Четвртак, 20.01.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Поломљено 3.700 рампи на пружним прелазима у 2018. години

Фото А.Васиљевић

На пружним прелазима широм Србије у 2018. години возачи друмских возила су сломили 3.700 рампи и материјална штета износила је око 500 милиона динара, саопштила је данас Инфраструктура железнице Србије.

Прошле године је било 3.700 случајева ломљења браника и полубраника, које су својом неодговорном и непрописном вожњом оштетили возачи друмских возила, што је дупло више него претходних година.

Инфраструктура железнице Србије је за 500 милиона динара могла аутоматским рампама да обезбеди око 25 путних прелаза.

Последњи случај догодио се у Нишу, на путном прелазу код Палилулске рампе, 29. децембра, када је аутобус оштетио рампу.

Тада се аутобус јавног градског превоза на линији 8, који саобраћа на релацији Габровачка Река - Паси Пољана, нашао у зони путног прелаза у тренутку када су се рампе већ спуштале.

Аутобус је на тај начин онемогућио да се рампе спусте и оштетио уређај путног прелаза, који је пре тога функционисао и био исправан.

Аутоматски путни прелаз на том месту усклађен је са друмском семафорском сигнализацијом, која је такође била исправна.

Аутобус јавног градског превоза у Нишу задржао се у зони затварања путног прелаза у тренутку његовог укључења, иако је имао додатних 15 секунди времена током звучног сигнала да се удаљи из те зоне.

Стручне службе Инфраструктуре железнице Србије располажу информацијама и фотографијама и јуче је Основном јавном тужилаштву у Нишу поднета кривична пријава против одговорних за кривично дело угрожавање јавног саобраћаја.

Такво понашање возача аутобуса у Нишу је зачуђујуће и за сваку осуду, нарочито ако се има у виду да се само неколико дана пре тога догодила тешка саобраћајна несрећа у Доњем Међурову.

Инфраструктура железнице Србије апелује на све учеснике у саобраћају да поштују сигнализацију и да се придржавају прописа, јер је то једини начин да се очува безбедност саобраћаја.

Поред тога, поправка сваког од 3.700 браника и полубраника на путним прелазима широм Србије плаћа се новцем грађана Србије, а осим што су ти додатни трошкови изузетно велики, за поправку поломљених рампи потребно је десетак дана.

Инфраструктура железнице Србије зато и том приликом истиче да се само заједничким напорима и одговорним понашањем учесника у саобраћају, на путним прелазима може унапредити безбедност и спречити несреће, преноси Танјуг.

Коментари9
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

stevo
Trebalo bi uvesti minimum 5 godina robije za svakoga ko unisti rampu Nesto kao Americki zakon vezan za ostecenja sigurnosnih rampi gdje je kazna 5 to life ZNACI MINIMUM 5 GODINA PLUS SVE STO TI NA TO SUDIJA ODREDI
VlaDo
Nije ni cudo sto se ne postuju rampe kad niko ne naplacuje stetu Od njihovog lomljenja.
Божидар
Слаба вам је новинарска математика! Зар ген.дир. Ифранструктуре железнице Србије Јевтић није рекао да у Србији има 2138 путних прелаза и да су 477 обезбеђени браницима или полубранцима? То је пренела пре пар недеља и Политика. Сада по наслову испада да је сваки од 477 браника и полубраника поломљен 7,7 пута! Ако и јесте било 3700 поломљених рампи, колико је пријава поднето суду?
Братимир
Боки, неке рампе ломе сваких недељу дана. Тако да је ова математика вероватно близу истини.
boro
Zanimljiv i vazan podatak. Ali ima jos vazniji podatak od njega a to je , koliko krivaca je pronađeno i kaznjeno za to. Tako bismo imali kompletnu sliku . I o onima koji su za sada u senci , policija tuzilastva , sudovi koji su naj odgovorniji za bezbednost ovih prelaza a time i građana koji ih prelaze. U javnosti je odavno poznat problem unistavanja saobraćajne bezbednosne infrastrukture zbog cega ginu ljudi da ne pominjem materijalnu stetu. Za zrtve koje su posledica unistene saobrajajne infrastrukture od strane vandala , krivi su zakonodavac , policija i pravosuđe koji je nisu sacuvali a to im je bila duznost.
Posmatrac
A, koliko ih je popravljeno? Sta kazu odgovorni u Zeleznicama Srbije i gospoDZa ministarka??

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.