Понедељак, 27.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Најскупља пруга у Европи

Пругa ће се обнављати до границе са Србијом (Фотодокументација „Политике”)

Бар – Из Министарства поморства, саобраћаја и телекомуникација саопштено је да ће Европска банка за обнову и развој, Европска инвестициона банка и Европска агенција за реконструкцију, у наредне четири године, са 52.000.000 евра, финансирати пројекат реконструкције пруге Београд – Бар, од Бара до границе са Србијом.

Ради се о другој фази реконструкције ове пруге, која привлачи пажњу и страних инвеститора. Квалитетан транспорт на овом железничком правцу је уско повезан и са модернизацијом и будућом приватизацијом Луке Бар.

Пруга Бар – Бијело Поље најкомпликованија је и најскупља за одржавање у Европи, јер на 168 километара, има чак 106 тунела, 107 мостова, девет галерија и 371 пропуст.

У Министарству подсећају да је „првом фазом рехабилитације” извршена санација пруге вредна 15.000.000 евра, захваљујући кредиту добијеном од Европске инвестиционе банке.

Црногорска влада усвојила је Стратегију реструктурисања Жељезнице Црне Горе (држава је власник око 69 одсто акција), са предложеним „дезинтеграционим моделом”. Поред осталог, биће успостављен концесиони аранжман на објекте дуж пруге, потпуно одвајање путничког и теретног превоза и њихова приватизација, кажу у ресорном министарству. У свему овоме важну улогу има Лука Бар, као фреквентна лука са квалитетним услугама за претовар свих врста терета и са великим могућностима за комбиновани транспорт.

– Већ су и потписани меморандум о стратешко-пословној сарадњи на успостављању контејнерског воза Бар – Београд – Будимпешта и уговор који дефинише обавезе у овом послу, а ваља очекивати да се кроз успостављање веза са лукама источног и западног Јадрана ускоро успостави и пројекат назван „Коридор Бар – Београд – Темишвар”, истичу у Министарству саобраћаја.

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.