Субота, 27.11.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Откривен план немачке владе за дизелаше

(Фото Бета/АП)

БЕРЛИН – Коалициони партнери у немачкој влади сложили су се да власницима старијих дизел возила, у градовима у којима је ваздух посебно загађен, пруже могућност да бирају између подстицаја за куповину по систему „старо за ново” и надоградње хардвера за контролу емисије, показују документи у које имао увид Ројтерс.

Након маратонских разговора до дубоко у ноћ, канцеларка Ангела Меркел и лидери њених коалиционих партнера објавили су рано јутрос да су се договорили о начину за смањење загађења у градовима, уз истовремено избегавање непопуларне мере забране вожње.

Мада влада у првој информацији није изнела детаље договора, у документу до којег је дошао Ројтерс наводи се да су се немачки произвођачи аутомобила сложили да понуде програм „старо за ново” са атрактивним подстицајима или попусте за власнике дизел возила са стандардом емисије Евро 4 и Евро 5.

Уколико власници модела Евро 5 буду желели да надограде хардвер с такозваним системом селективне каталитичке редукције (СЦР) и ако је он доступан и сврсисходан, немачка влада очекује да произвођачи преузму на себе те трошкове, пише у документу, преноси Танјуг.

Трошкове надоградње хардвера са СЦР системима код доставних возила и трговачких комбија влада ће субвенционисати до 80 одсто, наводи се у том материјалу.

Према званичним подацима, у Немачкој има 3,1 милион аутомобила са Евро 4 стандардом и 5,7 милиона Евро 5 дизелаша, од укупно 46,5 милиона аутомобила на немачким путевима, додаје британска агенција.

Коментари3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Зоран Матејић
Подржавам да ми произвођач замени стари ауто за исти нови који не загађује.
Dragan Stanic
Interesantna cinjenica koju sam nedavno doznao je da je dizel motor po konstrukciji efikasniji od benziskog. To prakticno znaci da dizel ima manji "carbon footprint". Zasto se na dizel vrsi pritisak? Mora das su Ameri. Oni imaju izgradjene rafinerije benzina.
Gazda Jeremija
Dizel je efikasniji termodinamicki jer je Dizel ciklus efikasniji od Otto (benzinac) ciklusa. ali Dizel ciklus uz to radi sa visim temperaturama sagorevanja i kompresijom. To ima kao produkt azotne okside koji su jako gadni zagadjivaci. Dizel ih izbacuje u mnogo vecim kolicinama od benzinca. uz to dizel ima veci udeo ugljenika u gorivu sto pri nepotpunom sagorevanju uzrokuje pojavu cestica cadji (kancerogeno kad se pomesa sa ostalim produktima sagorevanja) Benzin ima vise vodonika te samim tim ima manji potencijal zacadjivanja. Ima jos toga, ali stoji da je dizel jeftinije proizvesti i da je termodinamicki efikasniji! Dakle sto ustedis na gorivu (kupis dizel) platis u bolnici za lecenje od posledica dugogodisnjeg trovanja izduvnim gasovima.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.