Субота, 18.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

БМВ: Разматрамо локације за фабрику

Коначна одлука још није донета, каже за „Политику” Сандра Шилмилер, задужена за комуникације у овој компанији, поводом вести да један ауто-гигант стиже у Србију
Седиште компаније БМВ у Минхену (Фото Википедија)

Потрага за мистериозним немачким ауто-гигантом који ће, према незваничним најавама, у Србији изградити фабрику за производњу електричних система за аутомобиле, настављена је и јуче. Мате Римац, оснивач и власник компаније „Римац аутомобили” из Хрватске, написао је пре неколико дана на свом фејсбук профилу да ће једна велика немачка аутомобилска компанија у Србији изградити производни погон за електричне погонске системе. Рекао је да је састанак управе те фирме одржан у Немачкој, али је истовремено на овој друштвеној мрежи 27. фебруара објавио и фотографију на којој се види крајичак документа, при чијем се дну налази лого БМВ-а. Због тога смо се, трагајући за мистериозним инвеститором, обратили овом произвођачу аутомобила из Минхена.

– Коначна одлука о локацији за изградњу нове фабрике није донета – каже за „Политику” Сандра Шилмилер, задужена за комуникације у „БМВ групи”. – „БМВ група” редовно разматра различите земље као потенцијалне дестинације за будуће производне локације, као део наших будућих планова и дугорочне производне и развојне стратегије.

У наставку одговора, Шилмилерова за „Политику” наводи да „БМВ група” има висок ниво искоришћености производних капацитета.

– Било каква одлука о успостављању будуће производне локације зависиће, пре свега, од капацитета који су неопходни унутар производне мреже. Неопходни капацитети израчунавају се упоређивањем развоја тржишних потенцијала широм света са постојећим производним капацитетима. Ако будућа тражња превазилази расположиве производне капацитете, могућност проширења производне мреже „БМВ групе” новим производним погоном, на дуги рок, није искључена – каже Шилмилерова на директно питање да потврди или демантује информацију да ће овај ауто-гигант у Србији изградити фабрику.

С обзиром на то да је Мате Римац 27. фебруара на „Фејсбуку” написао да је био на скупу управе једне велике немачке аутомобилске компаније, у наставку преписке питали смо Сандру Шилмилер да ли је овај хрватски бизнисмен и иноватор члан борда директора „БМВ групе”. Интересовало нас је и да ли је 26. фебруара одржан било какав састанак управе ове компаније.

– Мате Римац не припада „БМВ групи” – убрзо је мејлом одговорила наша саговорница.

– Да ли компанија „Римац” из Хрватске на било који начин сарађује са БМВ-ом? – инсистирали смо на одговору.

– Нажалост, не могу да одговорим на ваше питање. Правило је да не коментаришемо по имену наше партнере или добављаче – рекла је Шилмилерова.

На питање да ли разматрају изградњу фабрике на било којој локацији у источној Европи, наша саговорница је одговорила да не може да каже ништа више од онога што је већ рекла.

Чини се, међутим, да се профил овог произвођача не уклапа у потпуности у опис мистериозног улагача који је на „Фејсбуку” поставио Мате Римац. Овај произвођач аутомобила из Хрватске рекао је да су пословни приходи мистериозног инвеститора готово на нивоу БДП-а Хрватске.

Иначе, БДП Хрватске износи око 46 милијарди евра, а БМВ има годишње приходе веће од 90 милијарди. Римац је написао и да је реч о компанији која има 140.000 запослених. У „БМВ групи” ради око 124.000 људи.

Од немачких компанија које послују у аутомобилској индустрији, „Мерцедес”, на пример, има 143.000 запослених. Међутим, овај произвођач четвороточкаша има и пословне приходе који су скоро двоструко већи од хрватског БДП-а.

„Ауди”, на пример, има пословне приходе приближне хрватском БДП-у, али је у овој компанији запослено око 85.000 људи.

С друге стране, БМВ је већ саопштио да до 2025. године планира да избаци на тржиште 12 електричних модела и 13 верзија хибридних аутомобила. Први БМВ-ов електрични аутомобил „мини” сићи ће са производне траке 2019. године, извештава британски јавни сервис Би-Би-Си. Раније је најављено да ће од 2020. године сви модели БМВ-а имати електричну верзију и постојаће велики притисак да се у наредних пет година прошири лепеза потпуно електрификованих и хибридних модела.

Надлежни из ове компаније већ су изјављивали како је „тренд ка електричној мобилности неповратан”.

 

Коментари22
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Драган
Услов да БМВ дође у Србију је отварање рудника литијума и давање бесплатних концесија швабама, а нама остаје још једна еколошка катастрофа.
David
U svakom slučaju nemačka kompanija je dobrodošla. Nema veze i ako bude kompanija sa motanjem kablova. Bolje išta nego ništa.
Владимир Матић
Моје је мишљење да Немци никакав суштински важан погон неће градити у Србији, јер они према Србији гаје дубоку аверзију, јер нас сматрају проруским ентитетом. Поготову, не треба се надати да ће неки од проверених немачких гиганата (БМВ, Мерцедес, Сименс, ...) неки свој озбиљни погон отворити у Србији. Немци ће пре ићи у Македонију, а најрадије у Словенију или Хрватску. Пре ће и у Бугарску него у Србију. Дакле, не треба се надати - тосу све приче за малу децу.
Драган П.
Miodrag: Ево, ја стално покушавам да будем германофил, али никако ми не иде, 3 пута ме је Герман убијао у 20. веку. Па ни амерофил не успевам да постанем, још ми је у сећању 1999. Англофил, франкофил, еврофил, такође. Ни туркофил нисам успео да постанем, сви су они окрвавили руке крвљу мог народа. А Рус нас никад није убијао, никад није оружјем ишао против нас, чак нам је понекад и помагао, али ето, има тако неких наопаких Срба који баш тог Руса мрзе, а уздижу оне који су га убијали. Не иде ми то у главу никако...
Немам цену
А јок биће про НАТО оријентисан!? Променићу веру? Презиме? Оа никада нећу подржати улазак у НАТО, савез који ме је пржио са неба, отео део земље и који ми намеће двоструке аршине на сваком кораку! Јел сам зато Русофил!? Е па нисам, волим само своју земљу пуно и ако сам и због тога русофил, е па нисам!
Прикажи још одговора
InfoSek
Pa bravo!!! Nema ovde sta da bude predizborno kada obavestenje dolazi od samog BMW-a. Ovde nije rec o Fiatu u Kragujevcu, ovo je mislim malo znacajnije. Radi se o proizvodnji delova za Hibridne automobile. Ljudi, to je ipak malo visa nauka. Bice ovde dosta posla za ljude sa zavrsenim masinstvom i elektrotehnikom kao i za ljude sa SSS. Neka je plata i 300 evra, to je 5-6-7000 manje nezaposlenih. Jos 15 puta ovako i bice nesto.
Cole
GENJALNO! Steta sto izbori nisu cesce pa bi imali puno ovako lepih vesti. Ali unistili smo sopstvenu industriju i sad cekamo da nam Bog pomogne. A imali smo industriju automobila i traktora za koje je radio ceo metalni kompleks i to ne samo iz nase zemlje vec iz celog regiona. A sada nam ostaje jedno da namotavamo kablove i pravimo trzne centre gde ce se prodavati strana roba. Dacemo I subvencije za kupovinu uvoznih traktora da pomognemo nasim "prijateljima" koji nas podrzavaju.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.