Субота, 25.06.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Аутобуска станица у Блоку 42 за годину и по дана

Почела прва фаза уређења комплекса, односно сређивање перонског простора – У току је рашчишћавање терена које ће трајати око месец и по и које подразумева уклањање 20.000 кубних метара шута
(Фото Танјуг)

Један поред другог, новобеоградски блокови 42 и 67 изгледају као просјак и краљевић. Простор оивичен Булеваром Милутина Миланковића и улицама Марка Христића, Ђорђа Станојевића, Јурија Гагарина и Антифашистичке борбе годинама је запуштен и нерепрезентативан, за разлику од првог комшије ког красе модерне стамбене зграде, тржни центар и пословна здања. Овај контрадикторан призор у новобеоградским квартовима ће се, ако не буде непредвиђених проблема, знатно променити за око годину и по дана када би у Блоку 42 требало да никне модерно аутобуско станично здање, а у његовој околини и комерцијални и пословни садржаји.

Први приметни радови на комплексу будуће савремене БАС-ове станице кренули су почетком недеље. Испод надвожњака у Блоку 42 почела је градња анекса станице који ће, када она буде готова, бити њена веза са железничком. Готово истовремено, почела је и прва фаза уређења самог станичног комплекса, односно сређивање перонског простора. У току је рашчишћавање терена које ће, како су надлежни истакли приликом обиласка плаца у Блоку 42, трајати месец, месец и по дана и подразумева уклањање 20.000 кубних метара шута, а потом ће кренути изградња перона.

– На новој станици ће се на једном месту укрштати међуградски, међумесни и туристички саобраћај. Површина станице биће 13.000 квадратних метара, док је вредност радова око 25 милиона евра. Град Београд улаже земљиште, а БАС новац. За 18 месеци, на овом простору биће нова модерна аутобуска станица. Пресељењем станице биће омогућено „Београду на води” да уђе у нову фазу развоја – навео је градоначелник Синиша Мали.

Станица:
13.000 квадратних метара површина станице25.000.000 евра је вредност радова18 месеци је рок да се изгради модерна аутобуска станица180.000 квадратних метара биће за комерцијалне садржаје

У другој фази предстоји градња станичне зграде за коју ће Саобраћајни институт ЦИП идејни и главни пројекат завршити за два до три месеца, потврдили су нам у ЦИП-у. Када се у обзир узму све неопходне процедуре, почетак градње главног станичног објекта може се очекивати за око пола године.

Архитекта Владимир Лојаница, који је освојио прву награду на међународном конкурсу за станични комплекс, указао је да ће се на овом простору објекти комерцијалног карактера простирати на укупној површини од 180.000 квадратних метара и да ће се градити у фазама.

Путнике који користе и аутобуски и железнички превоз, а којима је одговарало саобраћајно чвориште у Савском амфитеатру, брине како ће убудуће преседати са једне врсте превоза на други. Одговор је – једна од главних преседачких тачака биће баш у Новом Београду. Железничка станица у овој општини, која ће са аутобуском бити повезана анексом, у плану модерног Београдског железничког чвора виђена је за једну од четири равноправне заједно са „Прокопом”, Земуном и Раковицом.

Да би то и постала, она свакако мора да буде преуређена и да добије додатне садржаје. Њено „освежење” предвиђено је у оквиру обнове пруге „Београд центар” – Стара Пазова, чија је реконструкција започета крајем 2017. Железничка станица „Нови Београд” је важна јер њоме пролази „БГ воз” од Батајнице до Овче, која је веза периферних и централних делова града, али и возови из правца Шида, Суботице, Новог Сада, као и добар део међународних.

