Петак, 17.09.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Гради се „Шумадијски коридор”

Извесно је да ће „Сименсова” фабрика и индустријски парк „Милановић” бити повезани са пругом Лапово–Краљево, али је питање хоће ли Крагујевац коначно добити бар једну обилазницу
(Фото Б. Карталовић)

Крагујевац – Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је после састанка са градоначелником Радомиром Николићем да је њено министарство спремно да пружи сву неопходну стручну помоћ око реализације кључних пројеката за Крагујевац, укључујући и изградњу „Шумадијског коридора” којим би централни град Шумадије био повезан са „Моравским коридором”, то јест ауто-путем који спаја Крушевац, Краљево и Чачак. На тај начин би Крагујевац успоставио везу и са Коридором 11, и са аеродромом у Лађевцима.

Иако у овом часу није познато у којем би се профилу градио „Шумадијски коридор”, јасно је да би се Крагујевац без тог новог пута нашао на „пустом острву”, потпуно одсечен од главних транзитних праваца који централну Србију повезују са коридорима 10 и 11.

На поменутом састанку било је речи и о повезивању „Сименсове” фабрике и индустријског парка „Милановић” са пругом Лапово–Краљево, као и успостављању сигурније и брже путне везе Крагујевац–Топола. Реч је о реконструкцији старог пута ка Београду који је поново добио на значају након што је немачки гигант „Сименс” преузео „Милановић инжењеринг”. Ово предузеће сада, на простору села Собовица и Лужнице, гради велики индустријски парк у којем ће бити запослено 7.000 радника.

Према речима градоначелника Николића, долазак „Сименса” у Крагујевац означио је почетак реализације инвестиције која је двоструко већа од отварања „Фијатове” фабрике у коју је уложено око 1,3 милијарде евра. Зато је сасвим извесно да ће „Сименсова” фабрика шинских возила и кооперанати, који ће бити лоцирани у индустријском парку „Милановић”, бити спојени колосеком са пругом Лапово–Краљево.

Остаје, међутим, неизвесно хоће ли Крагујевац коначно добити путну обилазницу која би транзитни саобраћај требало да измести из центра града. На састанку министарке Михајловић и градоначелника Николића у Београду било је речи о наставку изградње северне обилазнице. Реч је о путу дужине око 17 километара, чија је изградња, услед проблема са експропријацијом земљишта и због хроничне беспарице, обустављена пре више од пет година. До сада је изграђено свега око два километра северне обилазнице која, према првобитном пројекту, треба да повеже пут Баточина–Крагујевац са путем Крагујевац–Краљево, преко села Дивостин и потеза Равни Гај.

Крагујевачка јужна обилазница почела је да се гради још осамдесетих година прошлог века, али ту саобраћајницу, дужине око девет километара, сада је немогуће завршити, бар не пројектованом трасом. Не само зато што је изградња тунела испод Метиног брда на десној обали Лепенице компликован и скуп грађевински подухват, већ и зато што су погони „Фијатових” коопераната у Грошници изграђени баш на потезу којим је требало да прође ова обилазница, о чему је „Политика” у више наврата писала.

Обе крагујевачке обилазнице биле су део обавеза које је држава преузела на себе потписујући уговор са „Фијатом”, али те саобраћјнице нису завршене ни десет година од доласка италијанског произвођача аутомобила у Србију. Упркос бројним обећањима и најавама, до данас није завршена ни друга трака пута Крагујевац–Баточина која је почела да се гради још 2004. године, нити је електрифицирана пруга до Лапова.

Измештање дела пруге Лапово–Краљево која пролази кроз сам центар града није, можда, обавеза државе која проистиче из уговора са „Фијатом”, али јесте обавеза према првој престоници модерне Србије, према индустријском, научном и здравственом центру овог дела земље ка коме гравитира око 2,5 милиона наших грађана. Крагујевац никада није био довољно финансијски моћан да се сам упусти у овај подухват.

Коментари17
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

aleks
Sobovica nije selo, nego katastarska jedinica.
Dragan
I posle cemo da kukamo ako ode Fiat....10 godina put ne mozemo da zavrsimo
SlovenacTK011
Сигурно ће допринети одливу мозгова што каже Милун.
pera
treba pitati Verka kako se to radi. On je ekspert za otvaranje novih firmi i gradjenje puteva po Kragujevcu
Milivoje
Cuj Kragujevac odsecen od svih glavnih pravaca a 15 minuta voznje do Koridora 10.
Зоран Чачак (пишимо ћирилицом)
Мало даље него Чачак или Горњи Милановац од Коридора 11, али треба да прође аутопут кроз свачију авлију, а у самом граду Крагујевцу ни паркирање нису успели да доведу у ред: Дивљи Запад.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.