Среда, 01.12.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
ОД КАЛЕМЕГДАНА ДО УШЋА

Гондола почиње да се гради до краја године

Дужина трасе биће километар. – Гондола ће имати 25 кабина са лед расветом, климом, „вај фајем”, а капацитет ће бити 3.000 путника на сат

Гондола која ће се винути од Калемегдана до Ушћа прве путнике требало би да превезе крајем 2019. године. Тендер на коме ће се бирати извођач требало би да буде расписан ускоро, после чега ће, што се очекује до краја године, почети и градња жичаре. Она ће трајати десетак месеци и, ако временски услови дозволе, гондола би требало да буде готова у смирај 2019. године.

Како су после јучерашњег потписивања споразума о изградњи гондоле истакли градоначелник Зоран Радојичић, министар туризма Расим Љајић и директор „Скијалишта Србије” Дејан Ћика, траса гондоле биће дуга један километар, од чега би 300 метара требало да буде изнад реке. Капацитет ће у првој фази бити 3.000 путника на сат и они ће се превозити брзином пет до шест метара у секунди. Максимални капацитет биће 6.000 путника на сат.

Гондола ће имати 25 кабина са лед расветом, климом и „вај фајем”. Полазна станица биће на Ушћу, а скејт парк који се тамо тренутно налази највероватније ће бити мало померен.

Вредност ове инвестиције је 15 милиона евра, односно око 1,8 милијарди динара, од чега ће 600 милиона обезбедити град, а остатак Министарство туризма. Када гондола буде оспособљена, цена карте требало би да буде 2,5 евра за децу и 3,6 евра за одрасле (у динарској противвредности). Дугорочно постоји могућност и да гондола постане део јавног превоза.

– Реч је о капиталном пројекту који ће допринети даљем развоју туризма у Београду. Ове године у престоници је забележено око милион гостију и око два милиона ноћења, а укупан приход од туризма је близу 800 милиона евра. Процена је да ће ове године на крају приход бити и милијарду евра. Ако желимо да задржимо тај тренд, који каже да је око 15 до 20 одсто повећан приход од туризма у односу на прошлу годину, морамо и даље улагати у ову грану – истакао је Радојичић додајући да је идеја за жичару постојала још 1922, као и да многи градови попут Будимпеште и Љубљане имају гондоле које повезују њихова важна здања и знамените делове града.

Према проценама оних који су радили на пројекту гондоле, период повраћаја уложеног новца је пет година и седам месеци, што би значило да ће за мање од шест година сва уложена средства бити враћена.

– Са економског становишта ово је инвестиција која је потребна Београду и која ће се за релативно кратко време исплатити. Главни град је лидер српског туризма. Посећује га 53 одсто од укупног броја страних туриста који дођу у Србију, као и 51 проценат укупног броја туриста. То говори о значају који Београд има за туризам Србије. Али, не можемо да будемо задовољни тим резултатима јер су потенцијали већи – нагласио је Љајић напоменувши да је започет и идејни пројекат за изградњу 525 метара дуге ски-стазе на Авали са вештачким оснежавањем.

– До маја 2019. и почетка наутичке сезоне требало би да буде завршена и изградња пет пристана на Сави и Дунаву и изградња међународног пристана у Земуну. Једна од важних ствари је и изградња забавног парка. Имамо кинеског инвеститора који је закупио 5.000 квадратних метара хала на Београдском сајму. Очекујемо да ће за два месеца почети да ради тај парк чија је вредност око три милиона евра. Преко потребна је и обнова „Сава центра” јер је важно да Београд има такав конгресни центар. Развој пословног туризма је важан јер такви туристи троше четири пута више новца од редовних – рекао је Љајић.

Д. Алексић

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ускоро изградња гондоле од Калемегдана до Ушћа

Градоначелник Београда Зоран Радојичић, министар туризма Расим Љајић и директор „Скијалишта Србије” Дејан Ћика потписали су данас споразум о изградњи гондоле у Београду, која ће спајати Калемегдан са Ушћем.

Следећа фаза је, како је рекао градоначелник Радојичић, расписивање тендера, изразивши притом наду да би сама изградња могла да почне до краја године.

Вредност инвестиције је 15 милиона евра, односно око 1,8 милијарди динара, од чега ће 600 милиона обезбедити град, а остатак Министарство туризма.

Рок за изградњу је 10 месеци, а надлежни кажу да би, ако временски услови буду задовољавајући да се могу изводити радови, до краја идуће године гондола могла да буде у функцији.

