Понедељак, 06.02.2023. ✝ Верски календар € Курсна листа

Почело асфалтирање тунела Манајле

(Фото Пиксабеј)

Владичин Хан - На Коридору 10 у Грделичкој клисури почело је асфалтирање тунела Манајле, најдужег на тој деоници. Асфалтирање се изводи у левој цеви тунела у дужини од 1800 метара. Представник Коридора Србије Леонид Вуковић рекао је Танјугу да ће у наредна три дана, завршним слојем бити асфалтирано 20.000 квадратних метара леве цеви тунела.      

„Веома је значајно да су данас почели асфалтерски радови на изради завршног, односно хабајућег слоја у овој цеви. Завршетак асфалтирања ће практично значити завршетак грађевинских радова у левој цеви тунела Манајле”, казао је Вуковић.    Он је нагласио да се упоредо ради и на десној цеви тунела где се бетонирању секундарне облоге, ради се дренажа и постављају се електро каблови.

„Завршетак свих радова је планиран до краја године, а почетком наредне остаје само електро машинско опремање тунела”, нагласио је Вуковић. Лева цев у тунелу Манајле пробијена је у септембру 2016.године, а десна у августу 2017.године.   

„Радови на изградњи тунела су се одвијали у веома тешким хидрогеолоским  условима. У више наврата је долазило до већих тунелских одрона како у челу тако и своду тунела а велики брдски притисци су доводили до деформација и оштећења тунелске облоге, због чега је и било застоја у иградњи”, подсетио је Вуковић.     Док се асфалтира тунел Манајле на деоници кроз Грделичку клисуру, наставља се изградња коловоза, петље код Предејана и санирање клизишта на косини код грделичког моста.

Са тог клизишта у последње две недеље уклоњено је 130.000 кубних метара земље и стена како би се клизиште стабилизовало. Кроз Грделичку клисуру изграђена су и 33 моста укупне дужине 5,7 километара и пробијена су два тунела, Предејане и Манајле. Према процени извођача, до сада је од 26 километара кроз клисуру, комплетно завршено 96 одсто аутопута, јавља Танјуг.

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Dusan
Znaci ipak nece biti sve do kraja godine? Mislim nije da nismo znali...al dokle sa lazima
Dusan Popovic
Znači ipak može asfalt u ovakve tunele? Onomad su nas ubeđivali da mora beton i da se zato truckamo u tunelima na Koridoru 11.
Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Posle požara u tunelu Mont Blanc koji je bio 24.03.1999. i u kome je život izgubilo 39 osoba mnoge evropske zemlje su donele propis da u tunelima dužim od 500 m gornji sloj kolovozne konstrukcije mora da bude od betona. Tuneli na Koridoru 11; Šarani - 887 m i Brđani - 455 m imaju gornji sloj kolovozne konstrukcije od betona, ali pošto je taj beton sadržao samo sedimentni agregat nije mogao duže vreme; 2-3 godine da obezbedi propisanu hrapavost na mikro nivou kao i glatkost površine na makro nivou. Zato je, kako su preneli mediji, »iz Rusije došla« mašina W120F firme Wirtgen, Germany koja je izvršila mehaničko hrapavljenje površine betona i zato se »truckate« u tim tunelima. Da je beton za gornji sloj kolovozne konstrukcije sadržao i metamorfni agregat imao bi dugo godina propisanu hrapavost na mikro nivou i glatkost na makro nivou. Zašto je u tunelu Manajle dužine 1.800 m asfalt je pitanje za nadležne. Inače, asfalt je jeftiniji od betona, a pogotovo od betona sa metamorfnim agregatom.
vuk
Ako je od 26 kilometara 96% gotovo, to znaci da je kompletno zavrseno 25 kilometara, i ostao samo tunel da sve bude gotovo.Nisam siguran
Сумњало
@vuk: Свака част на коментару. Математика за основну школу. Е сад, шта онда помислити о ономе ко је такву изјаву дао? Или не зна математику или се служи неистином, или, у најгорем случају и једно и друго.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.