„Просветни оскар” за образовни филм ,,Вредни људи мога краја”
Вредни жички малишани представили су карактеристике свога места као и производне и услужне делатности којима се баве мештани. Гледаоце филма проводе кроз радионице и радне амбијенте.
Ученици су и тутори који вешто представљају знања стечена у учионици која обнављају и проширују на терену.
Међународни фестивал креативних и образовних школских филмова (Креф) је креиран пре три године по замисли учитеља Зорана Илића из Лесковца и учитељице Веселе Богдановић из Битоле.

директор ОШ ,,Живан Маричић Жића, Јелена Стефановић
Врсни креативци и просветни ствараоци већ дуго ослушкују потребе колега из региона за организовањем промоције ученичког стваралаштва које иде у корак са развојем информационих технологија. Осмислили су фестивал који окупља ствараоце из Србије, Македоније, а ове године и из Велике Британије.
Гост фестивала школског филма, у организацији Факултета за педагошке науке Универзитета „Гоце Делчев” у Штипу, био је један од званично најбољих предавача света, проф. др Ричард Спенсер из Билингема у Великој Британији. Директор овогодишњег фестивала је проф. др Кирил Барбарев, проректор Универзитета „Гоце Делчев” у Штипу.
Манифестација је подржана од стране Министарства просвете, науке и техолошког развоја, као и Министарства културе Републике Србије. Програм је трајао два дана током којих су приказани филмови у четири категорије: „мајнкрафт” (Minecraft - sćratć) филмови, „липдаб” филмови (снимање видеа из једног непрекидног кадра уз пратњу музике у коме, уз оригиналну кореографију, учествује цела школа), едукативни и дечји играни филмови.
У финалу је био око 60 филмова и преко 2000 учесника.
Основна школа ,,Живан Маричић” из Жиче код Краљева већ традиционално осваја образовним филмовима из сопствене продукције награде на овом фестивалу. Учитељице Горанка Марковић и Бранка Мићевић, аутори образовни филм ,,Вредни људи мога краја”, већ се припремају за следећи фестивал који би идуће годинетребало да се одржи у Краљеву.
„Сценаријо је дело ученика који су самостално креирају садржаје које приказују у филму. На овај начин ученици су стављени у центар васпитног процеса – уче у природном амбијенту и усвајају трајна и употребљива знања”, објашњава Горанка Марковић, додајући да снимањем образовних филмова током својих часова учитељи стварају трајан наставни материјал који могу понудити другим колегама. Сваки забележен кадар је вредан дигитални споменар школских дана њихових ученика.
Подели ову вест

Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.