Среда, 01.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

И због рупе у блатобрану на поновни технички преглед

Нови правилник поново на мети незадовољних возача. – Не толерише се ни неисправност брисача, али ни дубинска корозија
(Фото Пиксабеј)

Да је нови правилник о техничком прегледу возила на мети многих власника аутомобила сведоче и бројни коментари на вест да је у Пожеги један грађанин запалио своју „дачију” јер због наводног ситног квара није прошла контролу. „Подржимо сви овог човека и запалимо своје аутомобиле”, „По овом закону о техничком прегледу неће проћи ни најновији ’ауди’ који управо силази са производне траке”, „Као и увек, сиротиња страда”, „Полако. Тек је почело. Иживљавања контролора на техничким прегледима су невиђена (не може жута лампица као мигавац, мора жута маска и бела сијалица! Не могу алуминијумске фелне, морају челичне!)”, „Свако од њих измишља своја правила”… – ово су само неки од коментара читалаца револтираних правилима која се примењују од 5. јула.

Намећу се питања да ли је нови правилник баш тако ригорозан и да ли се због најобичније рупице, корозије или маргиналног квара од власника аутомобила тражи да поново дођу на канал.

Контрола возила сада је пооштрена, детаљнија и траје дуже (пола сата). Планирано је да преглед не буде само формалност, већ озбиљна провера аутомобила. Тиме ће се стати напут и многим фингирањима, тврде у полицији. Возило на техничком прегледу мора да буде чисто и неће добити „зелено светло” ако је, на пример, напрслина на ветробранском стаклу већа од 10 центиметара. Међутим, због рупе на блатобрану возач ће морати свог четвороточкаша да довезе на нови технички преглед. Не толеришу се ни неисправност брисача ни дубинска корозија. 

Број мотора мора да буде читљив, а преправка на возилу мора да буде пријављена и да има одобрење произвођача. По новом правилнику, контролори морају да направе пет фотографија – предње, задње, леве и десне стране возила и путомера. Такође, на свакој фотографији морају да буду датум, време и читљиве регистарске ознаке, док се на једној од њих мора видети и контролор. Ове фотографије радници убацују у систем као доказ да је возило контролисано. Новина у правилнику јесте да ће се идентификовати број шасије, број мотора и кубикажа. Неће се толерисати неисправни уређаји за заустављање, за управљање, дубинска корозија, оштећени пнеуматици, неисправни светлосносигнални уређаји... што је, мање-више, и до сада важило. Мери се и емисија издувних гасова.

Саша Лакић, из Центра за технички преглед возила каже за „Политику” да када бисмо набрајали због чега је све могуће вратити аутомобил на поновну контролу – био би нам потребан цео дан.

„Правилник је коректан и у складу је са правилницима који су важе у околним земљама. Проблем је у томе што су возачи у Србији навикли да пролазе технички, а да њихово возило и ’не виде’. Неисправности на аутомобилу не толеришу се нигде у свету”, каже Лакић.

Наш саговорник додаје да су пре овог правилника у Србији многи завршавали технички преглед возила преко везе.

Доношењем нових прописа томе се стало на пут, па су возачи незадовољни. Лакић каже да овај нови правилник ипак није претерано строг.

„На пример, због неправилности кад је реч о емисији издувних гасова нико неће бити враћен са техничког прегледа, већ има прелазни рок од три године да среди тај систем. Такође, захваљујући прављењу фотографија возила сада инспекција лако може да утврди да ли је неки контролор пустио неисправно возило. У правилнику има и неких недоречености – није дефинисано, на пример, да ли возило са тачкицом од камена на шофершајбни може проћи контролу (јер та тачкица сутра може бити велика пукотина)”, каже наш саговорник.

Лакић као један од проблема истиче то што је, како каже, ниво знања контролора – незадовољавајући.

У случају да возило због неисправности буде враћено на поновни технички преглед, возач добија папир на коме пише шта је неисправно и има рок до три радна дана да поправи квар и врати се на контролу. Међутим, још није усвојена цена поновног техничког прегледа.

„Треба бити фер. Сматрам да не треба наплатити ако се возач врати за три дана. Ако дође након тога, треба наплатити упола цене”, закључује Саша Лакић.

Иако се нови правилник примењује већ дуже од двадесет дана, надлежни још нису формирали ни званичну цену техничког прегледа возила. Возачи који ових дана довозе аутомобиле на ову контролу за њу плаћају око 3.000 динара.

Коментари21
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

milan
milose m. -prvo treba da razumes pV= const.bojl-mariotov zakon.drugo,gas je u tecnom stanju u boci,uzmi upaljac od providne plastike i vidi.koliki je pritisak u njemu covece?koliki je pritisak u rezervaru sa benzinom?nisam napisao da nema pritiska vec sam napisao 1bar,a sad i proverio u knjizi iz yuge od proizvodaca boca u konjicu,pritisak je zavisno od zapremine boce 0,6-1,2 bara.boca se ispituje na 30bara,a puni se 80%zapremine.kad se izlozi temperaturi pritisak naglo rast zbog enormnog sirenja gasa.tehnicki boce u autu sa spoljne strane treba obloziti stiroporom da je temp. boce=const.sve ostalo je teh.odlicno odradeno.moras vise da se edjukeises dragi milose.dipl ing sa svim licencama i stazom 40 god.
zoro
Teško nama običnim građanima. Situacija me podseća na teh. preglede za vreme Tita.Tada, smo gledali najniži nivo mita, korupcije.. a ništa nismo ni mogli ni smeli da kažemo. Sada će biti samo gore i teže . Iživljavanje počinje. I pogodite koje grupe građana ove mere ne interesuju?
Petar Milic
Tu nesto smrdi Jako smrdi
Mikica M.
Ukinuti obavezni tehnicki pregled. Ne postoji u US. Samo se tove masni majstori i administracija.
Miladin Aleksic
Извини Микице, али лажеш. У САД постији технички (brake tag) преглед али не овквог обима као у Србији. Преглеђује се рад брисача, исправност светла и светлосних сигнала, сирена, а инспектор по уласку на месту види кочнице и остало. За недозвољене мале неисптавности возило се не пропушта а по поравци враћа на преглед у року од две недеље. Ако је напр. светлосни сигнал неисправан возило се пушта али се иста упише у картон и наредне године поправак проверава. За сав овај преглед се плаћа 10 долара по аутомобилу. За велика возила незнам. Овде у САД никад нисам имао проблема са тим техничким прегледом, али у Скопљу сам видео и доживео изживљавање инспектора. Наиме каже мени да неваљају воланске спојнице. мењам нове и на поновном прегледу исти инспектор кае да неваљају спојнице. И поред званичног доказа о промени он ништа не признаје. Такв поступак је за осуду. Поново се извињавам Микици за употребу речи "лажеш".
Slobodan Milanovic
Mislim da je u srbiji potreban tehnicki pregled glave pojedinim vozacima! Kakva se auta po srpskim putevima voze to je kriminalno Tehnicki pregled se pravi zbog svih ucesnika u saobracaju kao i ona telefoniranja za volanom mogu vozaca kao i druge ucesnike u saobracaju unesreciti za citavi zivot Samo sa visokim kaznama ce mo nesto postici Ne razumljivo mi je da vozac pregazi ili povredi pesaka na pesackom prelazu i pobegne.Njemu je u svakom slucaju potreban tehnicki pregled za glavu.
Miroslav Ant.
Ви очигледно нисте возач. Нисте ни власник скупог и новог аута'. Нисте ни отац детета који вози такав ауто. Нисте ни отац страдалог детета у саобраћају. кО СТЕ ВИ.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.