Недеља, 27.11.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Неплатише „окупирале” паркинге стамбених зграда

Oд почетка СМС наплате паркинга бројни аутомобили су нестали са краљевачких улица, али су препуни паркинзи стамбених зграда па и неке јавне површине
(Фото М. Дугалић)

Краљево – Годинама се говорило како су краљевачке улице закрчене паркираним аутомобилима, како нема довољно простора за паркирање, па је неопходно градити јавне гараже што је урбанистичким плановима и предвиђено. Међутим, показало се и одскора је видљиво да око хиљаду и две стотине паркинг места и није мало за око десетак хиљада аутомобила на подручју града то јест укупно 33.000 кад се додају и аутомобили чији власници живе у селима.

Полупразна су паркиралишта дуж улица у ужем и ширем градском језгру. Разлог је увођење електронске наплате паркирања пре осам месеци од ЈП „Чистоће”, у такозваној првој зони по цени од 39 динара и другој градској зони 28 динара по сату. Ускоро следи и увођење овакве наплате у следећој, трећој зони.

Где је од тада са улица у граду нестало на стотине аутомобила?

Понајвише их има око стамбених зграда, на паркинзима које су раније углавном користили станари у тим објектима. Сада ни за њих нема места, нарочито петком, главним пијачним даном. Јер, бројни власници аутомобила са сеоског подручја, а и они из самог града, који не желе да плаћају вишечасовно паркирање на улици док све послове не обаве, „тискају” се у стамбеним четвртима. Зато је све више покушаја од поменутих станара да „своје” заштите. Стављају разне препреке на паркинг места, такозване блокере, дакле, сами брину о забрани паркирања другима све док им инспекцијски органи то „право” не ускрате.

– Онај ко станује у центру града нема привилегију у погледу предности при паркирању свог аутомобила. Тачно је да су паркинг простори које контролишемо и паркинг наплаћујемо електронским путем искоришћени у просеку око 50 процената, али је приход у односу на ранију наплату инкасаната повећан три пута. Уосталом, тек смо кренули да у овој области уводимо ред па ће наплате ускоро бити и у трећој зони, затим на свим отвореним површинама у граду погодним за паркирање. Такође, можда ће бити могуће и да станари закупе паркинге у близини својих зграда и да их ми контролишемо. За сада имају право на куповину станарских картица по цени од 800 динара у првој и 600 динара у другој зони. Сходно економској науци и логици досадашњи подаци, ипак, показују да би било, бар за сада, нерационално, подизати јавне гараже. Али, не искључујем могућност да ће се неки инвеститор, упркос тим показатељима, за то определити – наглашава Ивица Богојевић, директор ЈП „Чистоћа” у оквиру којег је и градски паркинг сервис.

Током разговора са директором Богојевићем дотакли смо се и других проблема попут заузимања паркинг места од нелегалних продаваца половних возила која, без регистарских таблица како би се отежала идентификација власника, „излажу” на улици и тако нуде купцима. Такође, има на десетине паркираних аутомобила у квару, који годинама без регистарских таблица, стоје на паркиралиштима... За све поменуте случајеве лек је, објашњава Богојевић, возило „паук”, које кошта око 12 милиона динара, али би се, очигледно, пре исплатило него, рецимо, градња јавне гараже.

Коментари5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Vlastimir Bezarevic
Bilo bi veoma svrsishodno uci malo dublje u analizu cilja, svrhe, pa i pravnog osnova ovog nameta u celoj zemlji. To deranje od strane takozvanih Parking servisa, posebno u velikim gradovima, pretvara se u neku vrstu haraca za gradjane iz provincije. Sta da radite u Beogradu posle 3. placenog parkinga, gde cete auto, sebi na glavu. Zna se da je naplata parkiranja posla iz Beograda pod izgovorom smanjenja guzve u centru i smanjenja zagadjenosti, a pretvorila se u deranje posebno onih koji dodju sa strane. Nakon ovog harac se prosirio po celoj Srbiji. Gde gid se pojavitem, dobrodosluca vam je naplata ta 2,5 m2 da parkirate vizilo, To je pretvoreno u pravu moru gde god se pojavite. Najdrskije su to postavili Valjevci. Ako u Valjevu ne platite parking mozete otici i u zatvor.
Сврха
Локална самоуправа решава комунални проблем грађана тако што им додатно наплаћује "услугу" паркирања на улици, односно тротоару. Како то да се нека локална самоуправа у Србији не сети да сагради бесплатан паркинг? Или је можда општеприхваћени став да свако паркирање мора да се плати, како би ономе ко убира тај новац било исплативо да постоји?
Метузалем
У Београду је иста - ако не и гора - ситуација. Нпр. око свих зграда на Дорћолу ујутро попуне слободна места чак и они који раде на Теразијама (до својих места оду аутобусом 26), а станари се, затим, сналазе како знају и умеју. Сем тога, Паркинг сервис не води рачуна да се означена паркинг места почисте, да се склоне гране после невремена или посеку стара/оштећена стабла која могу да падну на паркирана возила ("то је посао Градске чистоће" кажу), не воде рачуна кад прегоре сијалице изнад обележених делова улице ("то је посао ЕДБ-а"), не желе да улепшају делове града која су обележили тако што ће засадити зеленило итд. - не, ништа није битно, важно је једино да се узму паре.
mika
Svaka medalja ima dve strane. Ali u Srbiji se ne gleda ona druga strana -strana sa koje je običan čovek. Kraljevo je jedan od školskih primera toga - ... mnogo lošeg bi imalo da se kaže na račun lokalne vlasti da bi malo bilo i sve stranice vašeg lista. A u jednom pasusu bi stalo nešto dobro.
Ристић Милан
Интересантан је начин пословања овог паркинг сервиса. Сачекају да неко уради пут исцртају линије и наплаћују паркинг (неко би то назвао и рекет-ако не платиш носе и кажњавају) Зато и овај Богојевић тражи да му неко купи и возило "паук" Има ли и једна гаража или пут који је паркинг сервис направио па онда нек и наплаћује паркирање.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.