Из стрипова се најбоље учи
Као што је и обећао када је пре годину дана овенчан титулом најбољег наставника у Србији, учитељ Миомир Дејановић из ОШ „Светозар Марковић” у Врању награду од 1.000 евра недавно је искористио за објављивање збирке едукативних стрипова које су он и ђаци стварали на часовима. Помоћно школско штиво, названо „Да ти нацртам”, састоји се од шездесетак сажетих лекција у виду стрипа, које у врањанској осмолеци већ користе у настави. Свака од њих, као и стрип уопште, носи неку поуку и закључак који, како наводи Дејановић, ђацима дуготрајно остаје у глави. Лекције су илустроване на по једној страни, а представљају спој онога што се учи на часовима ликовне уметности и српског језика, из књижевности и граматике. Маштовити Врањанац каже да је он нацртао само десет одсто објављених лекција, док су остале, под његовим менторством, илустровали углавном четвртаци, на часовима ликовног, разредног старешинства и ваннаставних активности.
Најбољи српски учитељ истиче да му је срце пуно јер је вредну награду утрошио на дело које је његове ђаке учинило поносним и срећним и да ће га заједнички оставити у аманет наредним генерацијама врањанских млађих основаца.
– Ова збирка је одлично помоћно средство у настави. Зато је и почињем упутством колегама како да, уколико желе, стрипом употпуне предавања. У преговорима сам са издавачима да конкуришу да ово дело наредних година и званично постане пратећа школска литература. Схватио сам да прваци који тек седну у моју школску клупу највише воле да цртају, да су им досадне класичне лекције, па сам кроз стрип настојао да им их приближим. Свидело им се, па сада када обрадимо неку тему и сами траже да је на часовима ликовног нацртају. Сви ђаци дају своје виђење лекције, а ја онда бирам најуспешније за збирку – објашњава учитељ Миомир начин на који је у настави повезао оно што он и ђаци воле.
Не крије да је, док је био ђак, пре четрдесетак година, у тајности испод клупе држао стрипове и кад год би предавање постало досадно – читао их на часу. Чим је он заузео учитељско место стрип је постао редован гост на ђачкој клупи. Приказана кроз њега, дела Бранка Ћопића, Душка Радовића и Драгана Лукића већ 23 године лакше и лепше улазе у главе основаца са југа Србије. На исти начин учитељ Миомир својски се труди да им приближи и граматичке појмове са којима се први пут сусрећу у животу.
– Често као стрип нацртам само део приповетке. На крају часа то поделим ђацима, кажем им да ћемо дело анализирати сутрадан и да га прочитају ако их интересује како се стрип завршава. То је одличан начин да их подстакнем на читање школског штива, јер већина ђака на наредни час долази знајући крај приповетке коју обрађујемо – објашњава Миомир Дејановић који је на Учитељском факултету у Врању својевремено и дипломирао на тему „Стрип као средство едукације”.
Иако понекад изгледа као да се забавља, он уз помоћ стрипа, каже, на ефектан начин остварује зацртане васпитно-образовне циљеве и ствара етичке вредности код својих ђака.
– Кинези су својевремено тековине своје револуције ученицима приближавали кроз стрип, а чувеног италијанског стрип-јунака и сањара о слободи Корто Малтезеа борци Народног фронта за ослобођење Анголе толико су обожавали да су га славили као хероја и живу личност, неку врсту свог Че Геваре – истиче један од једанаест прошлогодишњих наједукатора Србије, носилац титуле коју додељује непрофитно невладино Удружење за подстицање предузетништва „Живојин Мишић”.
Подели ову вест




Комeнтар успeшно додат!
Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.