Среда, 08.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Умро Серђо Маркионе

(Фото Танјуг/Википедија)

МИЛАНО - Донедавни извршни директор и председник компаније „Фијат Крајслер” Серђо Маркионе умро је данас, пренела је агенција Асошиејтед прес.

Компанија породице Ањели која је основала „Фијат”, потврдила је да је Маркионе (66) умро.

Маркионе је дошао у Фиат 2004. и водио спајање са тада банкротираним америчким Крајслером. Од те две компаније је изградио седмог највећег произвођача аутомобила у свету.

Маркионе је пре три недеље оперисао раме у Швајсцарској. „Фиат Крајслер” је у суботу саопштио да Маркионе због лошег здравља „неће моћи да се врати на посао” и да му је пронађена замена. (Бета-АП)

Маркионе - љубитељ џеза који је оживео Фијат и Крајслер

ТОРИНО, ЦИРИХ - У болници у Цириху данас је у 66. години умро донедавни извршни директор „Фијат Крајслер аутомобила” Серђо Маркионе, човек који је са ивице банкрота спасао два легендарна ауто-произвођача из Торина и Детроита.

Торинска „Стампа” назива га глобалним менаџером који је одвео „Фијат” у будућност и наглашава да је управо „глобално” реч која најбоље дефинише оно што је оличавао Маркионе.

„Десило се, нажалост, оно чега смо се прибојавали. Серђа, човека и пријатеља, више нема”, саопштио је председник Управног одбора ФЦА и шеф „Ферарија” Џон Елкан, омиљени унук легендарног Ђанија Ањелија, чија породица и даље држи „Фијат” под својом контролом.

Маркионе је Елкану и новом извршном директору Мајклу Менлију оставио ФЦА групацију без икаквог дуга, са очекиваних четири милијарде евра у каси на крају ове године, као и план развоја који је изнео прошлог јуна, а који предвиђа 45 милијарди евра инвестиција до 2022. године и 25 нових модела аутомобила.

Када је пре скоро 5.500 дана као релативно мало познати менаџер канадско-италијанског порекла преузео кормило „Фијата”, ситуација је била све само не ружичаста.

Једну од првих презентација онога што намерава да уради са гигантом из Торина те 2004. извео је пред аналитичарима користећи као музичку подлогу песме Бобија Мекферина, афроамеричког џез музичара чије песме имају примесе репа.

Џез је, као и кување и квалитетна вина, спадао у Маркионеове страсти. Ту су се убрајали и брзи аутомобили, пре свега наравно марке „Ферари”, али и поред новца који му је донело успешно управљање прво „Фијатом”, а потом и ФЦА, није се разметао претераним луксузом, па је забележено да никада није поседовао јахту.

Чини се да су ипак највећа страст били менаџерски успеси, а највећи је извео у јануару 2009. када је потписао први уговор о преузимању 35 одсто власништва „Крајслера”, не потрошивши притом ни евро из касе торинске фирме. Након избијања светске финансијске кризе неких пола године раније, администрација тадашњег председника САД Барака Обаме очајнички је тражила спасиоца за велику америчку аутомобилску марку које се буквално распадала. Спасиоца је Обама пронашао управо у Маркионеу.

Блумерг подсећа да је Маркионе „Фијат” с ивице банкрота успео доведе на Њујоршку берзу, где се 13. октобра 2014. године огласило звоно које је ознажило берзански деби компаније „Фијат Крајслер аутомобили НВ”, са седиштем у Лондону.

Маркионеу је, по ступању на челну позицију у Фијату, десет година пре тога предата компанија која је изгубила више од шест милијарди евра у 2003. Он је, међутим, до 2005. године вратио на стазе профита, успевајући да од „Џенерал моторса” добије две милијарде долара на име раскидања алијансе, отпуштајући хиљаде радника, уводећи нове моделе, и смањујући време за излазак нових модела на тржиште на само 18 месеци са раније четири године.

Успео је да вредност Фијат увећа за више од десет пута кроз реструктурирање ауто-пословања и раздвајање актива. Највеће такво раздвајање се догодило 2015. године када је Ферари успешно лансирао акције на Миланској берзи.

Велику улогу одиграо је и у доласку или повратку торинског гиганта у Крагујевац, па је тако компанија „Фијат аутомобили Србија” основана је 2008. године у партнерству са Владом Србије, а у пролеће 2012. Маркионе је лично присуствовао почетку рада погона у Шумадији у којима је започела серијска производња модела „фијат 500Л”.

Серђо Маркионе рођен је 1952. године у Кјетију, у италијанском региону Абруцо, а са 14 година емигрирао је у Канаду са оцем Кончецијом који је био карабињер и мајком Маријом. Након тешких година прилагођавања на страни језик и окружење, успео је да дипломира из чак три области, прво је завршио филозофију, потом права, а онда и економију.

Прве важне менаџерске успехе остварио је у Швајцарској где је његов таленат у оздрављивању компанија које су упале у кризу приметио Умберто Ањели, млађи брат оснивача „Фијата”, који га је и препоручио управи у Торину.

ФЦА је у суботу, након састанака управних одбора ове групације, као и „Ферарија” и „ЦНХ индастријала”, објавио да се Маркјонеово здравствено стање, након неочекиване компликације током опоравка од операције рамена у Швајцарској, значајно погоршало и да он „неће бити у стању да се врати на посао”.

На функцији у ФЦА заменио га је Мајк Менли, који је у компанији био задужен за „Џип”, извршни директор „Фијата” постао је Луис Камилери, а на челу „ЦНХ индастријала” уместо Маркионеа нашла се Сузан Хејвуд. (Танјуг)

Компанија Фиат Крајслер одала пошту преминулом Серђу Маркионеу

МИЛАНО- Извршни директор компаније Фиат Крајслер Мајк Менли одао је пошту преминулом бившем извршном директору Серђу Маркионеу и рекао да је његова смрт „срцепарајућа”.

Менли је отворио конференцијски позив о кварталном извештају минутом ћутања. Он је говорио из Фиатовог седишта у Торину, на коме су заставе компаније спуштене на пола копља. У фабрици у Помиљану, где се производи популарни Фиат Панда, обустављена је производња на 10 минута. „Ово је врло тужан и тежак тренутак. Нема сумње да је Серђо био посебан човек и веома ће нам недостајати”, рекао је Менли.

Финансијски директор Фиата Ричард Палмер, који је такође учествовао у конференцијском разговору, рекао је да је Маркионе био посебан и да је што је послењих 12 година радио са њим.

„Његов стил је био да се посао настави, па бих хтео да наставимо са презентацијом”, рекао је Палмер. Маркионе је дошао у Фиат 2004. године и водио спајање са тада банкротираним америчким Крајслером. Од те две компаније је изградио седмог највећег произвођача аутомобила у свету.

Фиат Крајслер ради и у Србији у крагујевачкој „Застави”. (Бета)

Коментари2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Sonja
pa verovatno se znalo da ce da umre... I onda su brzo reagovali zbog pravnih peripetija....
Мата Лабор
Занимљива каријера. Међутим, оно што ме чуди јесте однос Фиата према човеку који је компанију извукао из буле. Могли су макар да сачекају да се опорави од операције па да га смењују ако им из неког разлога не одговара, а не овако - човека још нису скинули са операционог стола, а они већ постављају неког другог.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.