Милутин Мркоњић од новинара чуо за кривичну пријаву
„Тврдње да сам ја одговоран за пропусте у градњи деонице од Уба до Лајковца нису тачне”, каже за наш лист Милутин Мркоњић, почасни председник СПС-а и некадашњи министар инфраструктуре.
Медији већ годину дана извештавају да је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре поднело кривичну пријаву против Мркоњића и још 13 особа одговорних за градњу овог крака Коридора 11. На тој деоници појавиле су се пукотине, а у пријави коју је поднело ресорно министарство наведено је да су „сви материјали коришћени за изградњу ауто-пута неадекватног квалитета”.
Насупрот томе, Милутин Мркоњић каже да су током његовог мандата (од 2008. до 2012. године) надзорни органи радили беспрекорно.
„Није постојала ни једна једина примедба на квалитет обављеног посла. То је верификовала и комисија које је обавила технички пријем 2015. године. Да су током градње коришћени неодговарајући материјали, извештај те комисије био би негативан. Након завршеног техничког пријема, ’Коридори Србије’ су ову деоницу предали ’Путевима Србије’, који су били задужени за њено одржавање. Е, тада, вероватно, почињу проблеми”, каже наш саговорник.
Градња ауто-пута Уб–Лајковац почела је 2010, а завршена 2014. године. Овај пут, који је коштао 75 милиона евра, градила су предузећа „Путеви Ужице” и „Планум”, а сада ће још 10 милиона бити утрошено на санацију штете. Наш саговорник истиче да никада није позван на разговор у полицију или тужилаштво тим поводом, нити је званично обавештен о постојању кривичне пријаве због наводних пропуста у градњи деонице.
„Од новинара сам чуо за кривичну пријаву, а уколико ме надлежни позову, наравно да ћу се одазвати. Очигледно је да пропусти постоје и неопходно је утврдити ко је одговоран, али веома је битно да експертизу обаве независни стручњаци, а не они који су учествовали у реализацији овог пројекта”, каже наш саговорник.
Не пада му на памет, како каже, да подноси кривичне пријаве, јер „никада није решавао проблеме на тај начин”.
Иако се овај пут никада није користио, како каже Мркоњић, морао је да буде одржаван: „Моје стручно мишљење је да су се пукотине појавиле због трогодишњег неодржавања те деонице. Имао сам прилику да видим фотографије ове саобраћајнице. Тамо је растао коров висине метар, метар и по, сви канали су били запушени, одводњавање није рађено како треба, а насип је пливао у води. Зато су се и појавиле подужне пукотине”.
Мркоњић додаје да би санацију требало да обаве извођачи радова, „Планум” и „Путеви Ужице”, а не да држава овај посао поверава другом извођачу.
„Они су и били спремни да то ураде, али, колико ја знам, нису желели да преузму одговорност за стање у којем се налази ова деоница. Тада је настао сукоб”, објашњава наш саговорник, уз напомену да ангажовање другог извођача повлачи додатне трошкове.
„Нисам сигуран да је то добро решење, као ни да је неопходно 10 милиона евра да се то санира”, каже наш саговорник.
Он је подсетио да је до 2012. године обављено између 70 и 80 одсто посла и да је требало да буде изграђена приступна саобраћајница како би овај пут био повезан са Убом.
„У складу са одлуком Владе Србије, дао сам налог да се изгради ова веза, али то никада није урађено. Не знам зашто је то тако. Због тога ауто-пут Уб–Лајковац није коришћен, а то је разлог зашто министарка Михајловић назива ову деоницу путем који води од ’њиве до њиве’”, рекао је Милутин Мркоњић.
Подели ову вест







Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.