Дужина трасе је један километар, сама гондола имаће 25 кабина са лед расветом, клима, „вај фајем”, капацитета 3.000 путника на сат, који ће се превозити брзином пет до шест метара у секунди.

Радојичић је истакао да је то капиталан пројекат који ће допринети даљем развоју туризма у Београду, преноси Танјуг.

Највише гостију у Београду из Турске и Кине
У првих осам месеци ове године у Београду је навише гостију било из Турске, затим из Кине, док је на трећем месту Иран, а затим Немачка, изјавио је данас министар туризма Расим Љајић.„Ниједна од њих није нам суседна земља, што је до пре неколико година било незамисливо”, рекао је Љајић новинарима у Старом двору, где је потписан споразум о изградњу гондоле у Београду.Раније су, каже, земље региона имале примат.„Ретко ћете наћи неку дестинацију да има оваква тржишта која су хиљадама километара удаљена и то нас обавезује да наставимо с пројектима како би Београд био још атрактивнија туристичка дестинација”, рекао је Љајић.

Истакао је да је ове године забележено око милион гостију у престоници и око два милиона ноћења, као и да је укупан приход од туризма близу 800 милиона евра, те да је процена да ће ове године на крају приход бити и милијарду евра.

„Ако желимо да задржимо тај тренд, који каже да је око 15 до 20 одсто повећан приход од туризма у односу на прошлу годину, морамо и даље улагати у туризам”, рекао је Радојичић.

Додао је да многе метрополе имају гондоле и жичаре које повезују њхове дворце тврђаве или старе грађевине са старим деловима града, попут Будимпеште, Љубљане...

Министар Љајић истакао је да је по проценама оних који су радили на пројекту период повраћаја уложеног новца 5,7 година, што значи да ће за мање од шест година сва уложена средства бити враћена.

„Са економског становишта ово је инвестиција која је потребна Београду и која ће се у релативно кратко време исплатити”, рекао је Љајић.

Како је рекао, Београд је лидер српског туризма, који посећује 53 одсто, од укупног броја страних туриста који дођу у Србију, као и 51 проценат укупног броја туриста. Изнео је податак и да је у августу било чак 26 одсто већи број долазака у Београд, у односу на август 2017. године, као и 37 одсто више ноћења.

„То говори о значају који Београд има за туризам Србије. Али, не можемо да будемо задовољни тим резултатима, јер су потенцијали већи”, рекао је Љајић.

Министар је подсетио да је започет и идејни пројекат изградње ски стаже на Алвали, дужине 525 метара и вештачким оснежавањем, те навео да би до маја наредне године и почетка наутичке сезоне требало да буду завршена изградња међународног пристана у Земуну и предпристана на Сави и Дунаву.

Као важну ствар за туризам Београда изнео је и изградњу забавног парка. „Имамо кинеског инвеститора који је закупио 5.000 квадратних метара хала на Београдском сајму. Очекујемо за два месеца да ће почети са радом тај забавни парк, а инвестиција је око три милиона евра. Биће то највећи парк те врсте на Балкану”, рекао је Љајић.

Додао је и да је преко потребна и обнова центра „Сава”, јер је важно да Београд има такав конгресни центар.

Директор „Скијалишта Србије” Дејан Ћика рекао је да се размишља да гондола уђе у систем јавног превоза.

Када је реч о ценама карте, навео је да би она требало да кошта 2,5 евра, у динарској противвредности, за децу и 3,6 евра за одрасле.

Додао је и да ће полазна станица бити на Ушћу, као и да ће највероватније скејт парк бити померен, али да је предвиђено да полазна станица буде на стубовима, па ће грађани моћи туда да пролазе.

Коментари19
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Momir
Ovo je zaista lepa vest za Beograđane i celu Srbiju. Gondola će ukrasiti naš lepi grad i omogućiti znatno brži prevoz građana na tom potezu. Pri tome, ne treba se osvrtati na zlurade komentare pojedinaca koji iz dobro poznatih razloga negiraju ovaj i slične velike projekte u Srbiji...
Dejan
Uništiše Kalemegdan,kakva gondola na starim zidinama,uzas.
Зоран Матејић
Невиђена бахатост и СРАМОТА!
Bane
Lepa pljuska za one levake koji su predlagali ovu ideju a mislili su da će da se voze DŽABE. E pa žao mi je gospodo, ali ovo nije GSP
zoran
A da se za te pare umesto gondole napravi jaca ograda na Pancevcu, pa da ljudi ne padaju sa mosta kao danas, na primer ?

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.