Понедељак, 18.10.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа

Кад банкомат прогута паре

Банка је дужна да у што краћем року провери наводе корисника картице и да му, ако се утврди да је у питању квар банкомата, одмах обезбеди повраћај новца на рачун или исплати готовину
(Фото А. Васиљевић)

Београђанин Г. А. прилично се помучио како би подигао плату коју му је предузеће уплатило још пре Нове године. Разлог је то што му је банкомат „прогутао” паре, односно није их исплатио, а банка је новац књижила као да јесте. Пут до пара трајао је чак две седмице.

– Убацио сам картицу, машина је радила као да броји паре и стала. Банкомат ми је, на срећу, картицу вратио, јер да није онда бих још и на њу морао да чекам ко зна колико. Логично би било да банка клијенту паре са рачуна скине тек када их исплати, а не тек када он затражи исплату. Софтвер банке направљен је на штету клијената. То се види по томе што налог за плаћање није повезан с информацијом да ли у банкомату има пара – каже наш читалац који је по занимању компјутерски програмер што се и види из његове илустрације поменутог случаја.

Додатно, њега не задовољава ни то што је на плату морао да чека петнаест дана, ни објашњење да је то у складу са прописима.

– Какав је то пропис који банци омогућава да држи моје паре 15 дана. У овој ери дигитализације то може врло лако да се реши – каже Г. А.

У Народној банци Србије (НБС) објашњавају да, ако је корисник употребом платног инструмента, односно платне картице, правилно ауторизовао трансакцију у одређеном износу и његов рачун буде задужен за тај износ, али банкомат не исплати новац (уопште или исплати у мањем износу), корисник треба најпре да поднесе приговор банци чији је банкомат, без обзира да ли је та банка и издала платну картицу. Будући да у тој ситуацији корисник заправо указује да се ради о неизвршеној или неправилно извршеној трансакцији банка је дужна да одмах, односно у што краћем року, провери наводе корисника, односно да утврди да ли је на њено извршење утицао било какав технички квар или други недостатак, и да, ако утврди одређене неправилности, одмах кориснику обезбеди повраћај износа на његов рачун или исплати готовину.

– Иако изричито није прописана писмена форма за приговор у случају неизвршења или неправилног извршења платне трансакције, корисници треба да поднесу писани приговор и да га банци доставе лично, уз потврду пријема банке, путем поште или путем електронске поште како би имали доказ да су поднели приговор банци, а како би у случају да банка не отклони евентуалне неправилности могли да, ради заштите својих права, поднесу притужбу Народној банци Србије. Ово важи за ситуације када све околности указују да се ради о евентуалном техничком квару или недостацима у вези са банкоматом, као и да се унапред, без утврђивања свих околности конкретног случаја, не може искључити ни евентуална одговорност банке издаваоца платне картице, кажу у НБС.

Свима, који често плаћају картицама, бар једном се десило да им банка блокира део новца на рачуну на име „резервисања“ за плаћања која се нису десила. То су обично ситуације када продавац више пута „провуче” картицу, јер је, на пример, први покушај наплате био безуспешан за трговца, али не и за купца, коме је банка већ зарачунала тај износ на рачуну. Па се дешава да се два пута блокира исти износ новца, по истом фискалном рачуну. Банке углавном овакве ситуације аутоматски решавају, после највише неколико дана.

Коментари8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

jovanA jecmenica
Meni je bankomat progutao pare prijaviti na salteru odmah I za 24 sata of prijave dobio Sam pare
Леон Давидович
Једном су ме у банци питали како то да никада не дижем новац на банкомату. Рекао сам да више волим контактирати са људским бићима него тамо са хладним апаратом.( Иначе неки су имали и другачије случајеве, да пронађу заглављен новац на излазу из аутомата и присвоје га себи. Ни једна техника није савршена и све може да се поквари. )
dsc
Meni je propalo 10.000 din. evo druga nedelja nista od toga rekli su mi da tuzim a kad sam im prijavila odmah nisu hteli ni da gledaju molila ih isla kod sefa kod direktora, pisala u Bg. i nista briga ih! Mozda ne smem reci koja je banka u pitanju ali zaista salterske radnice su divne i rekle su tu je novac ne brini dobices sutra dok je sefica bila drska i izbacila me. Sada tuzim sve moje nade su u policiju i sudu.
David Pravnik
Upamtite: Bankomat ne guta pare nego pare guta onaj koji ga odrzava - a to je banka i niko drugi.
Dori
Ovako je u cijelom svijetu. A naši ljudi odmah "u Srbiji". Ista stvar u visoko razvijenim zemljama. Ni jedna banka ne nadoknađuje. Korisnik je dužan odmah obavijestiti banku! Prebrojavanjem novca se utvrdi da li je automat "progutao" tj. neki defekt ili je u pitanju kriminal. Najčešće je kriminal. Kriminalci zalijepe mjesto gdje automat izbacuje novac i posle uzmu novac. Obavijestiti novinare, a ne obavijestiti banku! Pa kako onda da se utvrditi, da li je ovo izmišljotina ili istina. Da li važno dati prostora za manipulacije?! Pa onda nezadovoljni koji provode vrijeme samo na društvenim mrežama ubijaju, kao što je slučaj na Zvezdari!
Lana Tošić
Ovako nije u celom svetu, ovako je nažalost samo u Srbiji. U civilizaciji bankomati uvek imaju pare, a ako se i desi kvar ili manipulacija bankomata, banke štite svog klijenta i svoj ugled time što odmah nadoknade štetu, jer za takve slučajeve imaju posebno sklopljena osiguranja. Nažalost, hteli mi to da uvidimo ili ne, srpsko bankarstvo se još uvek nalazi u kamenom dobu. Dakle, ako nemate nerve i pare za bacanje, onda idite na šalter kao pre pola veka.
Ljuba Kg
Svi softveri banaka su napravljeni na štetu klijenata.Nbs je regulatorno telo , koje ima svoje inspektore koji kontrolišu poštovanje osnovnih načela ZZKFU. Umesto kontrole oni upučuju na prigovore i pritužbe koji mogu da se otegnu i 6 meseci.
Nikola
Nažalost, u Srbiji još sve funkcioniše na štetu građana. Na primer, meni lokalna poreska Niš nije proknjižila plaćeni porez od pre 10 godina i oni mene 10 godina duže za porez, uz stalno uvećanje kamate, a da me o tome ničim ne obaveštavaju ili opominju. Pa valjda su dužni da me opomenu odmah ako nisam izmirio neki dug a ne da me ovako kukavički okamaćuju u svoju korist i čekaju da bacim dokaz o uplati nakon mnogo godina. Trebalo je da proradi eServis da bih ja saznao za navodni dug sa kamatom, inače bi me dužili možda još 50 godina.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.