Пруга у историју, опасне материје кроз тунеле
Промене у крвотоку Београдског железничког чвора нису се окончале гашењем Главне железничке станице и селидбом путничког саобраћаја на „Прокоп”. Од 1. јула обустављен је железнички саобраћај на прузи Београд Главна – Панчевачки мост.
У историју тако одлази и пруга око Калемегдана којом су се превозиле опасне материје. Како је недавно за наш лист истакао градски урбаниста Милутин Фолић, урађене су и студије и утврђено је да возови који су ишли око Калемегдана убудуће могу да користе тунеле у Београду и то ноћу када не саобраћа „БГ воз”.
Комплетно решење проблема превоза опасних материја, како је јуче истакла министарка грађевинарства Зорана Михајловић, биће утврђено за неколико месеци.
– Радимо на томе најбрже што се може. Суштина измештања Главне железничке станице јесте и била да решимо питање превоза опасних материја – нагласила је Михајловићева.
Као привремено решење за пролаз теретних композиција, иначе, утврђена је обилазна пруга Панчево – Орловат – Нови Сад која је претходних месеци обнављана. Одавно је познато да је трајно решење овог проблема изградња обилазнице Бели Поток – Винча – Панчево, али за надлежне њена градња није приоритет.
Један од главних разлога је што је тај пројекат тежак више од пола милијарде евра, а други, како је нагласио Фолић, што би се та обилазница градила за свега двадесетак возова дневно, колико их тренутно пролази. Али, од обилазнице се, по свему судећи, не одустаје. Како су казали у „Инфраструктури железнице Србије”, у току је дорада пројекта да би се на адекватан начин нашла решења друмске и железничке обилазнице.
Оно што је много више у центру пажње корисника железнице у Београдском чвору јесте недовршени „Прокоп”, нова главна станица. Не јењавају критике путника на све оно што „Београд центру” недостаје. Министарка Михајловић не спори да нова централна станица тек треба да буде комплетирана, али подсећа да, пошто је реч о обимном пројекту, мора да се ради по приоритетима.
Један од водећих недостатака „Прокопа” је што нема сређену станичну зграду и на њу путници не треба да рачунају бар још две и по године. Велики проблем је и што је „Београд центар” пуштен у функцију без лифтова и покретних степеница неопходних првенствено путницима са инвалидитетом и у колицима. За покретне степенице и лифтове већ су намештени сви отвори, али су они привремено конзервирани док не буде изграђена станична зграда.
Михајловићева је напоменула да су лифтови и покретне степенице приоритет.
– На томе се ради, али потребно је време да се све уреди да би „Прокоп” постао једна од најмодернијих железничких станица у Европи. Биће саграђени и тржни центри, али то је комерцијални део који се договара са приватним инвеститорима – указала је министарка.
Подели ову вест







Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.