Среда, 07.12.2022. ✝ Верски календар € Курсна листа

Нови Сад зове инвеститоре за шест јавних гаража

Градоначелник Милош Вучевић каже да је први пут град начинио такав искорак, схватајући да је проблем паркирања један од најважнијих и највећих изазова
(Фото С. Ковачевић)

Нови Сад – Новосађани већ дуго немају довољно места за паркирање. Возила је све више и урбанисти рачунају да на 1.000 становника има 300 аутомобила, трипут више него раније. Подигнуте су, и даље ничу, стамбене зграде без довољно места за возила.

За грађевинског инвеститора који не обезбеди паркинг по стану, прописана је казна у износу 200.000 динара за једно место, али данас становницима недостаје, само на Лиману, неколико хиљада места за возило. Од казне су, међутим, изузети они који граде на целом плацу, имају стопроцентну искоришћеност. Проблем недостатка паркинга „гори” и у другим урбаним деловима Новог Сада, а у центру „букти”.

Опипљива решења чини се да још нису близу. У јавном превозу, који би чешће заменио личне аутомобиле, нема очитијих помака – ни нових линија ни више аутобуса, а повратак трамваја на градске улице коштао би, како се процењује, 130 милиона евра. Засад се решења која би олакшала кретање кроз град и паркирање своде на планове и идеје власти о новим јавним гаражама, као и на очекивање да се за дизање таквих објеката нађе приватни партнер.

Недавно је град расписао необавезујући јавни позив за прикупљање писама о заинтересованости за шест јавних гаража – њихово пројектовање, финансирање, изградњу, управљање и одржавање. Према том позиву, обезбедило би се 1.945 паркинг места. Има ли заинтересованих, и које би од шест локација одабрали, требало би да буде познато након 8. априла, до када је рок да се понуде доставе.

Новосадски градоначелник Милош Вучевић наводи да је расписивање овог позива важна одлука.

„Први пут је град начинио такав искорак, апсолутно схватајући да је проблем паркирања један од најважнијих и највећих изазова са којима се сусреће град, са којима се суочавају грађани”, изјавио је Вучевић уочи прошле седнице градске скупштине.

Недостатак паркинга, како каже, јесте нешто што је у свим истраживањима, анкетама, разговорима са грађанима, високо апострофирано – акцентовано као проблем број један, или један од највећих са којима се грађани носе и који утичу на квалитет живота.

„Хоћемо да тестирамо тржиште, пре свега да видимо колико капитала можемо прикупити, а не оптерећујући градски буџет за изградњу већег броја и подземних и надземних гаража, како бисмо омогућили паркирање и како бисмо, генерално, олакшали функционисање саобраћаја”, додаје.

Од шест јавних гаража, у центру Новог Сада предвиђене су три. Од тога су две подземне, у Улици Модене са 120 места и код покрајинске владе и скупштине – 185, док је трећа надземна, на углу улица Успенске и Шафарикове са 350 места, до три спрата.

Код породилишта „Бетанија” и оближњег вртића, у Улици Бранимира Ћосића, где је велики број зграда и кућа, планира се надземна гаража, спратности као у центру, али са већим бројем паркинга – 540. Код железничке станице, иза топлане „Север”, могло би да буде 240 места, у надземној једноспратној гаражи, а могуће су и подземне етаже. Идеја је да гаража буде и на Детелинари, уз Булевар Европе, са улазом из Улице Веселина Маслеше, где би било два сегмента са 160 и 350 места.

Након анализе писама о заинтересованости, надлежни органи града могу да покрену одговарајући поступак за избор партнера за реализацију пројекта, у складу са одредбама закона којима се уређује јавно-приватно партнерство и концесије, прописано је јавним позивом.

Коментари0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.