Уторак, 07.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Михајловић: Србија поносна што је део пројекта Један појас, један пут

(Фото Танјуг)

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је данас поводом пет година од покретања иницијативе „Један појас, један пут”, да је вредност кинеских инвестиција у инфраструктури близу пет милијарди евра и да постоји велики простор и за нове инвестиције.

„'Један појас, један пут' више није само иницијатива, већ највећи глобални пројекат који повезује цивилизације и даје нам могућност да размењујемо идеје, знања и културу. Најважнији резултат овог пројекта - тренутно нема већег глобалног пројекта од овог - јесте повезивање и верујем да ће се ти резултати све више видети”, казала је Михајловићева у интервјуу за кинеску националну телевизију.

Она је навела и да је Србија пре свих других држава у региону потписала Споразум о стратешкој сарадњи и меморандум са Кином о развоју иницијативе „Један појас, један пут”, чији је данас део и пројекат модернизације пруге између Београда и Будимпеште.

Зорана Михајловић је казала да Србија пуно тога ради у сарадњи са Кином, укључујући улагања у Железару Смедерево, развој индустријских зона, Луке Смедерево и да постоје могућности за нове пројекте развоја Луке Београд, као и у области пољопривреде.

„Кина и Србија имају пре свега дуг пријатељски однос и све боље економске односе, а Србија себе види као оданог стратешког партнера и мост између Кине и Европе. Није случајно први велики пројекат који су кинеске компаније радиле у Србији била изградња моста преко Дунава”, рекла је Михајловићева.

Она је изразила захвалност Кини и због дугих пријатељских односа и става Кине прека Косову и и Метохији, и навела да је од укидања виза за грађане Кине и увођења директног лета Београд-Пекинга у Србији све више кинеских туриста. (Бета)

Михајловићева: Водите рачуна шта радите!

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Зорана Михајловић, упозорила је све учеснике у изградњи деонице јужног крака друмског Коридора 10, од Српске куће до Левосоја, да „воде рачуна шта раде”, да радове морају да изведу у највећем квалитету и да од свих очекује да се држе рокова које су дали.

„Држава је дала сву могућу подршку за реализацију овог пројекта, закључен је и нови уговор, и сада од извођача и инвеститора очекујемо да заврше свој део посла. У септембру ћемо имати још један састанак у истом саставу, на коме ће се видети да ли се придржавате договореног”, истакла је Михајловићева у разговору са представницима инвеститора, надзора, пројектаната и извођача радова.

Разговору су присуствовали директор „Путева Србије” Зоран Дробњак, представници „Коридора Србије”, који су надзор на овој деоници, представници Саобраћајног института ЦИП, као и пројектанти и чланови конзорцијума који изводе радове - „Србија ауто-пут” и „Ратко Митровић”.

Сви они су потпредседници Михајловић изнели процену да ће сви радови бити завршени у року, као и да ће прво завршити трасу ауто-пута како би деоница могла да се пусти у саобраћај до октобра, саопштено је из Кабинета потпредседнице Владе. (Танјуг)

Коментари1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Божидар
Каснимо, јер један појас, један пут функционише 2 год. већ са 43 европска града и 45 кинеских. Сваке године обим размене се удупли. Превози се углавном електроника, ауто делови, спортска опрема али и тзв фриго контј. тј оно где се новац брзо окрене нпр путовање бродом од неког града из рашњости Кине траје 45 до 50 дана а железницом 12 до 14. Капитал се окреће више него дупло. Где смо ту ми као купци мени баш и није јасно. Направићемо ми или Кинези ту пругу до Будимпеште али наша куповна моћ неће бити на нивоу не да купимо робе која стане у стандардни тзв блок воз од 41 контј. Наиме то је роба која се прода у рекордном року од пар недеља у земљи одредишта.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.