција започета крајем 2017. Железничка станица „Нови Београд” је важна јер њоме пролази „БГ воз” од Батајнице до Овче, која је веза периферних и централних делова града, али и возови из правца Шида, Суботице, Новог Сада, као и добар део међународних.
Али, путници из унутрашњости који годинама Савски амфитеатар користе као преседачку тачку са возова на аутобусе, односно са Главне железничке на БАС-ову станицу, већ овог лета мораће да се одвикну од тога. Од првог јулског дана, Главна железничка, како је недавно најављено, више неће бити у функцији. Тај посао преузеће недовршени „Прокоп” коме фале комерцијални садржаји, део приступних саобраћајница, перон и део плоче, знатно боља веза са градским јавним превозом, али пре свега станична зграда. Почетак градње те зграде само за наш лист надлежни су најављивали у више наврата, али за сада тај посао није ни на видику.
Једино што је извесно да ће за нешто више од годину и по јавни саобраћај у потпуности напустити Савски амфитеатар. Међуградски и туристички аутобуси, али и „Ластини” приградски, од тада ће сигурно кретати из Блока 42. Путници треба да буду спремни да се, као и до сада, у ходу могу мењати планови. Тако не би било изненађење да се, чим буду изграђени анекс у Блоку 42 и први перони, тамо пребаци део полазака са садашњег БАС-а.
Анекс – могућа привремена станична зграда
Прича о градњи анекса будуће главне аутобуске станице у Блоку 42 у претходних годину и по имала је заплете као мексичке теленовеле. Само крајем прошле године незванично се могло чути да се од његове градње одустаје и да ће одмах кренути уређење станичног комплекса, али је по свему судећи опет направљен заокрет. Као што је првобитно и најављено, анекс, који финансира град, подићи ће лазаревачки „Баувесен”. Овај објекат помињан је као могућа привремена станична зграда док се не уреди цео комплекс.
Уместо „бувљака” – ритејл парк
Идеја надлежних је и да се нађе и дугорочно решење за оближњи „бувљак” на Новом Београду. Како је ових дана указао градски менаџер Горан Весић, за „бувљак” ће бити пронађена нова локација и закупци ће на време бити обавештени о томе. План је да се направи модеран ритејл парк на отвореном где ће продавци имати боље услове.
Подели ову вест








Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.