Али, путници из унутрашњости који годинама Савски амфитеатар користе као преседачку тачку са возова на аутобусе, односно са Главне железничке на БАС-ову станицу, већ овог лета мораће да се одвикну од тога. Од првог јулског дана, Главна железничка, како је недавно најављено, више неће бити у функцији. Тај посао преузеће недовршени „Прокоп” коме фале комерцијални садржаји, део приступних саобраћајница, перон и део плоче, знатно боља веза са градским јавним превозом, али пре свега станична зграда. Почетак градње те зграде само за наш лист надлежни су најављивали у више наврата, али за сада тај посао није ни на видику.

Једино што је извесно да ће за нешто више од годину и по јавни саобраћај у потпуности напустити Савски амфитеатар. Међуградски и туристички аутобуси, али и „Ластини” приградски, од тада ће сигурно кретати из Блока 42. Путници треба да буду спремни да се, као и до сада, у ходу могу мењати планови. Тако не би било изненађење да се, чим буду изграђени анекс у Блоку 42 и први перони, тамо пребаци део полазака са садашњег БАС-а.

Анекс – могућа привремена станична зграда

Прича о градњи анекса будуће главне аутобуске станице у Блоку 42 у претходних годину и по имала је заплете као мексичке теленовеле. Само крајем прошле године незванично се могло чути да се од његове градње одустаје и да ће одмах кренути уређење станичног комплекса, али је по свему судећи опет направљен заокрет. Као што је првобитно и најављено, анекс, који финансира град, подићи ће лазаревачки „Баувесен”. Овај објекат помињан је као могућа привремена станична зграда док се не уреди цео комплекс.

Уместо „бувљака” – ритејл парк

Идеја надлежних је и да се нађе и дугорочно решење за оближњи „бувљак” на Новом Београду. Како је ових дана указао градски менаџер Горан Весић, за „бувљак” ће бити пронађена нова локација и закупци ће на време бити обавештени о томе. План је да се направи модеран ритејл парк на отвореном где ће продавци имати боље услове.

Коментари7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Darko
Kako ce izgledati peronska karta na ovoj novoj stanici, nije valjda da je nisu dizajnirali, spremili, pokazali ?! :O
beogradjanka
Mozda treba da imamo 2 autobuske stanice jednu na Novom Beogradu,a jednu kod zeleznicke stanice Prokop.
Vucitrn
Najgore moguce mesto za autobusku stanicu! Ne samo da ce autobusi muku muciti da se ukluce u saobracaj, vec ce i onako zagusene saobracajnice (trenutno sve nabrojane osim Milutina Milankovica) jos vise zagusiti i do kraja potpuno obesmisliti sve donedavne prednosti sirokih novobeogradskih ulica koje se sada, zbog enormnog uvecanja i stambenih i poslovnih zgrada, petvaraju u parkiralista i celodnevne saobracajne cepove. Samo je jos autobuska stanica nedostajala da upotpuni svakodnevni kolaps u saobracajnim spicevima, a i izvan njega!
Zoran Markovic
Bice zavrsena za godinu i po dana, a svecano otvaranje ce biti zajedno sa otvaranjem Beogradskog Metroa. Zar ne?
Mikajlo
Zastrasujuce koliko je neprakticno arhitektonsko resenje na slici. Ako to bude izgled buduce stanice znaci da cemo se I dalje tiskati, provlaciti I gurati izmedju autobusa. Ima li neko sposoban da prenese u Beograd izgled konfornih i prakticnih autobuskih stanica iz velikih zapadnoevropskih gradova.
Aranđel Mihajlović
Pa onda čekanje da se autobusi uključe na ,, Gazelu '' jedinom trakom , koja je po vasceli dan zagušena . I vožnja u koloni do iza ,, Plavog mosta ''.
Косингас Гаврило
И сами аутобуси ће се међусобно гурати и тискати да прођу уско грло уласка и изласка из станице. Погледајте колико је тај пролаз узак, а они се при томе још укључују у неки саобраћај. Значи, поред тога што морају да сачекају један другог, при уласку и изласку, мораће да сачекају да им се укаже прилика да се укључе у саобраћај.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.