Пруга Стара Пазова – Нови Сад до новембра 2021.
ЧОРТАНОВЦИ – Пруга Стара Пазова - Нови Сад, која је део будуће брзе пруге Београд-Будимпешта, биће завршена до новембра 2021, а потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић је данас, обилазећи радове на изградњи вијадукта и тунела Чортановци, истакла да је улагање у развој железнице синоним за развој и напредак Србије.
„Кад год се улагало у железницу и Србија се развијала и тако је било у претходних више од сто година. Знамо да се Србија убрзано развијала крајем 19. века, као и седамдесетих кад се градила барска пруга, али исто тако знамо и колико су и Србија и њена железница стагнирале у претходних 20-30 година, јер смо 2013 и 2014. затекли пруге којима се иде 10, 30 или 40 километара на час, што је последица деценија неулагања”, рекла је Михајловић.
Обраћајући се новинарима после обиласка радова, она је истакла да је градилиште код Чортановаца уређено, да постоји добра и ефикасна сарадња српских и руских компанија.
„Све се ради у складу с уговором, као што је био случај и на другим пројектима на којима је радио РЖД”, рекла је Михајловић и додала да је до сада уговорен целокупан износ руског кредита од 800 милона долара, а да је до сада повучена око половина средстава.
Каже да смо још у грејс периоду по питању тог кредита и да је рок за његово коришћење раније продужен до 2021. и да ће све бити повучено, у складу са динамиком радова.
Она је додала да је вредност инфраструктурних пројеката текућих и планираних на територији Војводине најмање две милијарде евра и да је следећи састанак заједничке радне групе Владе Војводине и Министарства грађевинарства, саобраћја и инфраструктуре заказан за понедељак.
У понедељак ће бити одржан састанак заједничке радне групе коју чине представници покрајине и Министарства грађевине.
Михајловић је подсетила да ће наредне године почети нови инвестициони циклус вредан пет милијарди евра, на пример, изградња пруге Нови Сад - Суботица, аутопут Рума - Шабац - Лозница, Фрушкогорки коридор, аутопут између Прељијне и Пожеге, прва деоница аутопута између Ниша и Мердара на првој деоници Ниш - Плочник и други.
Обиласку радова, које изводи руска компанија „РЖД интернешнел”, присуствовао је и амбасадор Руске Федерације у Србији Алексадар Чепурин и покрајински премијер Игор Мировић.
Покрајински премијер Мировић је рекао да је поносан што Војводина има тако велико градилиште у Срему и да се већ сада види да ће се за три-четири године најмање двоструко скратити време путовања између Београда и Новог Сада захваљујући том пројекту.
„То ће много значити и за развој Војводине и свих општина које се налазе на траси пруге”, рекао је Мировић.
Казао је да је у току јавна набавка за припрему пројектне документације између од Новог Сада до Зрењанина и Борче у Београду.
Он очекује да ће до краја октобра бити изабран извођач и да ћемо у уговореном року, до краја 2019, имати идејне пројекте за све деонице.
Додао је да ће ускоро бити потписан уговор за Фрушкогорски коридор и да ће ускоро почети изградња Б и Ц блока Клиничког центра Нови Сад.
Амбасадор Русије у Србији Александар Чепурин је рекао да изградња пруге показује жељу Владе Србије за напредак и да постоји добра сарадња на реализацији пројеката између две стране.
Генерални директор РЖД Интернешнел Сергеј Павлов је рекао да је то огромно градилиште чак и за ту компанију и захвалио Влади Србије на подршци.
„Постоји добра сарадња и разумевање проблема, који постоје на сваком градилишту”, рекао је Павлов.
Он је казао да свуда где граде пруге, обнављају и школе, као што је то случај са школом „23. октобар” у Сремским Карловцима, у којој је компанија РЖД Интернешенел обновила учионицу за руски језик и опремила је потребним намештајем и опремом.
В.д. генерални директор Инфраструктуре железнице Србије Миробљуб Јевтић је истакао да је деоница Стапа Пазлова-Нови Сад тренутно највеће градилиште у Европи.
„Рок за завршетак свих радова је новембар 2021. године”, додао је Јевтић.
Изградња вијадукта и тунела „Чортановци”, на деоници Стара Пазова - Нови Сад, у оквиру изградње пруге за велике брзине, један је од најкрупнијих грађевинских подухвата у овом делу Европе.
Радови су почели 11. августа 2017. године. Извођач радова је руска компанија „РЖД Интернешнел”, а вредност посла је око 337,6 милиона долара.
Граде се две тунелске цеви, обе дужине од по 1,1 километар, као и вијадукт дужине 2,9 километра и носиће га 58 стубова, од којих ће највиши бити 28 метара.
Након обиласка градилишта у Чортановцима, потпредседница Михајловић и амбасадор Чепурин су са представницима руских и српских железница посетили школу „23. октобар” у Сремским Карловцима. (Танјуг)
Подели ову вест


Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.